ciacho4 Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Witam Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu uszkodzenia silnika. Po wymianie oleju silnikowego zaczęły sie problemy. Beznyna przelewa sie do oleju silnikowego (podejrzenie pierścionki na tłoku lub tłokach oraz gaźnik który przelewa więcej paliwa niż potrzba). Na dodatek jak silnik popracuje rozgrzeje sie po ok 5 minutach zaczyna sie wylewać paliwo zmieszane z olejem przed wężyk wychodzący z filtra powietrza (prawego). Wczęsniej na starym Oleju było ok dolewałem ok 300ml na 1000km bo niestety trochę już brał. Motocykl ma już spory przebieg bo ok 60 000 km. Chodził cicho nic nie stukało był rególowany na wiosne i środu sezonu. Pytanie czy opłaca sie go naprawiać czy od razu złomować i kupić coś nowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Zakładając że robociznę zrobisz sam to części do takiej naprawy to ok 600 PLN (pierścienie i komplet uszczelek na górę). A to że ci paliwo leci z airboxu to wskazuje na problem z gaźnikiem albo niedrożny filtr powietrza. A jaki olej był i jaki wlałeś? Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciacho4 Opublikowano 5 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Zakładając że robociznę zrobisz sam to części do takiej naprawy to ok 600 PLN (pierścienie i komplet uszczelek na górę). A to że ci paliwo leci z airboxu to wskazuje na problem z gaźnikiem albo niedrożny filtr powietrza. A jaki olej był i jaki wlałeś? Robote raczej zlece znajomemu ale same części mnie przerażają. Kurcze pierscionki są strasznie drogie. Olej był 10W40 i taki sam wlałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Kolego nie masz zadnego uszkodzenia silnika spowodowanego zmiana oleju. Masz za to uszkodzenie kranika jezeli paliwo leje sie na postoju + wyrobione / podparte iglice plywakow i to jest powodem przeciekania paliwa do oleju. W zaleznosci od rodzaju kranika masz albo peknieta membrane w kraniku podcisnieniowym ( podejrzewam ze taki masz - oznaczenia PRI, ON, RES ) albo wyrobiona gume uszczelniajaca w normalnym. Przy peknietej membranie moze byc nawet tak ze zaworki komor plywakowych sa dobre a paliwo leje sie bezposrednio do kolektorow ssacych wezykien podcisnienia, omijajac gazniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciacho4 Opublikowano 24 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Kolego nie masz zadnego uszkodzenia silnika spowodowanego zmiana oleju. Masz za to uszkodzenie kranika jezeli paliwo leje sie na postoju + wyrobione / podparte iglice plywakow i to jest powodem przeciekania paliwa do oleju. W zaleznosci od rodzaju kranika masz albo peknieta membrane w kraniku podcisnieniowym ( podejrzewam ze taki masz - oznaczenia PRI, ON, RES ) albo wyrobiona gume uszczelniajaca w normalnym. Przy peknietej membranie moze byc nawet tak ze zaworki komor plywakowych sa dobre a paliwo leje sie bezposrednio do kolektorow ssacych wezykien podcisnienia, omijajac gazniki. Dzięki za wypowiedź, sprawdziłem gaźniki wysztkie cztery maja membrany ok. zostaje tylko kranik zamówiłem zestaw do regeneracji kranika jak przyjdzie zmontuje i sprawdzę czy działa. Teraz jeszcze tylko filtr powietrza nowy, oleju nowy i olej który się wymieszał z paliwem wwrrr. Airbox cały zawalony olejem był. Założę też nowy przewód podciśnienia tak na wszelki wypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Jestem tego samego zdania co Adam. Chodzilo o membrane kranika, a nie przepustnicy podcisnieniowej. Benzyna w oleju - cos Ci zalewa gazniki - albo plywaki zawieszone, albo wyrobione zaworki iglicowe. Olej w filtrze - olej zmieszal sie z benzyna, zwiekszyl objetosc i przez to wywalilo go przez odme. Zanim zmienisz olej zrob porzadek z gaznikami. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.