Skocz do zawartości

Alternator 12V pod pokrywa


Rekomendowane odpowiedzi

Nonono wyglada niezle - czyli jest tak:

1 - temat walu i jego trwalosci - opanowany

2 - temat mocy - opanowany

3 - temat pradow - opanowany

4 - pozostaje jeszcze glosny i malo trwaly rozrzad

i Junak zaczyna byc motocyklem do jazdy:)))

 

Teraz niech tylko ktos sie wysili i na tych patentach posklada moto w realu, zrobi na tym 100 000, i rozpoczynamy produkcje seryjna w konkurencji dla Royala Bulleta :D))

 

moze z takim designem.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten altek pracuje w oleju czy sprzęgło chodzi na sucho?

Ile kosztuje taki altek i czy da się to kupić na szrocie?

 

Altek bedzie testowany normalnie, tzn. w oleju. Kosztowal $53 (w Hawanie). Napisalem do producenta (link jest na stronie) zeby podal adresy dystrybutorow; jeszcze nie mam odpowiedzi. Ten altek jest uzywany w mopedach i skuterach AERO, PUCH. (Kazdy altek o podobnych wymiarach da sie tak zainstalowac).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ma ktos dojscie do Royal Enfield Polska?

Alternator Enfielda moze byc praktyczniejszym rozwiazaniem niz Ducati ze wzgledu na latwiejsze mocowanie statora. Fotki sa na necie ale brak wymiarow.

 

Potrzebne sa wymiary statora (cewek): srednica zewnetrzna i wewnetrzna, i szerokosc. Rowniez wymiary rotora - srednica i szerokosc.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do testow jeszcze troche czasu, czekam na wal krotki z Polski, a to zabiera czasu.

 

Dodalem na strone pare rysunkow KrzychaDK, ktory projektuje rozwiazanie pod dekiel z alternatorem Lucasa na wal dlugi. Montuje sie go latwiej niz Ducati ale prawy czop musi byc specjalnie dorabiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ten typ alternatora - ten daje 100% pradu na regler i dalej do instalacji.

W tym przypadku ocywiscie stosujemy zaplon bateryjny, elektroniczny stworzony specjalnie dla grupy Dziki Junak, o ktorym byla mowa w innym watku.

 

Adam M.

PS. Te wszystkie rozwiazania, jak rowniez zastosowanie w wale Jana typowego zlozenia rolkowego na lozysko korbowodu sa ekscytujace i powinny dobrze i niezawodnie dzialac, ale nie sa tanie.

Im blizej z niezawodnoscia Jana do japonii, tym podobniejsze do japonii koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem ze tym alternatorom zasada dzialania blizej do dynama rowerowego. I ze cala regulacja napiecia polega na "scieciu" wszystkiego co powyzej tych 12-14 volt. Bez zadnej regulacji wzbudzenia. A propos. Czy eksperymentowal ktos z jakas wlasna konstrukcja tego typu regulatora. Moja wytrzymywala do 60 volt na wejsciu przy czestotliwosci do 2 kHz. A i to okazalo sie za malo, bo VFRa do ktorej to robilem dawala ponad 100 volt bez obciazenia przy pelnych obrotach.

Niektore japonskie altki, jak np w DR Bigu na jednej podstawie mialy stojan alternatora, czujnik zaplonu i w tym jeszsze przypadku dodatkowa cewke (takie ekstradynamko) sluzaca do zasilania dsamego modulu, co umozliwialo odpalenie motocykla bez akumulatora. Chodzi mi o spiecie wlasnie tego czujnika zaplonu z jakims modulem, chocby wspomnianym Wilkiem. Wtedy, za jednym zamachem zalatwiona bylaby sprawa zasilania i zaplonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zajrzalem do tego watku po poltora m-ca, wiec dopiero teraz odpowiadam.

Ludzie na preclach robia takie reglery np Lukasz Spychalski z Wwy.

Jezeli chodzi o sama konstrukcje regla to nie ma ona regulacji wzbudzenia bo altki sa samowzbudne na magnesach stalych.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...