Skocz do zawartości

Stuki w silniku, pomóżcie


matix19
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

2 tygodnie temu po przejażdżce zauważyłem, że coś mi w silniku, stuki dochodzą spod głowicy. Słychać stuknięcie co około 4-5s, jeżeli motorek chodzi se na wolnych obrotach, jeżeli obroty te zwiększy się to stukanie ustaje, dzieje się to tylko ja silnik się nagrzeje czyli przy normalnej temp pracy silnika. Motocykl to Suzuki GS 500 z 2004 roku.

Załączam link z filmikiem, słychać na nim te stukanie tylko trzeba się wsłuchać

http://www.youtube.com/watch?v=bKN6IBrm2ZU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz luz zaworowy , ale najszybciej konczy cie sie lancuszek nierzadu.

 

p.s slychac , faktycznie jakies stuki sa.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Napisz jak sie silnik zachowuje, czy podczas zwiększania obrotów, stuki zanikają, czy może odwrotnie, czy na zimnym czy rozgzanym. Miałem przy moto stuki, jak sie okazało po wielkich poszukiwaniach na lewym czopie wału korbowego znajduje sie koło pradnicy (rotor) za nia jest mocowane elemnt na 3 śruby imbusowe. Jak sie poluzują element ten wydaje taki dzwięk szczególnie przy obrotach 1500 i poniżej.

 

Pozdrawiam

Karol H.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 tys to tak typwoe dla lancuszka rozrzadu , wtedy juz przychodzi jego kres , najszybciej i najtaniej sprawdzic wykrecjac napinacz i zobaczyc ile ma do konca zakresu , tylko musisz to zrobic w momencie jak walek/walki nie naduszaja zaworow, bo pod sila sprezyn przestawisz rozrzad.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Napisz jak sie silnik zachowuje, czy podczas zwiększania obrotów, stuki zanikają, czy może odwrotnie, czy na zimnym czy rozgzanym. Miałem przy moto stuki, jak sie okazało po wielkich poszukiwaniach na lewym czopie wału korbowego znajduje sie koło pradnicy (rotor) za nia jest mocowane elemnt na 3 śruby imbusowe. Jak sie poluzują element ten wydaje taki dzwięk szczególnie przy obrotach 1500 i poniżej.

 

Pozdrawiam

Karol H.

 

Wszystko napisane w pierwszym poście, podczas zwiększania stuki zanikają, są tylko na rozgrzanym silniku i ten dżwięk wyraźnie dochodzi spod głowicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij pokrywę zaworów i zmierz luz osiowy wałków rozrządu.

Sprawdź długość łańcuszka rozrządu (158mm między 21 pinam) oraz jego napięcie pomiędzy wałkami - powinien być napiety.

Wykręć napinacz i sprawdź czy nie zacina się sprężynka i ile jeszcze ma zakresu pracy.

No i oczywście sprawdzenie luzów na zaworach: min.0,03 max 0,08.

 

Jeśli masz choć trochę pojęcia o mechanice to sobie z tym poradzisz. Nie są to skomplikowane czynności.

 

Edytowane przez Leon84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przy spadających obrotach - tzn wkręcasz moto na powiedzmy 7 tys i puszczasz manetke słyszysz przez chwile dzwonienie w okolicy 3k obr to stawiam na łańcuch rozrządu. Tak było w ok. 20 sprzętach które miałem okazje oglądać. Do tego przebieg tez sugeruje zuzycie rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 tygodnie temu po przejażdżce zauważyłem, że coś mi w silniku, stuki dochodzą spod głowicy. Słychać stuknięcie co około 4-5s, jeżeli motorek chodzi se na wolnych obrotach, jeżeli obroty te zwiększy się to stukanie ustaje, dzieje się to tylko ja silnik się nagrzeje czyli przy normalnej temp pracy silnika. Motocykl to Suzuki GS 500 z 2004 roku.

Załączam link z filmikiem, słychać na nim te stukanie tylko trzeba się wsłuchać

http://www.youtube.com/watch?v=bKN6IBrm2ZU

Typowal bym tez ze to lancuszek.50 T km.to najwyzszy czas go wymienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak ściągnąłem dziś głowicę i obadałem wszystko, a więc tak łańcuszek ma dokładnie 156mm czyli jeszcze jest dobry, ślizgi też są dobre, luzy na zaworach wynoszą 0,05mm tylko na jednym 0,1mm niedługo go ustawie. Podejrzewam, że te stuki dochodzą z wałków rozrządu, jak się bierze za jeden wałek to ma wyraźny luz, a za drugi jak się weźmie to nie ma luzu, a jak się obróci wałem to później ten pierwszy nie ma luzu a ten drugi ma wyraźny i tak luz na przednim wynosi 0,2mm a na tylnym 0,15mm. Powiedzcie mi dlaczego raz jeden a raz drugi ma luz, co wy na to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...