Skocz do zawartości

cagiva elephant 750


Rekomendowane odpowiedzi

Rozebrałem silnik i jak się okazało nie jest za wesoło. Pierścienie tłokowe zjedzone, tłoki i nikasil wyglądają ok, ale to się dopiero okaże jak wjadę tam średnicówką. Korbowody nie wykazują luzu góra-dół, za to na boki kiwają się już dosyć mocno., więc luz ponad normę pewnie jest, generalnie silnik chyba już trochę swoje dostał. Byłbym wdzięczny za namiary na pierścienie do tego modelu, zrobię remont całej góry, a wał ewentualnie ruszę za rok. Nie będę kupował w ciemno silnika. Robierać i składać to ja lubię, staram się nie załamywać.

Edytowane przez Mecia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nicek, jeśli chodzi o te późniejsze modele to tak, ale wczesny gaźnikowy E900 miał silnik z siłownikiem sprzęgła z prawej strony jak w moim Paso 750 i tylko dla tego modelu 5 biegową skrzynię z nieco innymi rozpiętościami przełożeń...

 

Nowe panewki nie są koszmarnie drogie, zatem ja bym i za to się zabrał, jest zima można dawać po robocie, pamiętaj tylko o odpowiednim zdystansowaniu wału korbowego, nie może latać, ani nie może być za ciasny....

Ja znalazłem:

panewki standard -11210011A

0,25 - 11210011AB

0,50 - 11210011AC

 

koszt ok 60 dolarów, tylko nie wiem, czy za kpl na wał, czy na korbę, bo numer katalogowy pokazują jeden, a dalej to czort ich wie...

Pierścienie tłokowe 12120291B koszt ok. 161 dolarów, i też nie wiem czy na 1 tłok, czy kpl...

Przy niejako okazji sprawdź dokładnie pieseczki rozrusznika i stan bieżni koła zębatego, tam warto zareagować przy rozbórce...

Pamiętaj podczas składania żeby podkładka co jest za kołem rozrusznika, nie zemknęła się ...

Do rozbiórki przygotuj odpowiednie narzędzia, klucz pneumatyczny( tylko dobry - nie chiński) ściągacze oraz palnik acetylenowy - pomocny przy ściąganiu niektórych zębatek- np tej od napędu rozrządu...

 

Życzę powodzenia w pracach!

Pozdr. J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się , że lepiej mi będzie kupić uzywany wał, o ilę będę miał możliwość pomacania go. Możesz mi podac stronke na której znalazłeś pierścienie? Dzięki wielkie za pomoc. Tak patrzę na budowe tego silnika i wydaję mi się , że poszłoby wykręcić korby bez rozbierania silnika. Wiecie cos na ten temat?

Edytowane przez Mecia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz rozpołowić silnik, bo musisz pomierzyć wał pod panewki...

 

Znalazłem to na stronie amerykańskiej

 

www.ducatiomaha.com

 

http://www.motospecialties.com/partorderlookup.asp?store=DucatiOmaha

 

 

Tyle kosztują w Ameryce, w Pl pewnie podobnie, mam nadzieję, że oficjalny importer jest w stanie to zapewnić...

 

Pozdr. J-999

 

P.S.

Wielkim specjalistą od silników 904 w Polsce jest niejaki Radek-Konradek , który zjadł na nich zęby, ma też co nieco części, może i kpl silnik na handełe...sam zapytaj..tylko spokojnie rozmawiaj, Radzio to porządny chłop, ale jak każdy indywydualista ma swoje zdania i za bardzo nie ma co z nim dyskutować bo po prostu się zna...

 

podaję nr telefonu

507130996

powołaj się na mnie

na Janka Klekota z Łomży - kolega Ryśka z Jedwabnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w takich kwestiach jesteśmy, to czy tak trudno jest osiągnąć ciśnienie oleju w Ducati? Pokręciłem go i ani nie myśli lampka zgasnąć.

Może jak już odpalę to złapie sobie momentem? Przynajmniej tak w aucie miałem po tym jak silnik na nowo złożyłem. Na sucho można było kręcić i kręcić, a po odpaleniu zaraz ciśnienie znalazł.

Może na prawy bok położyć co by pompę całą zalało? Jak kręce to niby oleju powolutku ubywa w okienku, ale ciśnienia nie ma.

Olej Castrol 10W50 fulls.

Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten nr pierścieni co podałeś nie jest przypadkiem do nowszego modelu? Tam jest chyba wysokość pierścieni inna, o ile dobrze wyczytałem po angielskiemu.

Tak czy inaczej dzięki, może zapodam jakieś fotorelacje jak zakończę ten remont, jeżeli ktoś będzie chciał.

 

Co do Twojego problemu Nicek to może jest tutaj podobna sytuacja jak w Kawie ZZR600, po wymianie oleju nie chciała złapać ciśnienia, trzeba było ręcznie zalać pompę oleju właśnie przechylając motocykl o ile dobrze pamiętam.

Nie wkręcaj go na obroty jak nie ma ciśnienia, ma na tyle wydajną pompe, że powinna na niskich zaciągnąć, poszukaj w necie, może jest na to patent.

Edytowane przez Mecia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego podałem Ci telefon do Radzia, ponieważ będzie raczej wiedział więcej niż ja co tylko robiłem luzy zaworowe i wymieniałem paski takiego silnika...

na dobrą sprawę to trzebaby znaleźć porządną serwisówkę do tego silnika... np ja na allegro widziałem...

 

Pozdr. J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dla starej 900 znalazłem taki numer katalogowy pierścieni

12120011b

czyli się różni

numer tłoka

12220081a

 

Jak ktoś by chciał workshop manual dla SS 750, SS 900 tych starszych gaźnikowych to mam mogę przesłać na maila, tylko to jest duży plik ok. 39 mega...

 

Pozdr. J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym chciał! Ja! ja! ja!

 

[email protected]

 

Dziękować!!!

 

Ze sprzętem działam dalej. Pierścienie za 120 jurków komplet są do dostania w Niemczech w firmie, która specjalizuje się w dorabianiu pierścieni do Ducatów i MotoGuzzi i się tak zastanawiam, czy jakościowo one podołają. Czekam jeszcze na odpowiedz z Ducati Polska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja co nieco mogę się pochwalić.. Silnik odpalony. Narazie raczej tyle, bo dopiero jak chłodzenie zrobię to będzie coś dalej robione. Póki co nie ma wolnych obrotów jak i jakiejkolwiek kultury pracy. Wydechy chyba jeszcze przemyśle, bo łeb chce urwać.. :-P

Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bawiłem się wczoraj przepustnicami. Jeden pomiar i po robocie.. Jak jest to możliwe, że na zamkniętej przepustnicy mam 1,73V, a na full otwartej 4,78V? Raczej nie da się tego tak rozregulować, tym bardziej, że nie było jeszcze kiedykolwiek coś robione przy tym. Wtrysk wprawdzie nie wiem od czego mam, po wtryskiwaczach można stwierdzić, że Multi 1000, podobno też i ST2 i jakieś tam inne.

Wg moich danych na zamkniętej powinienem mieć 150mV, czyli wiadomo 0,15V. Komp podaje TPS'owi 4,80V

Może jakiś reset TPS'a jest potrzebny?

Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...