Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Rady które dajecie byłyby słuszne jakby gość spytał "jak nigdy nie nauczyć się jeździć w motocrossie"

Niestety żeby rozpocząć ten sport trzeba mieć minimum 10k zł (z czego nowe ochraniacze z ciuchami da się kupić za 1,5-2k, tylko trzeba trochę poszukać i pomyśleć) a sprzęty które doradzacie to najlepsza droga aby nabrać złych nawyków i nauka podstaw zamiast sezonu zajmie 3 sezony.

Niestety taka jest prawda, każdy kto daje rady w stylu DT czy DR w motocrossie nigdy na poważnie nie jeździł.

 

Ale autor wątku zamierza jeździć w terenie a "motocross" w temacie wynika prawdopodobnie z niewiedzy. Większość osób zaczynało na maszynach pokroju DT a teraz pocinają crossówkami i są zadowoleni . Moim skromnym zdaniem na pierwsze moto nie warto wydawać dużo kasy. Pewnie jak bym jeździł hardem za 10 koła to patrzył bym na to troszkę inaczej ;)

Edytowane przez Stoźu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rady które dajecie byłyby słuszne jakby gość spytał "jak nigdy nie nauczyć się jeździć w motocrossie"

Niestety żeby rozpocząć ten sport trzeba mieć minimum 10k zł (z czego nowe ochraniacze z ciuchami da się kupić za 1,5-2k, tylko trzeba trochę poszukać i pomyśleć) a sprzęty które doradzacie to najlepsza droga aby nabrać złych nawyków i nauka podstaw zamiast sezonu zajmie 3 sezony.

Niestety taka jest prawda, każdy kto daje rady w stylu DT czy DR w motocrossie nigdy na poważnie nie jeździł.

Widzisz Modest gdybyś przeczytał o co chodzi Sorkelowi to byś wiedział że nie chodzi mu o motocross (czyli jazdę na torze crossowym) tylko bardziej o enduro czyli po prostu chłopak chce poszaleć po lesie :biggrin: , a to że aby zacząć zabawę w motocrossie trzeba mieć 10tyś. to prawda bo do zakupu maszyny w znośnym stanie i ochraniaczy trzeba doliczyć koszty utrzymania które małe nie są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sobie kupi któryś z modeli crossowych CZ lub jakąś RM 250 za 3 tys to nie starczy mu żeby przejechać się po torze i czerpać z tego zajebistą przyjemność ? .To nie są pogawędki dla mnie o moto za 10k bo koleś pamięta czasy motorynek i ogarów więc kiedy będzie gotowy usiąść do takiej maszyny to minie jeszcze sporo czasu.Wg mnie i tak na start będzie dobra jakaś 125.Ale radzę przemyśleć zakup żeby nie trzeba było za kilka mc sprzedawać moto bo to może nie być taka prosta sprawa.

 

 

A on chce też wpadać na tor jak mówił .Ale nie na zawody tylko do rekreacyjnej jazdy ludzie on nie umie dobrze jeździć a wy wyskakujecie z motórami za 10k i strojami za 5k.Się nauczy jeździć i to w bezpiecnzy sposób i za 3 tysiące.

Edytowane przez Pawlik666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się nauczy jeździć i to w bezpiecnzy sposób i za 3 tysiące.

Na czym ma się nauczyć? Na DT? Na CZ? Zapomnij, nauczy się odkręcać gaz i zmieniać biegi, tylko że tego się można na komarku nauczyć. Wiem, kiedyś ludzie śmigali na CZ, ale ścigali się ludźmi którzy także jeździli na Cezetach. Teraz jak widać w zawodach CZ nie startują, i technika jazdy się zmieniła. A to że kolega sorkel chce śmigać po lasach żeby nabrać doświadczenia to wynika z jego nieznajomości tematu, a nie zamiarów, przynajmniej tak to zrozumiałem, pyta wyraźnie o motocross a nie śmiganie po lesie.

Po prostu siędzę w tym parę lat i wiem że ludzie którzy nie mieli wcześniej do czynienia z pseudo-enduro typu DT w motocrossie radzą sobie dużo lepiej (szybciej się uczą). Też kiedyś miałem DT i wiem że to był duży błąd bo złych nawyków się nie pozbyłem, pozwoliło mi to jedynie podjąć decyzję o kupnie crossa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rady które dajecie byłyby słuszne jakby gość spytał "jak nigdy nie nauczyć się jeździć w motocrossie"

Niestety żeby rozpocząć ten sport trzeba mieć minimum 10k zł (z czego nowe ochraniacze z ciuchami da się kupić za 1,5-2k, tylko trzeba trochę poszukać i pomyśleć) a sprzęty które doradzacie to najlepsza droga aby nabrać złych nawyków i nauka podstaw zamiast sezonu zajmie 3 sezony.

