Skocz do zawartości

Szlifowanie zaworów i gniazd zaworowych.


Rekomendowane odpowiedzi

Idziesz do zakładu który się tym zajmuj i się u nich pytasz. Dostaniesz na pewno krótką zwięzłą odpowiedź wraz z terminem wykonania.

 

Nikt ci nie odpowie na takie pytanie dokładnie bo w każdym zakładzie mają inne stawki etc.

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio robilem w KLX 650 i wyszło 170 za frezowanie gniazd, szlifowanie zaworów, planowanie i wymianę prowadnic zaworowych (tylko wydechowe) Ceny w różnych zakładach mogą się nieznacznie różnić. No jeszcze zrobili wszkodzony wint i szlifowali płytki zaworowe :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica ta ma 4 zawory

 

A wiec koszty tego typu operacji nie są takie wysokie jak sobie myślałem.

 

 

Jeszcze takie pytanko:

 

Czy po wyszlifowaniu zaworów i gniazd zaworowych na odpowiednie wymiary zywotność głowicy i jej sprawność jest podobna do włąściwości fabrycznych. Czy skraca się i wytrzymuje ona tylko np. 20tys?

Co ile mniej-więcej wykonuje się tego typu operacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze mnie dręczy taka jedna sprawa dotycząca zaworów i to jak powinny trzymać.

Więc miałem kilka problemów związanych z głowicą.

Wkrecilem swiece i obrociłem głowice sprężynami w dół a komorą spalania w górę.

Zalałem benzyny go komory i zaczełem dmuchać w krucciec ssący. odrazu zauważyłem ze zawory przepuszczają powietrze bo na powierzchni benzyny zaczeły tworzyć sie bańki.

 

Nie miałem nigdy wczaeśniej do czynenia z tego typu sprawami więc jestem ciemny jak noc.

Zawory powinny trzymac bardzo mocno tak mocno ze nawet dmuchając nie powinny przepuszczać czy mogą przepuszczać tak niewiele ze względu na kompresję panującą w cylindrze która dociska zawór do gniazda?

 

Czy po wyszlifowaniu zaworów i gniazd zaworowych szczelność bedzie 100%?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawor do gniazda dociska sprezyna, zwykle podwojna.

Jezeli dmuchales ustami i zawor puszczal to jest dla mnie dziwne - rozbierz zawory i sprawdz czy aby na pewno nie sa po spotkaniu z tlokiem.

Jezeli zawory nie sa krzywe i dadza sie przeszlifowac to szczelnosc powinna byc bliska 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze mnie dręczy taka jedna sprawa dotycząca zaworów i to jak powinny trzymać.

Więc miałem kilka problemów związanych z głowicą.

Wkrecilem swiece i obrociłem głowice sprężynami w dół a komorą spalania w górę.

Zalałem benzyny go komory i zaczełem dmuchać w krucciec ssący. odrazu zauważyłem ze zawory przepuszczają powietrze bo na powierzchni benzyny zaczeły tworzyć sie bańki.

 

Nie miałem nigdy wczaeśniej do czynenia z tego typu sprawami więc jestem ciemny jak noc.

Zawory powinny trzymac bardzo mocno tak mocno ze nawet dmuchając nie powinny przepuszczać czy mogą przepuszczać tak niewiele ze względu na kompresję panującą w cylindrze która dociska zawór do gniazda?

 

Czy po wyszlifowaniu zaworów i gniazd zaworowych szczelność bedzie 100%?

 

Będzie szczelna ale na krótko. W głowicach 5 zaworowych powinieneś wymienić zawory na nowe, w opcji tańszej akcesoryjne.

Po szlifowaniu osłabisz grzybek zaworowy na tyle że będzie się "odwijał" i szybko straci luz zaworowy.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...