matix19 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 2 tygodnie temu po przejażdżce zauważyłem, że coś mi w silniku, stuki dochodzą spod głowicy. Słychać stuknięcie co około 4-5s, jeżeli motorek chodzi se na wolnych obrotach, jeżeli obroty te zwiększy się to stukanie ustaje, dzieje się to tylko ja silnik się nagrzeje czyli przy normalnej temp pracy silnika. Motocykl to Suzuki GS 500 z 2004 roku. Załączam link z filmikiem, słychać na nim te stukanie tylko trzeba się wsłuchać http://www.youtube.com/watch?v=bKN6IBrm2ZU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał.89 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 ja tam nic nie słyszę, przewrażliwiony jesteś chyba :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matix19 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Bo to jest nagrane słabym aparatem, na żywo słychać to wyraźnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matix19 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Nikt nie wie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 (edytowane) sprawdz luz zaworowy , ale najszybciej konczy cie sie lancuszek nierzadu. p.s slychac , faktycznie jakies stuki sa. Edytowane 10 Kwietnia 2009 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matix19 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Oceniam iż ma ona około 50k przebiegu, czy po tylu kilometrach mógł się łańcuszek wyciągnąć? Ile za takie coś może mechanik skasować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolaga Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 witam Napisz jak sie silnik zachowuje, czy podczas zwiększania obrotów, stuki zanikają, czy może odwrotnie, czy na zimnym czy rozgzanym. Miałem przy moto stuki, jak sie okazało po wielkich poszukiwaniach na lewym czopie wału korbowego znajduje sie koło pradnicy (rotor) za nia jest mocowane elemnt na 3 śruby imbusowe. Jak sie poluzują element ten wydaje taki dzwięk szczególnie przy obrotach 1500 i poniżej. Pozdrawiam Karol H. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 50 tys to tak typwoe dla lancuszka rozrzadu , wtedy juz przychodzi jego kres , najszybciej i najtaniej sprawdzic wykrecjac napinacz i zobaczyc ile ma do konca zakresu , tylko musisz to zrobic w momencie jak walek/walki nie naduszaja zaworow, bo pod sila sprezyn przestawisz rozrzad. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Coś się tam dało usłyszeć. Weź no poszukaj o kole magnesowym w GS 500E w archiwum. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matix19 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 witam Napisz jak sie silnik zachowuje, czy podczas zwiększania obrotów, stuki zanikają, czy może odwrotnie, czy na zimnym czy rozgzanym. Miałem przy moto stuki, jak sie okazało po wielkich poszukiwaniach na lewym czopie wału korbowego znajduje sie koło pradnicy (rotor) za nia jest mocowane elemnt na 3 śruby imbusowe. Jak sie poluzują element ten wydaje taki dzwięk szczególnie przy obrotach 1500 i poniżej. Pozdrawiam Karol H. Wszystko napisane w pierwszym poście, podczas zwiększania stuki zanikają, są tylko na rozgrzanym silniku i ten dżwięk wyraźnie dochodzi spod głowicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 (edytowane) Zdejmij pokrywę zaworów i zmierz luz osiowy wałków rozrządu. Sprawdź długość łańcuszka rozrządu (158mm między 21 pinam) oraz jego napięcie pomiędzy wałkami - powinien być napiety. Wykręć napinacz i sprawdź czy nie zacina się sprężynka i ile jeszcze ma zakresu pracy. No i oczywście sprawdzenie luzów na zaworach: min.0,03 max 0,08. Jeśli masz choć trochę pojęcia o mechanice to sobie z tym poradzisz. Nie są to skomplikowane czynności. Edytowane 11 Kwietnia 2009 przez Leon84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Jeżeli przy spadających obrotach - tzn wkręcasz moto na powiedzmy 7 tys i puszczasz manetke słyszysz przez chwile dzwonienie w okolicy 3k obr to stawiam na łańcuch rozrządu. Tak było w ok. 20 sprzętach które miałem okazje oglądać. Do tego przebieg tez sugeruje zuzycie rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BSAmaikel Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 2 tygodnie temu po przejażdżce zauważyłem, że coś mi w silniku, stuki dochodzą spod głowicy. Słychać stuknięcie co około 4-5s, jeżeli motorek chodzi se na wolnych obrotach, jeżeli obroty te zwiększy się to stukanie ustaje, dzieje się to tylko ja silnik się nagrzeje czyli przy normalnej temp pracy silnika. Motocykl to Suzuki GS 500 z 2004 roku. Załączam link z filmikiem, słychać na nim te stukanie tylko trzeba się wsłuchać http://www.youtube.com/watch?v=bKN6IBrm2ZU Typowal bym tez ze to lancuszek.50 T km.to najwyzszy czas go wymienic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matix19 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 A więc tak ściągnąłem dziś głowicę i obadałem wszystko, a więc tak łańcuszek ma dokładnie 156mm czyli jeszcze jest dobry, ślizgi też są dobre, luzy na zaworach wynoszą 0,05mm tylko na jednym 0,1mm niedługo go ustawie. Podejrzewam, że te stuki dochodzą z wałków rozrządu, jak się bierze za jeden wałek to ma wyraźny luz, a za drugi jak się weźmie to nie ma luzu, a jak się obróci wałem to później ten pierwszy nie ma luzu a ten drugi ma wyraźny i tak luz na przednim wynosi 0,2mm a na tylnym 0,15mm. Powiedzcie mi dlaczego raz jeden a raz drugi ma luz, co wy na to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Bo raz jeden raz drugi dociskany jest do podstaw sprezynami zaworowymi ktore unosi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.