Skocz do zawartości

gsxr 1000


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W gixerze 1000 po wrzuceniu końcówki wydechu często zapala się kontrolka FI sygnalizujca błąd zaworu EXCVA i warto sprawdzić jego napięcia szczytowe w skrajnych położeniach według DATA. Układ wtrysku ma ograniczone wartości adaptacyjne będąc pozbawionym sondy szerokopasmowej lub chociażby dwustanowej monitującej AFR co implikuje stałą mapę begu jałowego i stąd to niedomaganie które pojawia się po zmianie końcówki...o wkładce K&N nie wspomnę. Prawidłowo powinen tam siedzieć PC III lub przemapowanie FI za pomącą sprytnego TEKA SUZUKI. Warto pomierzyć i skorygować jeśli trzeba położenie TPS i STPS które to prócz czujnika obciążeniowego IAP, IAT, ECT,AP ma duży wpływ na jakość pracy biegu jałowego :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gixerze 1000 po wrzuceniu końcówki wydechu często zapala się kontrolka FI sygnalizujca błąd zaworu EXCVA i warto sprawdzić jego napięcia szczytowe w skrajnych położeniach według DATA. Układ wtrysku ma ograniczone wartości adaptacyjne będąc pozbawionym sondy szerokopasmowej lub chociażby dwustanowej monitującej AFR co implikuje stałą mapę begu jałowego i stąd to niedomaganie które pojawia się po zmianie końcówki...o wkładce K&N nie wspomnę. Prawidłowo powinen tam siedzieć PC III lub przemapowanie FI za pomącą sprytnego TEKA SUZUKI. Warto pomierzyć i skorygować jeśli trzeba położenie TPS i STPS które to prócz czujnika obciążeniowego IAP, IAT, ECT,AP ma duży wpływ na jakość pracy biegu jałowego :biggrin:

 

Tak się zastanawiam, czy Ty wiesz o czym piszesz???

Może lepiej napisz koledze jak odczytać poprawnie błędy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IAP- intake air pressure zwany potocznie czujnikiem obciążeniowym częściej występującym pod nazwą MAP-SENSOR mierzący ciśnienie bezwzględne w kolektorze ssącym wynikające z różnicy ciśnienia atmosferycznego i podciśnienia w kolektorze dolotowym. Jest to bardzo istotny czujnik w zarządzaniu czasem otwarcia wtrysku i kątem wyprzedzenia zapłonu.

IAT, AP - intake air temperature, atmosferic pressure sensor potocznie czujnik gęstości powietrza w airboxie ma wpływ na tworzenie mieszanki podstawowej

ECT-engine coolant temperature, tu rozwijać nie trzeba bo wiadomo że zimny silnik, komora sprężania i układ dolotowy ma ogromny wpływ na odparowanie paliwa tworząc mieszankę...

 

To teoria która jest niezbędna przy diagnostyce i zrozumieniu działania sterowaniem wtrysku i zapłonu. Naprawiając motocykle wiedza ta jest podstawą.

Jeśli odbieracie to jako popisy i pajacowanie to luz...nic nikomu nie muszę udowadniać.

Myślę, że w poście odpowiedziałem poprawnie na problem, jedynie skróty niektórych sensorów pozamieniałem z oznaczeniami układu PGM-FI HONDY jak IAT i AP czy IAP i MAP sensor...zasada działania pozostaje ta sama. Na marginesku dodam, że EXCVA to potoczny EXUP i kontrolka FI sygnalizuje jego błąd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się kogoś cytuje to się podaje źródło. Przypuszczam że to co napisałeś to 3/4 nie rozumiesz, więc napisz jeszcze raz przystępnymi słowami.

 

Odezwal sie znawca. Zreszta jak zwykle. Pewnie nic z tego nie zrozumiales, i bys sie nie odezwal poki Moto Troll nie poddal tego posta w watpliwosc. Malo wiesz, malo pisz. OK?

 

 

Jeśli odbieracie to jako popisy i pajacowanie to luz...nic nikomu nie muszę udowadniać.

