Skocz do zawartości

automatyczna oliwiarka łańcucha


Rekomendowane odpowiedzi

Jak już ktoś chce się się na poważnie bawić to proponuję przyjrzeć się smarowaniu pił łańcuchowych. Tam za smarowanie odpowiada prosta pompka poruszana obrotami krzywki pod kołem zębatym. Wyobrażam sobie coś takiego pod kołem zadawczym.

Koszt takiej pompki to 20pln a plusy to: smaruje jak jedzie a przepływ oleju wymuszony jest mechanicznie a nie grawitacyjnie co pozwala na bardziej swobodny dobór miejsca instalacji zbiornika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy łańcuchy "dożywają" końca gwarancji problem sam się rozwiązał. Nie wiem czy w polsce komuś serwis wymienił łańcuch na gwarancji?? Pewnie nie.

...A opony, czy klocki hamulcowe i inne części eksploatacyjne też wymieniają w ramach gwarancji?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko podlega gwarancji, nawet klocki hamulcowe. Ale wada fabryczna a zużycie eksploatacyjne to dwie różne sprawy. Zastosowanie o-ringowych łańcuchów wydłużyło ich żywotność, co w połączeniu z powszechnym dostępem do sprejów łańcuchowych spowodowało że producentowi TANIEJ kazać smarować (i ewentualnie udowadniać w sądzie że właściciel nie dbał o smarowanie) niż montować w motocyklu układ smarujący albo pełna osłonę łańcucha.

Przepraszam ze nie na temat, ale musiałem odpowiedzieć.

 

Ogólnie to wszystkim zalecam montowanie "olejarek", zaoszczędzicie czas, nerwy i pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Tym bardziej, ze spraye do lancucha maja jedna wlasciwosc - aby trzymaly sie super lancucha (a kazdy sie trzyma lepiej od drugiego :P), musza byc lepkie. A do lepkiego sprayu z latwoscia przyklei sie tez syf z drogi, tworzac na lancuchu paste scierna ;). A to przyspieszy jego zuzycie ;).

Nie ma jak olej i oliwiarka.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak miałem motocykl szosowy z łańcuchem to używałem loobman'a

http://www.chainoiler.co.uk/

nie lubię sam sztukować części, skoro komuś już raz się to udało

polecam. (zestaw napędowy wymieniłem pro-forma po 50 tys km)

w razie potrzeby służę informacjami, foty tez gdzieś mam..

pozdrowienia,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Japończycy też kiedyś montowali w motocyklach oliwiarki łańcucha (...).

 

A możesz wymienić jakiś konkretny model (pytam z ciekawości)?

<seryjna kolekcjonerka>

 

Moja małpa wie jak naprawdę ze mną jest

Patrzy w oczy tak, jakby znała mnie od lat

Kiedy jest mi źle, opowiada różne dziwne historie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak miałem motocykl szosowy z łańcuchem to używałem loobman'a

http://www.chainoiler.co.uk/

nie lubię sam sztukować części, skoro komuś już raz się to udało

polecam. (zestaw napędowy wymieniłem pro-forma po 50 tys km)

w razie potrzeby służę informacjami, foty tez gdzieś mam..

pozdrowienia,

ŁAdnie, pieknie, tylko że butelka może psuć wizerunek motocykla, no i łatwo można przedobrzyć z olejem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy który jest na 12V i ma króćce do 6mm średnicy. Najlepiej (najtaniej) poszukać na "szrocie".

 

Podepne sie do tematu i zapytam o to urzadzenie:

http://www.misiu.spinet.pl/dozownik/

Zostalo mi to po jakims motocyklu.

 

Wygląda mi to na jeden z elementów (pompkę) olejarki Motrax Lubetronic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega, notabene uczacy jazdy mial pszy swoim GIXER'rze Scotoiler. Z nieustalonych do dzis przyczyn, olej poszedl na opone, a on w botanike - nigdy wiecej nie zalozy zadnej olejarki - przynajmniej tak mowi, woli dalej czyscic i smarowac lancuch.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to w ogóle działa? Jest tam jakiś zaworek, regulacją? Na zdjęciach widać tylko butelkę i wężyk.

To ze stronki chainoiler operuje się ręcznie.

Obsługa sprowadza się do zduszenia butelki na ok. 3 sekundy i... ogień!

Loobman działa bez żadnej elektroniki.

Poza butelką z "zapasem" oleju, jest mini-zbiorniczek z olejem "bieżącym".

Zduszenie powoduje napełnienie zbiorniczka bieżącego.

Zasilanie z bieżącego na zębatkę - tylko grawitacyjne.

 

Ja profilaktycznie dorobiłem do instalacji kranik akwariowy, żeby w przypadku załadowania mini-zbiorniczka na full i chęci zostawienia motocykla na postoju móc zatrzymać smarowanie. Ale chyba nie było potrzeby, żeby tego użyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...