Skocz do zawartości

alternator-prad alternatora


Rekomendowane odpowiedzi

Możesz mi opisać co to jest alternator samowzbudny?. O prądnicach prądu stałego samowzbudnych to słyszałem, ale o prądnicy synchronicznej prądu przemiennego jeszcze nie. Bo przecież „alternator” to prądnica synchroniczna niewłaściwie nazywana alternatorem. Jak już to alternator to i prądnica + prostownik+ regulator.

do jej działania jest potrzebne pole magnetyczne, wytworzone w elektromagnesie lub magnesie trwałym. Szczelina powietrzna ma tak dobrany kształt ze rozkład pola jest w przybliżeniu sin. Z tego co kolega napisał „biały czarny do magneśnicy „? wiec jak mam to rozumieć. Ja w ttr mam uzwojenie 3 fazowe umieszczone nieruchomo a wiruje magnes trwały ale to nie znaczy ze jest to prądnica „samowzbudna”

Prądnica synchroniczna nie ma komutatora ale ma pierścienie ślizgowe chyba ze ma magnes trwały.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mistrzu, wiedzę na temat prądnic masz nieprzeciętną, co do motocykli....:)

ja tam tylko wiem że wystarczy odpiąć kostkę z trzema zółtymi/białymi przewodami i mierzyć napięcie zmienne między nimi. Chociaz dziwne jest to że między wszystkimi przewodami napięcie jest tak niskie, musi być uzwojenie galancie upieczone.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

loko, mowa o alternatorze samowzbudnym-tam nie ma wzbudzenia ani szczotek

Akurat w tym wypadku jest to alternator , ma uzwojenie wzbudzenia , magnesów na kole zamachowym brak.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowniez brak pierscieni slizgowych i szczotek, w kazdym razie nawet po zalozeniu okularow nie potrafilem ich znalezc na rys.

Bylby to zatem tkzw brushless alternator, uzwojenia statora i rotora umocowane sa do obudowy a prad generuje ruch stalowego rotora stajacego sie elektromagnesem po wzbudzeniu uzwojen rotora.

Zeby go zdiagnozowac trzeba wiedziec ktore wtyki we wtyczce dotycza uzwojenia wzbudzenia, a ktore uzwojenia statora i dopiero wtedy badac ich wydajnosc na chodzacym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Adami to, co Pan napisał to jest jak już wspomniałem uzwojenie stojana (bądź wirnika zależy od budowy) + magnes trwały nie ma już wtedy kolejnego uzwojenia wzbudzenia na stojanie. Chyba ze to zasilania specjalne innych odbiorników.

Niech właściciel opisze dokładnie co ma.

Bo te wyniki Jego pomiarów jak już ktoś wspomniał są podejrzane i wyglądają na to ze odpiął tez wzbudzenie stąd takie wartości

 

A ta wartość prądu jeśli jest to prąd wzbudzenia to jest ok.

Wiec możliwe ze doradzacie kupić nową prądnicę, a ma całkiem sprawną

A 13 V niech poczyści, co trzeba. Prądnice i wszystko co jest po drodze do aku

Bo jak na klemach ma 13V a po pomiarach 0,1 na fazie to kto mu laduje aku ??

Edytowane przez loko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sasiad :)

Nie ja nie pisalem o altku samowzbudnym z rotorem pelnym magnesow - popatrz dokladnie na rysunek, ten rotor skladajacy sie z dwoch polowek z "zebami" nie ma zadnych magnesow.

Ale szczotek i pierscieni slizgowych tez nie ma.

Ta uwaga o przejrzeniu instalacji jest jak najbardziej wlasciwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sprawa ma sie tak

po podaniu napiecia na uzwojenie wzbudzenia idzie prad 5,3A p odpaleniu mopla maleje .

W momencie gdy napiecie wzbudzenia jest zasilane a zolte przewody wypiete miedzyfazowe napiecie na biegu jalowym jest 11.7V przy zwiekszonych obrotach 2500 rpm napiecie miedzy fazowe 12.7 a powinno byc 14-14.4 zanim trafi do diody Zenera.

