viperPL Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Czołem ;) Przy okazji wiosennego, kompleksowego przeglądu zajrzałem do świec. Przejechane na nich prawie 30 tyś. Service Manual do pierwszej z brzegu Hondy 4T R4 w której fabrycznie montowane są irydowe świece przewiduje wymianę co ~ 24 tyś km Importer NGK twierdzi, że wytrzymują 3x tyle co zwykłe (czyli 3x18 tyś km) http://smsnet.pl/~viperpl/ngk_1.JPG http://smsnet.pl/~viperpl/ngk_3.JPG http://smsnet.pl/~viperpl/ngk_4.JPG A moje pytanie (oczywiście do znawców, nie do krzykaczy ) -> Czy wytrzymają kolejne 24 tyś ? Ps. Żadnych, ani to żadnych problemów ze świecami po 30 kkm nie ma. Sprawdzając przerwę pomiędzy elektrodami, nie stwierdzono erozji elektrod :icon_mrgreen: - przerwa taka sama, jak 30kkm temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Niewidać po nich zuzycia, tyle ze kolor troche nie ten, jakies takie czarne mi sie wydaja na tych fotkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperPL Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Ze składem mieszanki problemu nie ma, nigdy moto nie było źle wyregulowane - więc świeczki miały lekkie życie. Kolor z fotek to efekt odpalenia po zimie i przejechania się 50 metrów. Więc kolor pomijać proszę :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Jak masz coś grosza kup komplet świec i miej na ten podły dzień.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Pownny drugie tyle wytrzymać ale tak ak radzi wueska wypada zanabyć nowe i niech czekają. Objaw będzie wyraźny bo któregoś poranka będzie trzeba dłużej pokręcić rozrusznikiewm niż zwykle. Jeżeli dokładnie pomierzyłeś przerwę to zakładaj ponownie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperPL Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Jak masz coś grosza kup komplet świec i miej na ten podły dzień.... Z kupnem świec problemu nie ma. Jeśli kupić - to wymienić właśnie teraz, kiedy wszystko w promieniu metra od świec jest czyste, wymyte a dostęp do nich jest rewelacyjny. Tylko czy jest sens, skoro świece wyglądają i działają prawidłowo. Żeby nie było że sknera jestem :icon_mrgreen: , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Zdjecia troszeczka malo wyrazne ale wyglada ze brzegi elektrody centralnej sa juz troszeczka zaokraglone. Przydaloby sie zdjecie profilu.Z boku. Osobiscie jak to juz masz wyciagniete to bym wymienil,aczkolwiek roznica miedzy zuzyta swieca irydowa a nowa jest niewielka, aczkolwiek odczuwalna,1-2% mocy. W przypadku platynowych/irydowych wskaznikiem zuzycie nie jest powiekszona przerwa tylko zaokraglona elektroda centralna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Patrzac na twoje wszystkie motocykle i pamietna Mz sknera raczej nie jesteś. Jednak ekonomiczniej i lepiej dla środowiska bedzie dojechać stare świece do granic mozliwosci by potem zmienić je na nowe. Uszkodzona świeca irydowa to swieca z wielkim wypalonym kraterem w elektrodzie. Przynajmniej ja takie widywałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperPL Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Dokładniejszego zdjęcia we współpracy z moim makro w aparacie wykonać nie potrafię. Foto: http://smsnet.pl/~viperpl/ngk_5.JPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Dobra dobra świeca nie modelka, załóż narazie te świece i na wszelki wypadek kup nowe. Niech spoczywaja, pewnego pieknego niedzielnego poranka padna ci stare i bedziesz zakładał nowe(takie rzeczy jak świece z swojej upierdliwej natury psuja sie w niedziele) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Ja myślę, że warto jest zrobic własnie taki test- tzn - ile wytrzymają irydówki w motku :). Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Manual przewiduje wymianę po 24.000km ale wiele motocykli robi na tych świecach ponad 50.000km ze względu na cenę tych świec. Nadal w Hondzie jedna kosztuje ponad 150 zeta a zamienniki zawsze będą zawsze dużo gorsze. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daro-wolbrom Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 z tego co wiem to np. irydowe DENSO IK 22 maja byc wymienione po 100 000km. i takie mam w swoim bmw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 z tego co wiem to np. irydowe DENSO IK 22 maja byc wymienione po 100 000km. i takie mam w swoim bmw. Masz rację tylko BMW nie kręci takich obrotów a co kilkanaćie tys. km powinno się zrobić inspekcję tych świec bo jeżeli uwierzysz dosłownie w tą informację to po 100.000 km będziesz musiał wymienić świece wraz z głowicami. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 z tego co wiem to np. irydowe DENSO IK 22 maja byc wymienione po 100 000km. i takie mam w swoim bmw. Trwalosc swiecy zalezy zalezy miedzy innymi od obrotow oraz cisnienia jakie panuje w komorze spalania w momencie przeskoczenia iskry.Im wyzsze cisnienie tym energia konieczna do przeskoczenia iskry jest wyzsza a co za tym idzie zuzycie. Silnik o stopniu sprezenia 13:1 zuzyje swiece znacznie szybcie niz np 10:0.Silniki doladowane w taki czy inny sposob ( turbo,sruba,itd) tez "zzeraja" swiece znacznie szybciej szczegolnie jak sie daje w pale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.