dzieciuch Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 (edytowane) Witam. Z góry przepraszam za z pozoru kolokwialne pytanie, ale ostatnim sprzętem jakim się zajmowałem był Romet Pony. Na dziś jestem casual rider, który ma daleko do serwisu :) Możecie się śmiać, ale sprawdzenie naciągu łańcucha i wymiana oleju były dla mnie wyzwaniem.. :) W instrukcji jest opis jak regulować wolne obroty, ale się trochę pogubiłem. Pokrętło wolnych obrotów (idle) reaguje tylko przy włączonym ssaniu. Jest też pokrętło mieszanki(mixture). Jak ustawić wolne obroty, żeby sprzęt nie gasł ? Reguluje się nasycenie mieszanki, czy jest jakaś dodatkowa śrubka tylko podnosząca wolne obroty ? Z góry dzięki. Edytowane 17 Marca 2009 przez dzieciuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 He he, masz fajne problemy żebym ja miał tylko takie było by git :wink: , ale do rzeczy na tym zdjęciu : http://www.polskajazda.pl/zoom_poj.php?idp...9&idfoto=439408 w czerwonym kółeczku masz pokrętło wolnych obrotów, żeby zwiększyć wolne kręcisz zgodnie ze wskazówkami zegara, ot wsio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzieciuch Opublikowano 17 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Dzięki za szybką odpowiedź. Problem polega na tym, że kręcąc tym pokrętłem zmieniają się obroty tylko na włączonym ssaniu. No nic, sprawdzę raz jeszcze.. Dzięx. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 po pierwsze to takie regulcje przeprowadza sie na zagrzanym silniku, nigdy na ssaniu, a po drugie to nie kręć wszystkim naraz bo rozregulujesz go i bedzie kłopot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 No to Masz pewnie śrubę od składu mieszanki wkręconą na maksa, wykręć ją o 1,25 obrotu. Jeśli to nie pomorze to gaźnik do czyszczenia i regulacji. Uprzedzając Twoje kolejne pytanie, czyli gdzie jest śruba składu mieszanki :wink: , zaznaczam ją na tym zdjęciu strzałką http://www.polskajazda.pl/zoom_poj.php?idp...9&idfoto=439446 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzieciuch Opublikowano 17 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Dzięki za pomoc.. Regulowałem na rozgrzanym silniku, kręciłem jedynie pokrętłem zaznaczonym na zdjęciu czerwonym kółkiem, do śruby składu mieszanki jeszcze nie dotarłem. Dzięki za sugestie, sprawdzę przy najbliżej okazji.. Korzystając z bycia na linii zapytam, czy mit o niesmarowaniu łańcucha (co się wysuszy to się wykruszy) jest na rzeczy, czy postępować zgodnie z instrukcją ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wazzabii Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 ja jeżdżę na suchym, a mam o-ringowy, jedynie od czasu do czasu mycie w nafcie, aby się dobrze łamał. Czyszczenie u mnie wygląda następująco: wrzucam łańcuch w niedzielę do pojemnika z nafta i wstępnie obrabiam go pędzlem, tam leży aż wrócę w piątek, obrabiam go jeszcze raz pędzlem, wyciągam z pojemnika i wycieram szmatą, a jak mam dostęp do sprężarki to go rozkładam na szmacie i przedmuchuje ogniwa sprężarką aby wydobyć ostatnie drobinki piasku. czyszczę ślizgi nafta, zakładam łańcuch i upewniam się, że dobrze założyłem spinkę Jeśli na smarowany łańcuch poleci trochę piachu to będziesz miał pastę ścierną i szybko pozbędziesz się napędu jeśli go nie wyczyścisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzieciuch Opublikowano 17 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Dzięki wielkie, nie męczę już buły. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzieciuch Opublikowano 19 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 Nie wiem co źle robiłem, ale dzisiaj zadziałało. Samym pokrętłem w kółku, czyli niskich obrotów. Już nie gaśnie.. Nasyceniem mieszanki nie kręciłem, bo się boje. :) Dzięx. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinos Opublikowano 19 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 (edytowane) Nie wiem co źle robiłem, ale dzisiaj zadziałało. Samym pokrętłem w kółku, czyli niskich obrotów. Już nie gaśnie.. Nasyceniem mieszanki nie kręciłem, bo się boje. :) Dzięx. Oto recepta jak to wyregulować (samą mieszankę + obroty): 1) Motor zgaszony: Wkręcasz mieszankę na maxa i wykręcasz do 1,5 obrotu, 2) Odpalasz i ROZGRZEWASZ motor, wyłączasz ssanie, czekasz jeszcze chwilkę, 3) Pokrętłem obrotów ustawiasz obroty tak jak Ci pasuje - do komfortowego poziomu, 4) I teraz najważniejsze: pokrętłem mieszanki dostrajasz mieszankę do takiego poziomu przy której obroty są najszybsze - czyli kręcisz i słuchasz kiedy obroty są najwyższe - to jest Twoja poprawna mieszanka - tak zostawiasz (u mnie w 450 jest to koło 2,25 obrotu w stosunku do zalecanego w instrukcji 1,75) 5) Pokrętłem obrotów dostrajasz je do komfortowego poziomu. Polecam też zakup tej śrubki do mieszanki (bo z tą standardową to jakaś porażka bez odpowiedniego kluczyka): http://www.sklep.motox.com.pl/product_info...roducts_id=1950 pozdrawiam, Marcinos Edytowane 19 Marca 2009 przez marcinos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 czy takie strojenie gaznika, mozna zastosowac do innych sprzetow ? tez mam problemy w XR z gasnieciem na wolnych obrotach. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 No tak to sie zawsze robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 (edytowane) a co jesli silnik nie reaguje na krecenie skladem mieszanki , gdzie szukac przyczyny ? nie wazne czy ja wkrecilem czy wykrecilem , pracuje tak samo , zadnej reakcji , gaznik czyslilem kompresorem ostatnio ,dmuchalem w kazda dziure. edit :jest niewielka reakcja , przy max wkreconej srubie obroty sa nieco wyzsze. Ale na max wkreconej chyuba nie powinno sie jezdzic ? Edytowane 21 Marca 2009 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinos Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 a co jesli silnik nie reaguje na krecenie skladem mieszanki , gdzie szukac przyczyny ? nie wazne czy ja wkrecilem czy wykrecilem , pracuje tak samo , zadnej reakcji , gaznik czyslilem kompresorem ostatnio ,dmuchalem w kazda dziure. edit :jest niewielka reakcja , przy max wkreconej srubie obroty sa nieco wyzsze. Ale na max wkreconej chyuba nie powinno sie jezdzic ? Przy max wkręconej to raczej powinien Ci gasnąć bo nie powinien (prawie) dostawać paliwa. Oczywiście max wykręcona też nie wchodzi w grę bo wtedy powstanie dziura przez którą będzie się lało paliwo :D. Coś tam musisz mieć przytkane w gaźniku skoro nie reaguje i zawsze jest tak samo. I czy na pewno mówimy o śrubce od mieszanki? Wykręć ją całą, obejrzyj, zobacz czy nie został w środku oring jakoś krzywo ustawiony itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 wykrecalem , wszystko wydaje sie ok , iglica cala , byla lekko okopcona ? mial czarny osad ktory palcem zmylem , oring siedzi na miejscu. Lewizne gdzies ciagnie ? ale kurna sprawdzalem i nie wyglada na to :/. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.