Skocz do zawartości

Wymiana oleju w CBR F4i


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie chodzi mi o samą zmianę bo to jest tak proste, że nie wypada pisać nawet, ale o to co trzeba w CBR F4i zdemontować, żeby zlać stary olej, zmienić filtr, i wlać nowy olej. Proszę o szybką odpowiedź - angielska serwisówka jest dla mnie niezbyt jasna (słabo znam angielski).

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się, żeby cokolwiek trzeba było z plastików demontować. Olej wlewasz z prawej strony, korek spustowy od dołu i może trochę ciężko będzie filtr wykręcić.

A i nie zapomnij tego wykonywać na prostym moto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak (czym)odkręcić filtr oleju? Wydaje się ze jest do niego słabe dojście gdyż znajduje się między środkowymi kolektorami i dookoła jest mało miejsca.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej kup sobie uniwersalny klucz do filtrów oleju. Koszt około 15 - 20 pln - do zdobycia w większości sklepów motoryzacyjnych. Dzięki niemu bardzo łatwo i szybko się je odkręca, a do tego nie niszczysz wykręcanego filtra, chociaz zużyty raczej i tak do niczego się nie przyda - no chyba że na stylowy kubek.

Nowy dokręcasz z wyczuciem ręką, uprzednio smarując uszczelkę olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klucz nie podejdzie, ale możesz użyć stary pasek od rozrządu okręcasz dookoła filtra ciągniesz i może się uda

 

No nie wiem jak jest w F4i ale pewnie identycznie jak w F4 a jesli tak to jest tam bardzo duzo miejsca i na klucz i na rece :P Sprobuj sobie odkrecic filtr w R6 np 99-2001 bo nie wiem jak jest w nowszych. Tam to dopiero jest ciasno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymieniłem wreszcie olej. Żadnym kluczem nie idzie podejść tam miedzy kolektory. Młotek i śrubokręt i dało radę.

 

Po zmianie oleju silnik zaczął jakby ciszej pracować, ucichło znacznie brzęczenie rozrządu przy 5500 obr/min ale pojawiło się małe brzęczenia przy 2500 obr/min. Z tych obrotów drugich obrotów zdarza mi się korzystać podczas toczenia się do świateł.

Co ma wymiana oleju do brzęczenia?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest gęściejszy to możliwe że będzie ciszej w silniku.

Zrób ten rozrząd bo nie będziesz miał uciechy z sezonu.

Podobno nie było przypadku żeby rozrząd w f4 był przyczyną zgruzowania silnika?

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...