Skocz do zawartości

Wyłącznik zapłonu


moto.x.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chcę do mojej motorynki wmontować wyłącznik zapłonu, ma on się znajdować między cewką zapłonową a fajką na kablu. Jest możliwość zrobienia czegoś takiego??

Proszę o pomoc i pozdrawiam.

 

Edytowane przez moto.x.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... a czy przypadkiem w motorynce nie ma wyłącznika zapłonu??

znajduje się na lampie i w zależności w którą stronę kręci się tym bolcem/kluczykiem to są albo włączone światła albo wyłączony zapłon, pozycja neutralna na środku

:icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo mam w motorynce tylko jedną cewke i żeby zgasić silnik muszę wyjąć fajkę , albo na biegu i ze sprzęgła.

Tak, jakby ta druga cewka służyła właśnie do gaszenia... :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz pociągnąć kabelek od platynek (e tym samym miejscu gdzie przymocowany jest kabel kondensatora),w dogodne miejsce gdzie będziesz chcial umieścić wyłącznik. Zwarcie kabla do masy powoduje że kondensator nie jest ładowany i w efekcie iskry nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wy to macie pomysly. Wez przertnij kabel co idze do cewki od zaplonu. Potem jeden koniec przedloz kablem i drugi tez tak zeby ci do kierownicy segnely obydwa, uwzgledniajac to ze kable beda szlyl w takim miejscu zeby ich nie przerwac czyli pod bakiem albo gdzies tam. To juz zalezy od twojej koncepcji. Potem montujesz sobie oby dwa do jakiegos przelacznika i masz gotowe odciecie. Kumpel tak robil w KTM wiec sprawdzony sposob. Tylko nie jestem pewnien czy on przecinal kabel od zaplonu do cewki czy jakis inny, bo powiedzial ze przeciol pierwszy ktory mu sie nawinol i zrobil przelacznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwarcie kabla do masy powoduje że kondensator nie jest ładowany i w efekcie iskry nie ma.
W tych zapłonach kondensator nie pełni tej samej roli co w CDI, w tym przypadku chodzi o zwarcie samego uzwojenia pierwotnego cewki, kondensator zmniejsza tylko iskrzenie na stykach.

 

dexxam tylko że w przypadku motorynki Romet użytkownik musiałby wyprowadzić na kierownicę przewód wysokiego napięcia więc to nietrafiona porada, (w motorynce Stella udało by się bo cewka WN jest pod ramą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku jest klasyczny zapłon iskrownikowy z przerywaczem i pojedyńczą cewką wysokiego napięcia, więc nie przetniesz przepływu prądu z cewki zasilającej do cewki WN. Układ tak prosty jak budowa cepa a ja ponad godzinę szukałem w internecie zdjęcia przedstawiającego zasadę działania takiego idiotycznego urządzenia. Do tego potrzebna jest książka z lat pięćdziesiątych, której nie mogę znaleść.

W zapłonie tym zapłon wyłączysz jedynie poprzez zwarcie przerywacza (czy też kondensatora bo jest połączony równolegle) do masy albo też poprzez rozłączenie przewodu pomiędzy cewką WN a przerywaczem i kondensatorem.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...