zazzu Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Ktoś jest w stanie powiedzieć, dlaczego mamy do czynienia z większą konsumpcją paliwa, gdy filtr powietrza jest przytkany brudem ? Spala go więcej , czy może pobiera więcej, ale itak wypluwa to w wydech? Moje pytanie bierze się stąd, że po kupnie CBR nie zbadałem jak się miewa filtr powietrza. A w spalinach da się dość wyraźnie wyczuć zapach benzyny - i zastanawiam się czy to moze być spowodowane filtrem, a moze tak ma być ? (żadnych power-commander'ów nie posiadam , więc to nie wina komputera) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Zbyt mało powietrza -> za bogata mieszanka -> większe spalanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zazzu Opublikowano 3 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Poproszę jednak o odpowiedź głównie na to pytanie Spala go więcej , czy może pobiera więcej, ale itak wypluwa to w wydech? Bo to, że jak jest mniej powietrza, to automatycznie oznacza że procentowo jest więcej paliwa (nawet bez zwiększania jego dawki) - to wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 wg mnie i spala (powstają wtedy toksyczne tlenki) i przelatuje dalej. Przy ograniczonej ilości tlenu tylko część paliwa się spali. Wymień filtr i ciesz się jazdą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zazzu Opublikowano 3 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Dzięki za odp :) Co do filtra, nie wiem czy jest do wymiany, średnie spalanie na 100km sugeruje że nie (5,5 - 7l) Z drugiej jednak strony, ten wyczuwalny zapach paliwa w spalinach sugeruje, że jednak trochę jego jest marnowane - tylko ciekawe, czy z winy filra ? A moze w 600ccm na wtryskach to zupełnie normalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 A brudny jest? Wyciągnij i zobacz - bo gdybanie po spalaniu niewiele jest warte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Kiedy jest nieodpowiedni sklad mieszanki wtedy "moc" wybuchu tez jest inna niz powinna byc. Przez to zeby np. utrzymac te same obroty co powinny byc przy dobrej mieszance, musisz podawac wiecej mieszanki za bogatej. Inaczej mowiac lekko sie dlawi ;-) tylko tego nie odczuwasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Filtr powietrza zatkany to wtedy masz zbyt mała ilość powietrza do całkowitego (najbardziej efektywnego) spania paliwa w silniku. Proces spalania jest niewydajny i w rezultacie oprócz zwiększonego spalania, motocykl powinien wykazywać spadek osiągów. Ta teoria jest pisana do silników na gaźnikach, wtrysk w jakimś tak stopniu może korygować skład mieszanki paliwowo- powietrznej ale jak filtr jest zatkany to cudu nie zrobi! Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.