Skocz do zawartości

Szukam porady w/s regulacji zaworow


Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie, potrzebuje porady praktykow ktorzy robia to masowo, nie ukrywam ze licze na odpowiedz naszego moda Piotra Dudka. Otoz mam do regulacji zawory w CBR 600 F3, jeszcze nie zdjalem pokrywy ale pomiary wskazuja na podparte zawory. Pytanie brzmi-jak dobrac wymagane plytki w takim przypadku? Chodzi oczywiscie o to zeby nie odkrecac i przykrecac w nieskonczonosc pokryw walkow rozrzadu i podmieniac coraz mniejszych plytek bo wiadomo nie wplywa to pozytywnie na trwalosc gwintow w glowicy. Czy moze zlecic dorobienie kilku cienszych plytek ze zwyklej stali bez obrobki cieplnej tylko po to zeby wlozyc je na probe i wtedy zmierzyc luzy (znajac oczywiscie grubosci tych probnych plytek)? Chodzi o to ze nie mam w warsztacie magazynu plytek 7,5 mm srednicy, a kupic kilkanascie cienszych tylko po to zeby zmierzyc luzy to troche duzy koszt, z kolei kupienie jednej czy dwoch cienszych i przekladanie je po kolei na wszystkie zbyt ciasne zawory to wlasnie zbyt czeste dokrecanie pokrywek.. Czekam na sensowne rady

Edytowane przez cyborg78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie:

Mierzysz luzy - żonglujesz w miarę możliwości płytkami żeby jak najmniej dokupować. Jeśli znasz grubość poprzednich to dokupujesz odpowiednio cieńsze, jak nie znasz to mierzysz (najlepiej śrubą mikrometryczną bo nie wiem czy suwmiarką będziesz miał odp. pomiar) i dokupujesz odp. mniejsze.

W ten sposób w najgorszym razie odkręcasz pokrywę zaworów dwa razy. - no chyba że okres czasu oczekiwania na płytkę jest nie długi to pokusiłbym się o zostawienie tylko z przyłożoną pokrywą.

 

P.S. Co do szlifowania płytek - nie praktykowałem, ale na forum krążą sprzeczne opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumiales mnie chyba do konca. Co do "zonglowania plytkami" - nie da sie ich wyjac w tym modelu bez wyjecia walkow, a to juz wlasnie wiaze sie z kilkukrotnym odkrecaniem i dokrecaniem pokryw czego chce uniknac.

A co do szlifowanych plytek to wyraznie zaznaczylem ze chodzi mi tylko o dorobienie takich o znanej grubosci po to zeby je wlozyc dla pomierzenia luzow w podpartych zaworach, nie mam zamiaru ich tam zostawic.

Powtarzam ze nie mam problemow ze zmierzeniem luzow i dobraniem plytek, chodzi wylacznie o podparte zawory gdzie nie zmierze luzu bo go tam najzwyczajniej nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he he nie załapałem z pierwszego posta :) a w trakcie pisania mojego Ty napisałeś swojego. Jeśli chodzi o regulacje- wsadz na podparte zawory najcieńsze płytki jakie masz w motku i powino wystarczć zeby zmierzyć juz luz :). Jeśli ciągle nie bedzie mozliwe zmierzenie luzu - bedziesz musiał załatwić sporo cieńsze płytki i tyle.

Edytowane przez kiki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas pomiaru luzów zaworowych wpisujesz sobie w przygotowaną tabelę wyniki a tam gdzie zawór jest podparty zaznaczasz "zero". Używaj szczelinomierza z podziałką co 0.02 mm np. GEDORE.

Demontujesz wałki i dokładnie mierzysz płytki i w tabelę wpisujesz ich grubości.

Na zaworach podpartych od płytki odejmujesz max. dopuszczalny luz i zakładasz płytkę o takim właśnie wymiarze.

Do skręcania mostków wałków koniecznie musisz używać dobrego klucza dynamometrycznego 1/4".

Szlifowanie starych płytek lub dorabianie jest bardzo źle widziane przez ten typ silnika.

Jeżeli na początku dokładnie pomierzysz luzy zaworowe i potem dobierzesz odpowiednie j grubości płytki to nie będzie potrzeby ponownego demontażu mostków.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje, konkretnie i rzeczowo. Co do szlifowania plytek to powtarzam, nie mialem zamiaru wkladac szlifowanych plytek do tego silnika, chcialem jedynie wykonac jakies ciensze "wzorce" po to zeby wlozyc je, zmierzyc luz i wtedy dopiero dobrac odpowiednia oryginalna plytke.

Wszystko jasne, temat uwazam za wyczerpany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...