Skocz do zawartości

Świece irydowe czy zwykłe


Rekomendowane odpowiedzi

Czołem ;)

 

Przy okazji wiosennego, kompleksowego przeglądu zajrzałem do świec.

Przejechane na nich prawie 30 tyś.

 

Service Manual do pierwszej z brzegu Hondy 4T R4 w której fabrycznie montowane są irydowe świece przewiduje wymianę co ~ 24 tyś km

 

Importer NGK twierdzi, że wytrzymują 3x tyle co zwykłe (czyli 3x18 tyś km)

 

http://smsnet.pl/~viperpl/ngk_1.JPG

http://smsnet.pl/~viperpl/ngk_3.JPG

http://smsnet.pl/~viperpl/ngk_4.JPG

 

A moje pytanie (oczywiście do znawców, nie do krzykaczy ) -> Czy wytrzymają kolejne 24 tyś ?

 

Ps. Żadnych, ani to żadnych problemów ze świecami po 30 kkm nie ma. Sprawdzając przerwę pomiędzy elektrodami, nie stwierdzono erozji elektrod :icon_mrgreen: - przerwa taka sama, jak 30kkm temu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze składem mieszanki problemu nie ma, nigdy moto nie było źle wyregulowane - więc świeczki miały lekkie życie. Kolor z fotek to efekt odpalenia po zimie i przejechania się 50 metrów. Więc kolor pomijać proszę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pownny drugie tyle wytrzymać ale tak ak radzi wueska wypada zanabyć nowe i niech czekają.

Objaw będzie wyraźny bo któregoś poranka będzie trzeba dłużej pokręcić rozrusznikiewm niż zwykle.

Jeżeli dokładnie pomierzyłeś przerwę to zakładaj ponownie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz coś grosza kup komplet świec i miej na ten podły dzień....

 

Z kupnem świec problemu nie ma. Jeśli kupić - to wymienić właśnie teraz, kiedy wszystko w promieniu metra od świec jest czyste, wymyte a dostęp do nich jest rewelacyjny.

 

Tylko czy jest sens, skoro świece wyglądają i działają prawidłowo.

Żeby nie było że sknera jestem :icon_mrgreen: ,

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjecia troszeczka malo wyrazne ale wyglada ze brzegi elektrody centralnej sa juz troszeczka zaokraglone.

Przydaloby sie zdjecie profilu.Z boku.

Osobiscie jak to juz masz wyciagniete to bym wymienil,aczkolwiek roznica miedzy zuzyta swieca irydowa a nowa jest niewielka, aczkolwiek odczuwalna,1-2% mocy.

 

W przypadku platynowych/irydowych wskaznikiem zuzycie nie jest powiekszona przerwa tylko zaokraglona elektroda centralna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzac na twoje wszystkie motocykle i pamietna Mz sknera raczej nie jesteś. Jednak ekonomiczniej i lepiej dla środowiska bedzie dojechać stare świece do granic mozliwosci by potem zmienić je na nowe.

 

Uszkodzona świeca irydowa to swieca z wielkim wypalonym kraterem w elektrodzie. Przynajmniej ja takie widywałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dobra świeca nie modelka, załóż narazie te świece i na wszelki wypadek kup nowe. Niech spoczywaja, pewnego pieknego niedzielnego poranka padna ci stare i bedziesz zakładał nowe(takie rzeczy jak świece z swojej upierdliwej natury psuja sie w niedziele)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manual przewiduje wymianę po 24.000km ale wiele motocykli robi na tych świecach ponad 50.000km ze względu na cenę tych świec. Nadal w Hondzie jedna kosztuje ponad 150 zeta a zamienniki zawsze będą zawsze dużo gorsze.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to np. irydowe DENSO IK 22 maja byc wymienione po 100 000km. i takie mam w swoim bmw.

 

Masz rację tylko BMW nie kręci takich obrotów a co kilkanaćie tys. km powinno się zrobić inspekcję tych świec bo jeżeli uwierzysz dosłownie w tą informację to po 100.000 km będziesz musiał wymienić świece wraz z głowicami.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to np. irydowe DENSO IK 22 maja byc wymienione po 100 000km. i takie mam w swoim bmw.

 

Trwalosc swiecy zalezy zalezy miedzy innymi od obrotow oraz cisnienia jakie panuje w komorze spalania w momencie przeskoczenia iskry.Im wyzsze cisnienie tym energia konieczna do przeskoczenia iskry jest wyzsza a co za tym idzie zuzycie.

Silnik o stopniu sprezenia 13:1 zuzyje swiece znacznie szybcie niz np 10:0.Silniki doladowane w taki czy inny sposob ( turbo,sruba,itd) tez "zzeraja" swiece znacznie szybciej szczegolnie jak sie daje w pale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...