 

Wiec wina lezy po stronie alternatora najlepsze to to że nie ma nigdzie zwarcia wiec co mu dolega moze trzeba zrobic moplem 500km aby rotor poprawnie sie namagnesowal?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna już wiemy jest tam uzwojenie wzbudzenia, 1 pomiar był wykonany nie poprawnie.

http://www.cmsnl.com/honda-cb650sc-82-nigh...list/E++09.html

tu już wyraźnie widać może zły schemat Piotr_boch podał.

To ze prąd wzbudzenia maleje jest naturalne. Tak się odbywa regulacja napięcia im większe obroty tym mniejszy prąd wzbudzenia.

Nie ma dam diody zenera tylko prostownik mostkowy 6-pulsowy.

Oczywiście przy włączonym zasilaniu wzbudzenia i wypiętej kosce od alternatora prąd wzbudzenia jest największy stąd te 5A i duże wartości napięcia miedzy przewodowego. Po włączeniu kostki w regulator napięcie na aku rośnie to wychwytuje Reg i ogranicza prąd wzbudzenia np przez tranzystor zalacza jakąś res i tak cyklicznie

Kolejna sprawa napięcia na klemach prz 5tys jest 13 V. a po wypięciu podajesz 11,7 -12.7, te wartości znow sa podejrzane, tak jak by było ciągle sprzężenie z Reg.

Wyczyść wszystko po drodze jak ciągle nie będzie Ci się podobało ładowanie w granicach 13V to oddaj moto do kogoś kto cie upewni czy masz sprawna inst. Bo tak trudno cos doradzać nie widząc całej sprawy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna już wiemy jest tam uzwojenie wzbudzenia, 1 pomiar był wykonany nie poprawnie.

http://www.cmsnl.com/honda-cb650sc-82-nigh...list/E++09.html

tu już wyraźnie widać może zły schemat Piotr_boch podał.

 

loko cos ty za schemat zazucil zerknij na poczatek posta.

co mam wyczyscic po drodze jak od alternatora idzie 5 przewodow ...Teorai a praktyka to 2 rozne sprawy

Czas zakonczyc chyba tego posta stojan jest walniety i tyle. KONKURS BEZ ZWYCIĘSCY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli te 5,3 A płynie do środkowego uzwojenia wzbudzenia to jest ono na bank zwarte lub zasilanie wzbudzienia w regulatorze jest uszkodzone.

Podaj napiecia wg instrukcji toowdiego.

jakie uzwojenie wzbudzenia.

ten alternator ma wzbudzanie magnesami stalymi. regulacja napiecia odbywa sie przez obciecie nadmiaru na regulatorze, a nie przez regulacje pradu wzbudzenia

 

Jedna już wiemy jest tam uzwojenie wzbudzenia, 1 pomiar był wykonany nie poprawnie.

http://www.cmsnl.com/honda-cb650sc-82-nigh...list/E++09.html

tu już wyraźnie widać może zły schemat Piotr_boch podał.

 

jakie uzwojenie wzbudzenia.

gdzie ty je tam widzisz.

naprawdopodobniej stojan jest uszkodzony

 

Jeżeli te 5,3 A płynie do środkowego uzwojenia wzbudzenia to jest ono na bank zwarte lub zasilanie wzbudzienia w regulatorze jest uszkodzone.

Podaj napiecia wg instrukcji toowdiego.

jakie uzwojenie wzbudzenia.

ten alternator ma wzbudzanie magnesami stalymi. regulacja napiecia odbywa sie przez obciecie nadmiaru na regulatorze, a nie przez regulacje pradu wzbudzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No , na zdjeciach go nie widac ale jak sie miało dziada w ręku i serwisówke tez to mozna zostać oświeconym że to tradycyjny alternator BEZSZCZOTKOWY z wzbudzeniem ukrytym w stojanie.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...