Skocz do zawartości

Problem z odpaleniem Jawy CZ 175


karol1991
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowym użytkownikiem i jest to mój pierwszy post. Mianowicie posiadam Jawę CZ 175 z '89 roku. Mam problem z jej odpaleniem, świeca nie jest zalana - daje iskrę i gdy próbuję go odpalić wtedy motor raz może dwa się zakrztusi nawet zapali czasem ale nie wkręca się na obroty i po kilku sekundach gaśnie. Macie jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczyść gaźnik, sprawdź kompresje, spróbuj z innymi świecami, wyreguluj gaźnik, a jak nie no to próbuj z zapłonem

 

Ok przeczyścić gaźnik jeszcze umiem. Sprawdzić kompresję - tzn co gdzie i jak ( jestem kompletnie zielony motor mam dopiero od niedawna i nie znam kogoś kto mógł by mi pokazać co nieco) , co do regulacji gaźnika to też nie za bardzo wiem jak go ustawić - wiem że są tam jakieś śruby którymi można coś ustawić ale nie wiem która od czego i jak ustawić żeby było dobrze. Z innymi świecami jest tak samo. Na dodatek dzisiaj sprawdzałem jeszcze raz i zobaczyłem że silnik zamiast zasysać paliwo to wywala je przez gaźnik do tej gumki co łączy gaźnik z filtrem powietrza. Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najłatwiej sprawdzić kompresje wkładając palec w otwór świecy i kopniąc pare razu jak będzie wybijać palec to znaczy że masz dobrą kompresje, aha możesz miec jeszcze za mały poziom paliwa w komorze pływakowej (żeby to sprawdzić to odkręć 2 śrubki trzymające pokrywke od wlewu paliwa i sprawdz gdzie jest pływak)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo jeśli jesteś zielony to ciężko nam będzie Ci doradzić coś przez neta. Ale sprobójmy:)

Na początku powinieneś się dowiedzieć na jakiej zasadzie działa Twój silnik, będzie Ci owiele łatwiej co kolwiek zrobić.