Skocz do zawartości

Wypalona dziura w tłoku po 400km


jasiek09
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie tłok o przebiegu z cylindrem 400km (power force)(zmieniony wydech,gaźnik 18mm z dyszą 90) w nsr 70/50, i moje pytania:

-wina złego składu mieszanki i ciepłoty świecy czy wina gównianego stopu z którego był zrobiony tłok

- czy opłacą się kupić drugi taki sam tłok -wzbogacić mieszankę i jeździć dalej, bo świecę kupiłem ostatnio najzimniejszą jaka jest zalecana do wysilonych 2T B10ES wcześniej BR5ES( na poprzedniej potrafił słabnąć na wyższych obrotach)

-jak pozbyć się tego co zostało w karterach i kanałach smarujących łożyska ( jest tam taki szlam wymieszane resztki mieszanki z opiłkami- bez rozbieranie silnika.pozdr.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4f5f0cbf2cd9a584.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/141b27f34a4090cf.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5643e9ecde0c23ed.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eeeb678869cad122.html

Edytowane przez jasiek09
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awaria tego typu nie jest spowodowana złą jakością materiału tłoka lecz źle dostrojonym gaźnikiem do powiększonej średnicy tłoka.

Poszukaj jeszcze zimniejszej świecy np.B105ES lub świecy irydowej.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez rozbierania nie wypłuczesz silnika wewnątrz. W mechanice nie ma dróg na skróty. :banghead:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprubój może to wysyszyć i wydmuchać sprężarką, jak coś miało nalecieć do łożysk to i tak juz naleciało. Jest taki odtłuszczać liqui moil w sprayu pod ciśnieniem jak byś odwrucił silnik i dobrze to przepłukał to sądze że powinno być dobrze, na zmiane przedmuchując powietrzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po takiej awarii zachodzi konieczność rozbiórki silnika bo nie ma innej realnej możliwości pozbycia się całego syfu z karteru a profilaktycznie radzę wymienić łożyska na wale korbowym.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Albo jeździłeś na nitro :wink: albo iskra przeskakiwała pomiędzy świecą a tłokiem . Żeby przeczyścić dokładnie silnik musisz go niestety rozpołowić . Nie ma zmiłuj . Nie jestem super znawcą ale według mnie przy źle dobranej ciepłocie świecy szlag właśnie ją trafi a nie tłok .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik jest prosty w budowie, wiec jesli masz leb na karku i troche doswiadczenia to go ogarniesz. uwazaj tylko na uszczelnienie komory korbowej bo to nie jest takie proste jak sie wydaje, w tym kup simmeringi jakies lepsze. ja za lozyska na wal korbowy placilem 80zl za sztuke, simmeringi w granicach 5zl, uszczelke pod kartery sam docinalem ze specjalnego papieru. koszta troche sa, niestety, ale znow nie powinny powalac na kolana jesli ma sie juz taka maszyne...;)

 

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...