 

 

Tak sie sklada, ze moge wam zareczyc, ze Cziken wie o czym pisze :wink:

 

A jesli jedank zechcialby to wam udowodnic, to pewnie niejednemu by pala zmiekla;)

 

Sorki za Off ale kurwica mnie bierze jak widze, ze osoby z tak mala wiedza nie dosc, ze sie udzielaja w mechanice to jeszcze maja waty do postow ludzi, z ktorymi na zywo mogli by najwyzej pogadac o pogodzie, bo na pewno nie mechanice.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cziken jasno napisal o co chodzi, nawet dla takiego dyletanata w ukladach wtryskowych jak ja wiec nie rozumiem Yuby twego posta.

"Układ wtrysku ma ograniczone wartości adaptacyjne będąc pozbawionym sondy szerokopasmowej lub chociażby dwustanowej monitującej AFR co implikuje stałą mapę begu jałowego i stąd to niedomaganie które pojawia się po zmianie końcówki...o wkładce K&N nie wspomnę."

Uklad nie ma mozliwosci dostosowania sie do podwojnego zubozenia od strony ssania i wydechu wiec pokazuje blad, to wszystko.

Jak robi sie taka przerobke to niezbedne jest zalozenie power commandera czy gadgetu Suzuki zwiekszajacego mozliwosci adaptacyjne ukladu.

Ja osobiscie zapraszam Czikena do jak najczestszego uczestnictwa w dyskusjach technicznych na forum, tym bardziej ze problemy ze starzejacymi sie ukladami "zarzadzania silnikiem" beda coraz czestszym powtarzajacym sie tematem, o czym zreszta jakis czas temu pisalem, i przy tych problemach wszystkie problemy gaznikowe beda kaszka z mlekiem.

Nie moglem zareagowac wczesniej, ale w ciagu dnia forum dla mnie w ogole nie chodzi, jedyna szansa dla mnie to pisanie w nocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cziken czy trzeba zastosowac inne nastawy zaworu wydechowego na przelotowym wydechu?

 

Serwomotor generuje napięcia wyjściowe do sterownika który odczytuje położenie w jakim znajduje się zawór (prościej się nie da) wychylenie poza podane wartości napięć wyjściowych zasygnalizuje błąd w OBD. Jeśli kontrolka FI czasem się zapala a czasem nie, to połączenie linkami sterującymi zaworu z serwomotorem wymaga dobrej regulacji ponieważ ustawienie i napięcie linek trzyma serwomotor w ryzach pozwalając mu zachować prawidłowe napięcia wyjściowe. Dla zaworu zamknietego napięcie 0.5 - 1.3V, dla otwartego 3.7, 4.5V. W przypadku gixera regulacja excva jest troszkę pracochłonna :bigrazz: Odpowiadając na pytanie...nie wolno inaczej ustawić zaworu ze względu na błędy i zakłucanie pracy silnika.

 

Przepraszam tych których ww post ugodził w honor :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zaworu zamknietego napięcie 0.5 - 1.3V, dla otwartego 3.7, 4.5V. W przypadku gixera regulacja excva jest troszkę pracochłonna :bigrazz: Odpowiadając na pytanie...nie wolno inaczej ustawić zaworu ze względu na błędy i zakłucanie pracy silnika.

 

Przepraszam tych których ww post ugodził w honor :wink:

no dobra jak zakupilem swego gsxr1000k4 mial on wymielony wydech akcesoryjny bez zaworu serwa etc wiec tymczasowo zalozylem seryjny( ok 1500mil) niepodpinalem zaworu linek bo ich niemialem , PC tez niemialem i zadne fi niewyskakiwalo :icon_razz: wynika na to ze wystarczy zmostkowac uklad( wyciagnac/zamienic piny czy jak zwa po polsku) i bedzie banglac bezproblemowo :lalag:

po ok pol roku dokupilem "half system" i PC , wgralem mapy i cieszylem sie z meczenia go przez kolejne 2 sezony , zadne zawory sie niewypalily i inne cuda wyssane z palca przez mechanikow naciagaczy :icon_mrgreen: , no ale jak pisalem wiele razy ja sie wogole nieznam i cud ze zyje bo kiedys mialem spawana felge w zx9r :icon_razz:

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...