kiefo Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Jak go ustawić ??? mam serwisówkę ale nie kumam tego. Będę bardzo wdzięczny za odp. serwisówka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/02a00a840a2f14a4.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiefo Opublikowano 20 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 żeby go odkręcić albo dokręcić muszą być wyjęte gaźniki bo rama zasłania, a to jest trochę roboty!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sopelblue Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Poluzuj dwie śruby trzymające TPS, wepnij omomierz we wtyczkę z pinami, włącz kluczyk i powoli obracaj TPS-em do osiągnięcia 580 omów tak by było IMO :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiefo Opublikowano 20 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Poluzuj dwie śruby trzymające TPS, wepnij omomierz we wtyczkę z pinami, włącz kluczyk i powoli obracaj TPS-em do osiągnięcia 580 omów tak by było IMO :wink: wielkie dzięki kolego, przed chwilą wróciłem od elektryka i tak samo mi powiedział !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 A moze po prostu czytasz ta serwisowke miedzy wierszami ? Ile wyprowadzen ma ten TPS ? Calkiem mozliwe ze to R1 to jest rezystancja max. tego potencjometru w jego skrajnym polozeniu. Poluzuj dwie śruby trzymające TPS, wepnij omomierz we wtyczkę z pinami, włącz kluczyk i powoli obracaj TPS-em do osiągnięcia 580 omów tak by było IMO Ciekawi mnie tylko po co wlaczac kluczyk (czyli jak sie domyslam zaplon) skoro chodzi o pomiar opornosci, a nie napiecia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiefo Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 A moze po prostu czytasz ta serwisowke miedzy wierszami ? Ile wyprowadzen ma ten TPS ? Calkiem mozliwe ze to R1 to jest rezystancja max. tego potencjometru w jego skrajnym polozeniu. Ciekawi mnie tylko po co wlaczac kluczyk (czyli jak sie domyslam zaplon) skoro chodzi o pomiar opornosci, a nie napiecia ? To może kolego masz jakiś pomysł jak to ustawić żeby nie rozbierać ciągle tego ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 (edytowane) Obroty bigu jalowego maja byc ustawione tak jak maja byc zanim zaczniemy ustwiac TPS. Nastepnie- - stacyjka w pozycji ON -rozepnij zlaczke od TPS -zepnij z powrotem TPS Jezeli TPS jest ustawiony dobrze obrotomierz bedzie pokazywac 5000 obr/min. Jezeli kat jest zbyt szeroki to - 10000 obr/min Jezeli zbyt waski to - 0 obr/min. I tak do znudzenia. Edytowane 21 Maja 2009 przez tomekd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sopelblue Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 kociaki też to mają? Myślałem że tylko w fazerach to jest i to po 2000 roczniku. Spox :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Witam podpinam się pod temat z pytaniem czy owy czujnik ma coś wspólnego z synchronizacją gaźników ?? czy pierwsze trzeba zsynchronizować gaźniki i potem ustawiać czujnik czy na odwrót ?? bo mam taki problem, chodzi o Bandita 1200 (2001r) chodzi na biegu jałowym obroty około 1200, i nagle coś pstyknie i zgaśnie, ale bez problemu odpali, a jest jeszcze tak że przy lekkich przegazówkach jak schodzi z obrotów owe pstyknięcie jest w okolicy 2tys/obr i tak jak by odcinało zapłon na krótką chwilę bo i światła przygasają w tym momencie czekam na odpowiedź pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sopelblue Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Do synchro należy odłączyć TPS. Po wykonaniu synchronizacji wskazujesz mu że takie ustawienie przepustnic jest ustawieniem "zerowym" lub jak kto woli "bazowym" tzn są tak ustawione że na każdym dolocie masz takie samo podciśnienie. Dopiero po tym podpinasz TPS (nie zawsze trzeba go regulować). A z tym bandytą to dziwna sprawa ja stawiałbym na prąd, zapłon znaczy. Nie wiem tak do końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 a tak jeszcze zapytam jakie są objawy źle ustawionego albo wadliwego czujnika położenia przepustnicy ?? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sopelblue Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Na początku zorientuj się czy czujnik jest sprawny tj. albo poprzez autodiagnostyke (za pomocą obrotomierza) lub mierząc rezystancję na zaciskach odkręcają powoli kitę do oporu :bigrazz: i odczytując kolejne wskazania multimetru. Wyżej zostało to opisane pokrótce. TPS mówi o kącie otwarcia przepustnic a co za tym idzie np o przyspieszeniu lub opóźnieniu zapłonu. Jeżeli na zamkniętych przepustnicach tj gaz odpuszczony ruszysz czujnikiem zmienisz jego położenie "bazowe" (zerowe) komp będzie myślał że przepustnica jest np do połowy otwarta (zależy w którą str przekręcisz) a tak na prawdę będziesz na biegu jałowym, zmieni się kąt wyprzedzenia zapłonu moto np straci siłę lub zacznie podbijać obroty. Ok nie wiem czy wytłumaczyłem ale już nie katuje :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 ok dzięki trochę mi pojaśniłeś, a co do tego pstykania to zlokalizowałem miejsce gdzie tak robi ale nie wiem co to jest, krótko mówią idzie do tego kabel "+" z aku, i wychodzi czarny też taki gruby, jest przy tym jakiś bezpiecznik i jakaś wtyczka z 3 kabelkami chyba ale co to jest to nie wiem pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9jkt Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Jak go ustawić ??? mam serwisówkę ale nie kumam tego. Będę bardzo wdzięczny za odp. serwisówka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/02a00a840a2f14a4.html Witam Sprawa ustawień tps jest bardzo prosta i robi się ją po synchronizacji i czyszczeniu gaźników lub przepustnić jeśli to jest wtrysk. Na foto które pokazałeś wynika jasno że jeśli!!!! potencjometr ma 5kom to jego oporność całkowitą mnożysz przez 0.116 i w tym przypadku jest to 0.58kom Ale aby ustawić go prawidłowo trzeba zmierzyć jego oporność całkowitą i może odbiegać od podanej 5kom, po pomiarze liczysz np. 4.7kom razy 0.116 i masz wynik 0.545kom czyli 545ohm i tak ostawiasz potencjometr prz pełnym przelocie przepustnic czyli gaz musi być na max. Wszystko powinieneś ustawiać na zimnym silniku i wyłączonym zapłonie, do pomiarów używaj miernika cyfrowego mierząc najpierw oporność całkowitą a pużniej pomiar z suwaka, w wtyczce masz 3 przewody a w serwisówce masz podane między którym masz mirzyć bedzie to nazwane jako R1 i R2 Mam nadzieje że jest to jasne Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groza27 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2016 wiem ze stare ale odkopuje. czy w crosie yzf 250 tez ustawienie tego ma znaczenie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.