moto.x. Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 (edytowane) Witam Chcę do mojej motorynki wmontować wyłącznik zapłonu, ma on się znajdować między cewką zapłonową a fajką na kablu. Jest możliwość zrobienia czegoś takiego?? Proszę o pomoc i pozdrawiam. Edytowane 25 Lutego 2009 przez moto.x. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
88kamyczek Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Akurat między fajką a cewką bym nie proponował...pomyśl gdzie można jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDragon Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Przełączanie kilkunastu kV nie wróży nic dobrego ;). Odłącz zasilanie od cewki i już... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Typowe rozwiązanie to zwieranie do masy przewodu połączonego z przerywaczem zapłonu. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 ... a czy przypadkiem w motorynce nie ma wyłącznika zapłonu?? znajduje się na lampie i w zależności w którą stronę kręci się tym bolcem/kluczykiem to są albo włączone światła albo wyłączony zapłon, pozycja neutralna na środku :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissan556 Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 A czemu chcesz montować dodatkowy wyłącznik ten na lampie nie wystarczy co kradną u ciebie :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moto.x. Opublikowano 27 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Bo mam w motorynce tylko jedną cewke i żeby zgasić silnik muszę wyjąć fajkę , albo na biegu i ze sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Albo zewrzeć niebieski przewód z masą a jeśli go nie ma przewód dołączony do przerywacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 Bo mam w motorynce tylko jedną cewke i żeby zgasić silnik muszę wyjąć fajkę , albo na biegu i ze sprzęgła. Tak, jakby ta druga cewka służyła właśnie do gaszenia... :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marianek_spox Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Musisz pociągnąć kabelek od platynek (e tym samym miejscu gdzie przymocowany jest kabel kondensatora),w dogodne miejsce gdzie będziesz chcial umieścić wyłącznik. Zwarcie kabla do masy powoduje że kondensator nie jest ładowany i w efekcie iskry nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexxam Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Ale wy to macie pomysly. Wez przertnij kabel co idze do cewki od zaplonu. Potem jeden koniec przedloz kablem i drugi tez tak zeby ci do kierownicy segnely obydwa, uwzgledniajac to ze kable beda szlyl w takim miejscu zeby ich nie przerwac czyli pod bakiem albo gdzies tam. To juz zalezy od twojej koncepcji. Potem montujesz sobie oby dwa do jakiegos przelacznika i masz gotowe odciecie. Kumpel tak robil w KTM wiec sprawdzony sposob. Tylko nie jestem pewnien czy on przecinal kabel od zaplonu do cewki czy jakis inny, bo powiedzial ze przeciol pierwszy ktory mu sie nawinol i zrobil przelacznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Zwarcie kabla do masy powoduje że kondensator nie jest ładowany i w efekcie iskry nie ma. W tych zapłonach kondensator nie pełni tej samej roli co w CDI, w tym przypadku chodzi o zwarcie samego uzwojenia pierwotnego cewki, kondensator zmniejsza tylko iskrzenie na stykach. dexxam tylko że w przypadku motorynki Romet użytkownik musiałby wyprowadzić na kierownicę przewód wysokiego napięcia więc to nietrafiona porada, (w motorynce Stella udało by się bo cewka WN jest pod ramą). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 W tym silniku jest klasyczny zapłon iskrownikowy z przerywaczem i pojedyńczą cewką wysokiego napięcia, więc nie przetniesz przepływu prądu z cewki zasilającej do cewki WN. Układ tak prosty jak budowa cepa a ja ponad godzinę szukałem w internecie zdjęcia przedstawiającego zasadę działania takiego idiotycznego urządzenia. Do tego potrzebna jest książka z lat pięćdziesiątych, której nie mogę znaleść. W zapłonie tym zapłon wyłączysz jedynie poprzez zwarcie przerywacza (czy też kondensatora bo jest połączony równolegle) do masy albo też poprzez rozłączenie przewodu pomiędzy cewką WN a przerywaczem i kondensatorem. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexxam Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Nie mailem nigdy motorynki wiec nie wiedzialem ze to tam jest tak prosto zrobione. Sory za bledna porade :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.