Jaszczur2 Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 (edytowane) Po przeczesaniu tematów nie znalazłem żadnego, w którym jednoznacznie znalazłbym sposób. W motocyklach enduro dolne części ramy narażone są na różnego typu "przygody". Z reguły efektami są przetarcia lakieru lub też jego odpryski. Na co ładuje się korozja. W moim przypadku (HONDA XR400R) sprawa wygląda tak: (w linku fotki takich "uszkodzeń") http://www.bikepics.com/members/jaszczur2/rama_ubytki_lak/ W najbliższym czasie będę zwalał silnik do remontu i chciałbym zakonserwować ramę. Nie chciałbym jednak malować całości gdyż poza dolną częścią jest w idealnym stanie. I tutaj zaczynają się pytania: 1. Czy i w jaki sposób polecacie usunąć korozje z przedstawionych elementów? (szczotka druciana? chemia?) 2. Jak pomalować, zakonserwować takie miejsca już oczyszczone? 3. Jakie farby, lakiery wybrać? Jakieś typy, rodzaje, może marki? Druga sprawa to osłonki ramy, żeby nie wycierał się lakier od butów. (zobacz tutaj) Szukałem na allegro itp i nie ma nigdzie takich do XR :icon_rolleyes: Macie może wiedzę na temat takich elementów? Bądź też pomysł jak można by takie osłony wykonać samemu? Myślałem, żeby wykonać takie osłony ze skóry :icon_rolleyes: Z góry dziękuję za odpowiedzi i mam nadzieję, że temat przysłuży się niejednemu miłośnikowi ENDURO. Edytowane 2 Marca 2009 przez Jaszczur2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekarz Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 daj do piaskowania, pomaluj podkładem a później lakier i klar...Oczywiście używając kompresora i pistoletu lakierniczego. Przed lakierem możesz położyć jeszcze tzw baranek żeby w przyszłości chronić ramę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yosarian Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 (edytowane) Co do tych osłon, to znajdź dystrybutora firmy Acerbis, powinien ściągnąć w/w elementy. Sprawdź też w katalogu Aunera. Pzdr Edytowane 2 Marca 2009 przez Yosarian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 łańcuch nasmaruj ;] Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
superfastmario Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 (edytowane) Elo. To się nazywa zaprawki. Ja w swojej dr wyczyściłem rdzę szczotką drucianą na wiertarce i papierem ściernym,. A jako farby użyłem jakąś farbę do stosowania bezpośrednio na rdzę. Nie szczypałem się z tym za bardzo bo po tym sezonie ramę oddam do piaskowania. Z resztą korozję masz w tych samych miejscach co ja w dr. No i kup osłony ramy, będziesz miał w przyszłości dwa elementy do renowacji mniej. Możesz też pomyśleć o jakiejś osłonie ramy w miejscu gdzie jest bombardowana kamieniami z pod przedniego koła. Sam rozkminiam ten temat bo po kilku wyjazdach lakier odpadnie pod ciosami kamieni :evil: yo BTW miałem taki sam łańcuch jak ty masz z tymi R na ogniwach-straszny szit-popękały rolki. ( to R to Renthal chyba?) I coś mi się wydaje że zapinkę masz nie w tą stronę założoną, chyba że to ja się myle i swoją założyłem odwrotnie, chociaż zgodnie z kierunkiem podanym na opakowaniu łańcucha firmy ĆZ. yo Edytowane 2 Marca 2009 przez superfastmario Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 2 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 daj do piaskowania, pomaluj podkładem a później lakier i klar...Oczywiście używając kompresora i pistoletu lakierniczego. Przed lakierem możesz położyć jeszcze tzw baranek żeby w przyszłości chronić ramę... No właśnie tego chciałem uniknąć :P Tylko zrobic taką doraźną zaprawkę na sezon :wink: A co to ten "baranek"? Yosarian Dzięki, poszukam :) superfastmario To chyba najbardziej newralgiczne punkty.. Możesz też pomyśleć o jakiejś osłonie ramy w miejscu gdzie jest bombardowana kamieniami z pod przedniego koła. Sam rozkminiam ten temat bo po kilku wyjazdach lakier odpadnie