Mecia Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 (edytowane) Rozebrałem silnik i jak się okazało nie jest za wesoło. Pierścienie tłokowe zjedzone, tłoki i nikasil wyglądają ok, ale to się dopiero okaże jak wjadę tam średnicówką. Korbowody nie wykazują luzu góra-dół, za to na boki kiwają się już dosyć mocno., więc luz ponad normę pewnie jest, generalnie silnik chyba już trochę swoje dostał. Byłbym wdzięczny za namiary na pierścienie do tego modelu, zrobię remont całej góry, a wał ewentualnie ruszę za rok. Nie będę kupował w ciemno silnika. Robierać i składać to ja lubię, staram się nie załamywać. Edytowane 7 Grudnia 2013 przez Mecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Nicek, jeśli chodzi o te późniejsze modele to tak, ale wczesny gaźnikowy E900 miał silnik z siłownikiem sprzęgła z prawej strony jak w moim Paso 750 i tylko dla tego modelu 5 biegową skrzynię z nieco innymi rozpiętościami przełożeń... Nowe panewki nie są koszmarnie drogie, zatem ja bym i za to się zabrał, jest zima można dawać po robocie, pamiętaj tylko o odpowiednim zdystansowaniu wału korbowego, nie może latać, ani nie może być za ciasny....Ja znalazłem:panewki standard -11210011A 0,25 - 11210011AB 0,50 - 11210011AC koszt ok 60 dolarów, tylko nie wiem, czy za kpl na wał, czy na korbę, bo numer katalogowy pokazują jeden, a dalej to czort ich wie...Pierścienie tłokowe 12120291B koszt ok. 161 dolarów, i też nie wiem czy na 1 tłok, czy kpl...Przy niejako okazji sprawdź dokładnie pieseczki rozrusznika i stan bieżni koła zębatego, tam warto zareagować przy rozbórce...Pamiętaj podczas składania żeby podkładka co jest za kołem rozrusznika, nie zemknęła się ...Do rozbiórki przygotuj odpowiednie narzędzia, klucz pneumatyczny( tylko dobry - nie chiński) ściągacze oraz palnik acetylenowy - pomocny przy ściąganiu niektórych zębatek- np tej od napędu rozrządu... Życzę powodzenia w pracach!Pozdr. J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mecia Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 (edytowane) Wydaje mi się , że lepiej mi będzie kupić uzywany wał, o ilę będę miał możliwość pomacania go. Możesz mi podac stronke na której znalazłeś pierścienie? Dzięki wielkie za pomoc. Tak patrzę na budowe tego silnika i wydaję mi się , że poszłoby wykręcić korby bez rozbierania silnika. Wiecie cos na ten temat? Edytowane 7 Grudnia 2013 przez Mecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Musisz rozpołowić silnik, bo musisz pomierzyć wał pod panewki... Znalazłem to na stronie amerykańskiej www.ducatiomaha.com http://www.motospecialties.com/partorderlookup.asp?store=DucatiOmaha Tyle kosztują w Ameryce, w Pl pewnie podobnie, mam nadzieję, że oficjalny importer jest w stanie to zapewnić... Pozdr. J-999 P.S.Wielkim specjalistą od silników 904 w Polsce jest niejaki Radek-Konradek , który zjadł na nich zęby, ma też co nieco części, może i kpl silnik na handełe...sam zapytaj..tylko spokojnie rozmawiaj, Radzio to porządny chłop, ale jak każdy indywydualista ma swoje zdania i za bardzo nie ma co z nim dyskutować bo po prostu się zna... podaję nr telefonu507130996powołaj się na mniena Janka Klekota z Łomży - kolega Ryśka z Jedwabnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nicek27 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Jeśli w takich kwestiach jesteśmy, to czy tak trudno jest osiągnąć ciśnienie oleju w Ducati? Pokręciłem go i ani nie myśli lampka zgasnąć.Może jak już odpalę to złapie sobie momentem? Przynajmniej tak w aucie miałem po tym jak silnik na nowo złożyłem. Na sucho można było kręcić i kręcić, a po odpaleniu zaraz ciśnienie znalazł.Może na prawy bok położyć co by pompę całą zalało? Jak kręce to niby oleju