Ataman Koszowy Opublikowano 29 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2004 Pierwsze podejscie (projekt) z alternatorem Ducati: http://webhome.idirect.com/~svitcom/junak/...ati/ducati.html Ten altek montuje sie bez przerobek walu na wal krotki.Komentarze i zauwagi, tak pozytywne jak negatywne mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 1 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2004 Nonono wyglada niezle - czyli jest tak:1 - temat walu i jego trwalosci - opanowany2 - temat mocy - opanowany3 - temat pradow - opanowany4 - pozostaje jeszcze glosny i malo trwaly rozrzad i Junak zaczyna byc motocyklem do jazdy:))) Teraz niech tylko ktos sie wysili i na tych patentach posklada moto w realu, zrobi na tym 100 000, i rozpoczynamy produkcje seryjna w konkurencji dla Royala Bulleta :D)) moze z takim designem....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_10 Opublikowano 1 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2004 Czy ten altek pracuje w oleju czy sprzęgło chodzi na sucho?Ile kosztuje taki altek i czy da się to kupić na szrocie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ataman Koszowy Opublikowano 1 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2004 Czy ten altek pracuje w oleju czy sprzęgło chodzi na sucho?Ile kosztuje taki altek i czy da się to kupić na szrocie? Altek bedzie testowany normalnie, tzn. w oleju. Kosztowal $53 (w Hawanie). Napisalem do producenta (link jest na stronie) zeby podal adresy dystrybutorow; jeszcze nie mam odpowiedzi. Ten altek jest uzywany w mopedach i skuterach AERO, PUCH. (Kazdy altek o podobnych wymiarach da sie tak zainstalowac). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 1 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2004 Witam Podoba mi sie ten altek, szukalem takiego dwa lata i nie moglem znalezc, zawsze byly ciut za duze zeby zmiescic pod pokrywa :D Mozesz podac jego moc, z jakiego modelu Ducati i przyblizona cene?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 1 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2004 uuups :x juz sie pojawila odpowiedz, sorry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ataman Koszowy Opublikowano 3 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2004 Czy ma ktos dojscie do Royal Enfield Polska?Alternator Enfielda moze byc praktyczniejszym rozwiazaniem niz Ducati ze wzgledu na latwiejsze mocowanie statora. Fotki sa na necie ale brak wymiarow. Potrzebne sa wymiary statora (cewek): srednica zewnetrzna i wewnetrzna, i szerokosc. Rowniez wymiary rotora - srednica i szerokosc. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_10 Opublikowano 7 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2004 Jak przebiegają testy, bo już się ślinię na ten patent.Jedno jest pewne - altek będzie miał niezłe smarowanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ataman Koszowy Opublikowano 8 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2004 Do testow jeszcze troche czasu, czekam na wal krotki z Polski, a to zabiera czasu. Dodalem na strone pare rysunkow KrzychaDK, ktory projektuje rozwiazanie pod dekiel z alternatorem Lucasa na wal dlugi. Montuje sie go latwiej niz Ducati ale prawy czop musi byc specjalnie dorabiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekk Opublikowano 12 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2004 Wzorowy pomysł chyba powoli zaczyna sie koniec ery altków napędzanych paskiem. Życze powodznenia. Pozdrawiam!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Błażej Opublikowano 13 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2004 Czasami w tego typu alkach wystepuje czujnik - cewka odpowiedzialna za zaplon. Wiec przy odpowiednim ustawieniu wirnika mozna by rozwiazac rowniez problem zaplonu. Czy ktos juz probowal spiac to z jakoms modulem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2004 To nie ten typ alternatora - ten daje 100% pradu na regler i dalej do instalacji.W tym przypadku ocywiscie stosujemy zaplon bateryjny, elektroniczny stworzony specjalnie dla grupy Dziki Junak, o ktorym byla mowa w innym watku. Adam M.PS. Te wszystkie rozwiazania, jak rowniez zastosowanie w wale Jana typowego zlozenia rolkowego na lozysko korbowodu sa ekscytujace i powinny dobrze i niezawodnie dzialac, ale nie sa tanie.Im blizej z niezawodnoscia Jana do japonii, tym podobniejsze do japonii koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Błażej Opublikowano 14 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2004 Ja wiem ze tym alternatorom zasada dzialania blizej do dynama rowerowego. I ze cala regulacja napiecia polega na "scieciu" wszystkiego co powyzej tych 12-14 volt. Bez zadnej regulacji wzbudzenia. A propos. Czy eksperymentowal ktos z jakas wlasna konstrukcja tego typu regulatora. Moja wytrzymywala do 60 volt na wejsciu przy czestotliwosci do 2 kHz. A i to okazalo sie za malo, bo VFRa do ktorej to robilem dawala ponad 100 volt bez obciazenia przy pelnych obrotach. Niektore japonskie altki, jak np w DR Bigu na jednej podstawie mialy stojan alternatora, czujnik zaplonu i w tym jeszsze przypadku dodatkowa cewke (takie ekstradynamko) sluzaca do zasilania dsamego modulu, co umozliwialo odpalenie motocykla bez akumulatora. Chodzi mi o spiecie wlasnie tego czujnika zaplonu z jakims modulem, chocby wspomnianym Wilkiem. Wtedy, za jednym zamachem zalatwiona bylaby sprawa zasilania i zaplonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2004 Zajrzalem do tego watku po poltora m-ca, wiec dopiero teraz odpowiadam.Ludzie na preclach robia takie reglery np Lukasz Spychalski z Wwy.Jezeli chodzi o sama konstrukcje regla to nie ma ona regulacji wzbudzenia bo altki sa samowzbudne na magnesach stalych. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Błażej Opublikowano 13 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2004 Ja wlasnie poszukuje schemy do takiego regultora bo to co do tej pory robilem niestety nie wytrzymywalo. A chyba nie jest to jakis kosmos bo te ktore rozbieralem nie grzeszyly iloscia elementow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.