Niestety taka jest prawda, każdy kto daje rady w stylu DT czy DR w motocrossie nigdy na poważnie nie jeździł.

 

 

AMEN :clap:

 

poza tym jak toś mówi że dt dr mtx to są sprzęty enduro to bardzo sie myli

 

 

 

 

Edytowane przez PINOKIO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przepraszam że dawno nie odp ale nie miałem okazji hmm no więc myślałem bardziej o enduro niż crossie wydaje mi się że na początek trzeba złapać jakieś podstawy jazdy w terenie przecież nie kupię od razu mocnego moto i wskoczę jak głupi na tor poskakać bo trochę to głupie oczywiście po za tym nie interesuje mnie jazda tylko po torze ale i gdzieś po lasach jakiś polnych drogach więc moto niby powinno być przygotowane do jazdy po drogach światła itp pisze niby bo i tak nie mam prawka więc:) nic w najbliższym czasie pojadę na giełdę zobaczę może coś ciekawego się trafi dziękuje za wasze zdanie opinie pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bleee.. za stary się na to robię, koledze chodzi o enduro a nie o crossa i zapewniam że na maszynach typu DT można popróbować o co chodzi z tym enduro nie pakując 10tyś. w coś czego nie jesteśmy pewni że chcemy się bawić. Nie przesadzajmy "nie od razu Rzym zbudowano" gdyby prezentować podejście takie jak Modest to 90% z nas nigdy by się za to nie zabrało, jak zaczynałem na WSK125 i wcale nie pozostawiła on na mojej psychice głębokich bruzd i nieodwracalnych zmian w odruchach :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bleee.. za stary się na to robię, koledze chodzi o enduro a nie o crossa i zapewniam że na maszynach typu DT można popróbować o co chodzi z tym enduro nie pakując 10tyś. w coś czego nie jesteśmy pewni że chcemy się bawić. Nie przesadzajmy "nie od razu Rzym zbudowano" gdyby prezentować podejście takie jak Modest to 90% z nas nigdy by się za to nie zabrało, jak zaczynałem na WSK125 i wcale nie pozostawiła on na mojej psychice głębokich bruzd i nieodwracalnych zmian w odruchach :wink: .

Ja pisałem na temat "początek motocrossu" a nie "początek pyrkania po lesie". Zaczynałeś na WSK125 ale z jakiegoś powody jeździsz teraz na EXC520 a nie SX 450 - mój wniosek jest taki że na torze za dużo nie jeździsz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pisałem na temat "początek motocrossu" a nie "początek pyrkania po lesie". Zaczynałeś na WSK125 ale z jakiegoś powody jeździsz teraz na EXC520 a nie SX 450 - mój wniosek jest taki że na torze za dużo nie jeździsz.

Mylisz się kolego, nie latam na SX bo bardziej rajcuje mnie pokonywanie przeszkód terenowych niż popierdalanie na torze crossowym ale na torze także bywam, i choć wirtuozem nigdy nie będę to swoje potrafię. Wydaje mi się że zbyt mocno sugerujesz się tytułem tego tematu a nie tym o co chodzi Sorkelowi, poczytaj dokładnie tu nie chodzi o to że kolega chce poważnie wejść w motocross i za cel stawia sobie stary w zawodach, gdyby tak było to sam doradzał bym mu podobnie jak Ty. On po prostu chce spróbować swoich sił w zabawie w lesie i jak znam życie kasa mu się nie przelewa więc szuka czegoś co pozwoli mu w miarę tanio polatać i złapać podstawy a do tego wcale nie jest potrzebny sprzęt za 10tyś. i taka DT czy KMX wystarczy, o wiele większym błędem było by kupowanie crossowej 250 2T niż maszyn wymienionych przez mnie i wcale nie chodzi tylko o zbyt dużą moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się kolego, nie latam na SX bo bardziej rajcuje mnie pokonywanie przeszkód terenowych niż popierdalanie na torze crossowym ale na torze także bywam, i choć wirtuozem nigdy nie będę to swoje potrafię. Wydaje mi się że zbyt mocno sugerujesz się tytułem tego tematu a nie tym o co chodzi Sorkelowi, poczytaj dokładnie tu nie chodzi o to że kolega chce poważnie wejść w motocross i za cel stawia sobie stary w zawodach, gdyby tak było to sam doradzał bym mu podobnie jak Ty. On po prostu chce spróbować swoich sił w zabawie w lesie i jak znam życie kasa mu się nie przelewa więc szuka czegoś co pozwoli mu w miarę tanio polatać i złapać podstawy a do tego wcale nie jest potrzebny sprzęt za 10tyś. i taka DT czy KMX wystarczy, o wiele większym błędem było by kupowanie crossowej 250 2T niż maszyn wymienionych przez mnie i wcale nie chodzi tylko o zbyt dużą moc.