powolutku ubywa w okienku, ale ciśnienia nie ma. Olej Castrol 10W50 fulls. Cytuj Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mecia Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 (edytowane) A ten nr pierścieni co podałeś nie jest przypadkiem do nowszego modelu? Tam jest chyba wysokość pierścieni inna, o ile dobrze wyczytałem po angielskiemu.Tak czy inaczej dzięki, może zapodam jakieś fotorelacje jak zakończę ten remont, jeżeli ktoś będzie chciał. Co do Twojego problemu Nicek to może jest tutaj podobna sytuacja jak w Kawie ZZR600, po wymianie oleju nie chciała złapać ciśnienia, trzeba było ręcznie zalać pompę oleju właśnie przechylając motocykl o ile dobrze pamiętam. Nie wkręcaj go na obroty jak nie ma ciśnienia, ma na tyle wydajną pompe, że powinna na niskich zaciągnąć, poszukaj w necie, może jest na to patent. Edytowane 7 Grudnia 2013 przez Mecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Dlatego podałem Ci telefon do Radzia, ponieważ będzie raczej wiedział więcej niż ja co tylko robiłem luzy zaworowe i wymieniałem paski takiego silnika...na dobrą sprawę to trzebaby znaleźć porządną serwisówkę do tego silnika... np ja na allegro widziałem... Pozdr. J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 No dla starej 900 znalazłem taki numer katalogowy pierścieni12120011bczyli się różninumer tłoka12220081a Jak ktoś by chciał workshop manual dla SS 750, SS 900 tych starszych gaźnikowych to mam mogę przesłać na maila, tylko to jest duży plik ok. 39 mega... Pozdr. J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mecia Opublikowano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 Ja bym chciał! Ja! ja! ja! [email protected] Dziękować!!! Ze sprzętem działam dalej. Pierścienie za 120 jurków komplet są do dostania w Niemczech w firmie, która specjalizuje się w dorabianiu pierścieni do Ducatów i MotoGuzzi i się tak zastanawiam, czy jakościowo one podołają. Czekam jeszcze na odpowiedz z Ducati Polska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 Wysłano...daj znać jak dojdzie...Pozdr. J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nicek27 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 Ja co nieco mogę się pochwalić.. Silnik odpalony. Narazie raczej tyle, bo dopiero jak chłodzenie zrobię to będzie coś dalej robione. Póki co nie ma wolnych obrotów jak i jakiejkolwiek kultury pracy. Wydechy chyba jeszcze przemyśle, bo łeb chce urwać.. :-P Cytuj Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 to pewnie będziesz się musiał pobawić czujnikiem położenia przepustnicy + takim malutkim pokrętełkiem pod gumą ECU, tylko sobie zapisuj ustawienia, chyba że masz pamięć dobrą... Pozdr. J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mecia Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Manual doszedł, wielkie dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nicek27 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Bawiłem się wczoraj przepustnicami. Jeden pomiar i po robocie.. Jak jest to możliwe, że na zamkniętej przepustnicy mam 1,73V, a na full otwartej 4,78V? Raczej nie da się tego tak rozregulować, tym bardziej, że nie było jeszcze kiedykolwiek coś robione przy tym. Wtrysk wprawdzie nie wiem od czego mam, po wtryskiwaczach można stwierdzić, że Multi 1000, podobno też i ST2 i jakieś tam inne.Wg moich danych na zamkniętej powinienem mieć 150mV, czyli wiadomo 0,15V. Komp podaje TPS'owi 4,80VMoże jakiś reset TPS'a jest potrzebny? Cytuj Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Oj coś mi się wydaje,że nieodpowiednie piny sprawdzałeś.. przy full zamkniętych przepustnicach powinno pokazywać 150 mV...Pozdr. J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.