Skocz do zawartości

WSK 175 - naprawa


moto.x.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od pewnego czasu jestem posiadaczem wsk 175 kobuz, siedziała ona ponad 10 lat w szopie znajomego. Remont postanowiłem zrobić sam. nie było prądu jak kopałem i wsadzałem palec do fajki to poczyściłem cewki benzyną ekstrakcyjną i prąd się pojawił tylko bardzo słaby i nie morze on wytworzyć iskry. Coś w niej jest chyba wyprzerabiane bo od cewek idą kabelki od razu do tego modułu i jest jeszcze jedna wtyczka na platynki (przerywacz). Co teraz mam zrobić? Jest sens żeby wymieniać kondensator lub te platynki?

Zdjęcia:

- http://bikepics.com/pictures/1674151/

- http://bikepics.com/pictures/1674156/

- http://bikepics.com/pictures/1674167/

- http://bikepics.com/pictures/1674169/ To ten dziwny moduł :icon_mrgreen:

- http://bikepics.com/pictures/1674173/

 

Pozdrawiam i proszę o pomoc :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam tam jest zapłon akumulatorowy więc wypadałoby najpierw podładować aku chyba :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na orginalnej instalacji raczej sie nieda trzebaby wymienić cały iskrownik nie podejdzie tam czasem od 125 ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez juz widze jakieś patenty były robione. Słuchaj ja mam Wiatra 175 ale widze ze to jest to samo jezeli chodzi o prąd. Zrób tak (ja tak miałem i było dobrze teraz przerobiłem na ukumulator), wez czerwony kabel i podłącz go do cewki zapłonowej do jednej srubki, a do drugiej srubki (przy cewce) przykręć ten czarny co idzie z przerywacza. Jak nie bedzie działać to szukaj w czym innym bo tak (o ile nic nie pozmieniali na przełomie lat) to musi działac. A reszta kabelków to wszystkie są plusy, mozesz jeden wykorzystać do swiatła drugi do klaksonu a tzreci do czegos innego. Czerwony daje najmocniejszy prąd dlatego daj go na cewke, musi działać. Daj znać jak tak zrobisz czy działa. Pozdrawiam. A jak bedziesz chcial zrobic jakies gaszenie (odcinke zapłonu profesjonalnie) to na tym czerwonym daj jakis wyłącznik i bedzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, jak chcesz mieć bez akumulatora, to podłącz do cewki tylko czerwony i czarny kabel, a reszte kabli zaizoluj osobno żeby zwarć nie robiły, a ten smieszny moduł wyrzuć na smieci.

Edytowane przez piotreksuzuki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. z tego co widzę to ten śmieszy moduł to jest cewka WN tylko że zdjęcie zrobione jest od tyłu tam gdzie jest ten czarny i żółty kabelek podłączony a po przeciwnej stronie jest kabel który kończy się fajką tak? Ta cewka którą masz teraz założoną jest na pewno nie od wsk 175 tylko od jakiegoś samochodu czy innego motoru. Sprawdź czy na niej nie pisze przypadkiem 12V bo przypominam że tam masz instalacje 6V.

Edytowane przez czarekmbx

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. z tego co widzę to ten śmieszy moduł to jest cewka WN tylko że zdjęcie zrobione jest od tyłu tam gdzie jest ten czarny i żółty kabelek podłączony a po przeciwnej stronie jest kabel który kończy się fajką tak? Ta cewka którą masz teraz założoną jest na pewno nie od wsk 175 tylko od jakiegoś samochodu czy innego motoru. Sprawdź czy na niej nie pisze przypadkiem 12V bo przypominam że tam masz instalacje 6V.

 

I tu sie pan myli bo w (przynajmniej w wiatrze jak u mnie a wszechwiedzadzy nie jestem) jest instalacja 12 V, a jezeli to prawda ze to cewka to niech podłączy jeden czerwony kabel zamiast tych trzech na raz , albo niech wezmie nawet o d malucha cewke, bo ja jezdze na trabantowej. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w wiatrze jest to dokładnie nie wiem ale w wsk 175 to ładowanie było 6v od prądnicy przewody szły do regulatora selenowego a światła mijania były 12v i były osiągalne po zapaleniu maszyny .

 

Być moze, nie bede sie sprzeczał, mowie to co ja mam zrobione, ja mam akumulator 12V, prostownik selenowy też jest i wszystko chodzi, żarówka też 12V. Jest to u mnie tak: z prądnicy wychodzą 4 kable, dwa sa podłączone do prostownika wg schematu, masa z prostownika oczywiście na ramę, i z prostownika plus z wyprostowanym prądem na akumulator. Potem już nie robiłem wg schematu, i tak, plusa z aku do stacyjki ze stacyjki na cewke zapłonową. A drugi kabel podłączony do cewki jest z przerywacza. Tak wiec zostało mi jeszcze dwa kable z prądnicy, czerwony, ktory ma na pewno 12V bo ja podłączyłem go do świateł własnie, i chyba niebieski podłączyłem go do światła stopu zeby mi wszystkie inne swiatła nie przygasały. I wszystko działa.

Radze więc koledze moto.x. zeby podłączył tego czerwonego plusa pod cewke 12 woltową (bo w nim powinno być 12V) no i drugi kabel z przerywacza pod cewke, bo ja tak miałem zanim przerobiłem moto na akumulator, bo jak kupiłem sam silnik to nic przy nim nie było i sam z dziadkiem wszystkiego dochodziliśmy metodą prób i błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było tak i tak 12v masz jak są cztery przewody a 6v jak jest pięć , czyli oboje mamy racje . U kolegi widać na zdjęciu pokrywę prądnicy z napisem osw 12v ład 6v moc 50w czyli ma tak jak pisałem wcześniej . Ty pewnie masz napis

12V 50W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zależy Ci tylko na iskrze i oświetleniu na miarę wsk-i 3-biegowej(125) musiałbyś poszukać silnika Wiatr 175, ale stosowanego w SHL 175 czterobiegowej. Karter od strony prądnicy miał trochę inną budowę, był przystosowany do zabudowy klasycznego iskrownika wraz z cewkami ładowania i oświetlenia oraz typowym magnetem stosowanym w wsk 125. Możesz wtedy wywalić niepotrzebne Ci cewki ładowania i oswietlenia pozostawiając cewkę iskrownika. Ponadto dzięki ciężkiemu magnetu mam wrażenie, że SHL 175 miała lepszy moment obrotowy na niskich obrotach niż WSK 175. Miałem taką SHL-kę i mam porównanie z późniejszą ,,nowocześniejszą'' WSK-ą 175 która pod względem elektrycznym nigdy nie była dopracowana. Wiem że po latach niepowodzeń z prądnicami WSK 175, zdecydowano się na produkcję droższej wersji, bo z iskrownikiem szwedzkim marki SEM który był praktycznie bezawaryjny. Być może gdzieś uda Ci się zakupić choćby taki używany iskrownik. Wiem że wuesek z nim jest jak na lekarstwo, ale od czego portale typu Allegro.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było tak i tak 12v masz jak są cztery przewody a 6v jak jest pięć , czyli oboje mamy racje . U kolegi widać na zdjęciu pokrywę prądnicy z napisem osw 12v ład 6v moc 50w czyli ma tak jak pisałem wcześniej . Ty pewnie masz napis

12V 50W.

 

TAk mam napisane, ale kolega mógłby wypróbowac ten mój patent bo to powinno działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...