 

 

to dlatego w lasach jest pełno oszołomów którzy nie maja pojęcia o co chodzi w enduro

 

i katuja na tych swoich dt i innych cudach po szlakach turystycznych bo nigdzie indziej nie mogą wjechac :banghead:

 

załamka normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ghollum dobrze mówi jedyny w tym wątku. Koleś chciał czasem się przejechać torem to na razie jego marzenia bo na początek musi się nauczyć jeździć żeby na takowy tor wjechać.A do nauki i przejeazdy po lesie to sobie kupi sprzęt nawet za 2 tys . Nie każdy ma tyle kasy co wy .Za te kwoty z pierwszego wątku na pewno kupi sobie cały zestawik . Problem dla mnie jest jeden ludzie nie rozumieją ludzi o skromniejszych kieszeniach.

 

Chcecie go w*ebać na jakiegoś crossa 250 2t a pieprzycie o akcesoriach i odzieży ochronnej.

To jet przykre.Wy piszecie jakbyście chcieli wychować nowego zawodnika motcrossowego ale jednak POMYLILIŚCIE WĄTKI.!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcecie go w*ebać na jakiegoś crossa 250 2t a pieprzycie o akcesoriach i odzieży ochronnej.

Bo pomyśl sobie, żeby dobrze podkreślam dobrze nauczyć sie jeździć i ostro a nie pyrkać po lasku odzież ochronna jest nie zbędna aby sie nie zniechęcić po paru pierwszych wypadach!

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ghollum dobrze mówi jedyny w tym wątku. Koleś chciał czasem się przejechać torem to na razie jego marzenia bo na początek musi się nauczyć jeździć żeby na takowy tor wjechać.

To jest właśnie błędne przeświadczenie że na początek trzeba się nauczyć żeby wjechać na tor...

8 letnie dzieci jeżdżą po torze a wy się będziecie nie wiadomo ile uczyć żeby tam wjechać? Widziałem jak się uczy motocrossu osoby która nigdy wcześniej nie jeździła. Na drugi dzień już lata po całym torze.

Ja tak piszę nie dlatego że nie rozumiem o co chodzi autorowi, tylko zależy mi żeby ludzie uczyli się jeździć na torze, gdzie nie są zagrożeniem dla siebie i innych, a gdy później zechcą latać po lasach to będą reprezentować jakiś poziom. To tak jakbym chciał doradzić aby sportowym samochodem uczyć się jeździć na torze, wy zaś doradzacie aby robić to w ruchu ulicznym. Po pierwsze że w ruchu ulicznym i tak się nie nauczysz tak jak na torze, po drugie że jesteś dużym zagrożeniem dla siebie i innych. Może kogoś to przekona żeby narazie odpuścić byle jakie sprzęty i jak kasa pozwoli to zacząć od razu porządnie. Sam od dwóch lat nie jeżdżę ze względu na kasę, i wolę w ogóle nie jeździć niż włóczyć się bez celu po lasach na jakimś złomie na który mógłbym sobie aktualnie pozwolić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj bo polecą ostrzeżenia!! Proszę prowadzić dyskusję na poziomie a nie wyzywać od "oszołomów którzy nie maja pojęcia o co chodzi w enduro" oraz odradzaniem i zniechęcaniem osób którzy chcą spróbować dla zabawy, a może żeby odreagować po pracy albo może nie pić piwska pod blokiem. A do tego nie potrzeba sprzętu za 8000zł, wystarczy na początek jakaś DT 125 za dużo mniejsze pieniądze.

pzdr, Maciek

 

p.s.

zmień awatar Modest bo oczy strasznie bolą

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie to wygląda tak ze czasami lepiej jest się pouczyć na naturalnych przeszkodach bo zawsze to inaczej się jedzie jak nie wiesz co cie czeka za zakrętem a na torze wystarczy dosłownie kilka kółek żeby poznać specyfikacje toru. Na własnym przykładzie wiem ze lepiej się wypadnie potem na torze, znam kolesia co na torze jest lepszy od każdego z nas ale jak go wzięliśmy w góry i na kamienista drogę (o podjazdach nie wspominając) to koles byl bardzo slaby a my na torze aż tak bardzo nie dostaliśmy w dupę jak on w terenie

Mika Ahola

1974 - 2012

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...