pod ciosami kamieni To ciekawy temat.. Jednakże osłonka musiałaby byc niezwykle wytrzymała :) Coś pokombinuje :) A łańcuch to chyba rzeczywiście Renthal, ale dostałem razem z motorkiem, przejechałem sezon i nie narzekam. Tylko zauważyłem, że przy zapince nie ma rolek.. Czekam na kolejne pomysły :)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Jak wywalasz silnik to cala rame w lakier proszkowy pozadnej jakosci i nie bedzie problemow z zaprawkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 3 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 (edytowane) No właśnie chciałem uniknąć malowania całej ramy.. miedzy innymi koszty są powodem.. a może coś takiego? Brunox Epoxy pod pędzel Brunox – Epoxy Jedyny opatentowany neutralizator rdzy i system gruntujący w jednym Zawiera żywice epoksydowe. Przezroczysta ciecz o barwie bursztynu tworzy na metalu organiczny związek żelaza, który zatrzymuje rdzę i daje perfekcyjny grunt pod podkłady i lakiery. Przed zastosowaniem gruntu należy przygotować powierzchnię i przetrzeć ją Odtłuszczaczem-zmywaczem silikonu lub benzyną ekstrakcyjną aby oczyścić powierzchnię z brudu WAŻNE ARGUMENTY Może być stosowany z wszystkimi dostępnymi na rynku rodzajami lakierów kryjących; można nakładać na niego masy szpachlowe penetruje w rdze do 7 – 10 razy głębiej niż dostępne emulsje odrdzewiające; nie pozostawia smug po przeciągnięciu pędzlem nadaje się do nanoszenia pistoletem natryskowym; nie zawiera metali ciężkich i kwasów mineralnym; http://www.ktj.pl/ tutaj na allegro albo tutaj małe opakowanie Edytowane 3 Marca 2009 przez Jaszczur2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Lakierowanie proszkowe jest najtansze z mozliwych i daje bardzo trwala, odporna na uderzenia powloke. Wg mnie lepiej raz zrobic to dobrze niz pieprzyc sie bez konca z zaprawkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Swoją drogą to strasznie spadła jakość materiałów w Hondach :icon_eek: :icon_eek: 9 lat i taka rdza :eek: mam 24 letnią Hondę i rama mimo że była wytarta od farby w miejscu kontaktu z butami jeżdżona w ulewy zostawiana z błotem to nigdy nie pojawiły się nawet minimalne wykwity a tutaj taka rdza na ramie, w zakamarkach, na śrubach :eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 4 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Swoją drogą to strasznie spadła jakość materiałów w Hondach :icon_eek: :icon_eek: 9 lat i taka rdza :eek: mam 24 letnią Hondę i rama mimo że była wytarta od farby w miejscu kontaktu z butami jeżdżona w ulewy zostawiana z błotem to nigdy nie pojawiły się nawet minimalne wykwity a tutaj taka rdza na ramie, w zakamarkach, na śrubach :eek: Halo chwila moment :icon_eek: Co to znaczy "..a tutaj taka rdza.." To bardzo powierzchowne, delikatnie papierkiem czy szczotą drucianą i czyściutka rama.. Może na zdjęciach to wygląda poważnie ale tak naprawdę to taki drobny rdzany nalot, zdecydowanie delikatny. Nie mam mowy o jakimś "przeżarciu" czy czymś podobnym :wink: Miejsca te są po prostu notorycznie uderzane kamieniami spod kół jak również np. przy "przeskakiwaniu" przez rowki uderzenie w przeciwskok też robi swoje :) Ale to naprawdę tylko delikatny nalot. Więc proszę HONDE w spokoju zostawić :) Zrobię jakieś foty z czyszczenia tego to zobaczysz sobie, że to light jest ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trauma Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 to ja się podczepię pod temat. Mam problem z tłumikiem. Była parkingówka (dawno temu jeszcze nie za mojej kadencji na niej ;p). No i tłumik jest trochę podrapany. I pojawiać zaczyna się rdza w tych miejscach. Jak już usunę ją papierem to ja kto zabezpieczyć co by tylko znowu nie wychodziła?? A i nie zamierzam malować... Chce tylko zabezpieczyć ,żeby nie wylazła znowu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.