Limo Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Ja mam dokładnie taką zakuwarkę: http://www.larsson.pl/nuke/html/modules.ph...article&sid=192 Z tym że jak widziałem ją na stronie larssona kilka miesięcy temu to kosztowała nieco ponad 200zł. Różnica jest pewnie spowodowana obecnym kursem funta. Żadnego łańcuszka rozrządu nią jeszcze nie zmieniałem ale jest napisane że się nadaje. Niedługo będę się mógł chyba przekonać bo coś czuje że w cebrze czas na zmiane. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 (edytowane) Tak jak obiecałem zapodaje fotki zakuwarki :). Przy zakuwaniu należy pamiętać o kilku zasadach: 1.Zakuwke i oringi trzeba dobrze upaćkać smarem 2. Wpasowując płytkę na zakuwke trzeba tak ją wcisnąć, aby piny wystawały 1,2-1,4mm (wg serwisówki VFR)a szerokość zakuwki musi być taka sama jak innych ogniwek; 3. Piny muszą ładnie się rozejść w każdym kierunku- jakiekolwiek pęknięcia eliminują zakuwke z uzycia 4. rozgnieciony pin zakuwki musi mieć średnice 5,5-5,8mm (wg serwisówki dla łańcucha did); 5. Jak zakuwamy? Przede wszystkim spokojnie i bez nerwów- wkręcamy trzpień do momentu dotknięcia pinów zakuwki i wtedy musimy zrobić około ½ - 1 obrót- ja polecam robić to powoli- zawsze można jeszcze poprawić zakucie a jak niestety już przedobrzymy to trzeba kupić nowe :twisted: http://img268.imageshack.us/i/img2178s.jpg/ http://img268.imageshack.us/i/img2182d.jpg/ http://img268.imageshack.us/i/img2185c.jpg/ Zakuwarka moja jest dość wielka- ale taka mi była potrzebna- umieściłem ją w imadle i dopiero zakuwałem łańcuch a następnie już zakuty instalowałem na motka. Dlaczego w imadle? Z jednego podstawowego powodu- robiłem to pierwszy raz i nie chciałem nic spieprzyć. Śruba do zagniatania to zwyczajna utwardzana 12 z dziurką w środku (zrobioną nakiełkiem w tokarce), w którą jest wbita kulka z łożyska (bądź wianka rowerowego)- kulka ma średnice około 4, 5mm Korpus to jakąś stal (nie wiem jaka- w garażu znalazłem) z wyfrezowanym miejscem na łańcuch i otworem na śrubę zagniatającą. Oczywiście można jeszcze dorobić sobie takie koncóweczki do wpasowania płytki na ogniwko ale ja go nie potrzebowałem bo użyłem jakiegoś małego płaskowniczka :mrgreen: http://img268.imageshack.us/i/img2186k.jpg/ http://img268.imageshack.us/i/img2191.jpg/ http://img195.imageshack.us/i/img2193t.jpg/ [http://img195.imageshack.us/i/img2194s.jpg/ http://img195.imageshack.us/i/img2195u.jpg/ http://img195.imageshack.us/i/img2196z.jpg/ http://img195.imageshack.us/i/img2223i.jpg/ Może komuś się przyda :) Pozdrawiam Edytowane 1 Lipca 2009 przez kiki Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 nie chcę zakładać nowego tematu a moje pytanie trochę nawiązuje do obecnego. mianowicie chodzi mi o spinkę do łańcucha, dawno już się z tym nie spotkałem bo teraz nawet w rowerach się łańcuchy zakuwa ale ostatnio zmieniali mi napęd w drz i założyli spinkę. nie pamiętam którą stroną taka spinka powinna być założona w stosunku do kierunku ruchu łańcucha czyli stroną otwartą czy zamkniętą. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 zamknieta w strone kierunku obrotu łancucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart322 Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Jeśli "<" to kierunek ruchu lancucha, a "C" to spinka, to powinno to wygladac tak: <<<<C<<<< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Ja tam nie znam się na zakuwaniu, podkuwaniu ... ale zauważyłem że dobry serwis wymienia a tym samym zakuwa łańcuch gratis. Rzecz polega na tym że serwis przy zakupie łańcucha dostaje rabat i za tenże rabat wykonuje usługę. Niby za darmo a jednak zarabiają na tym. Tak więc po co brudzić ręce, po co zastanawiać się czy zrobiłem TO oby dobrze jak można mieć zrobione dobrze, mieć czyste ręce i majster zarobi :icon_eek: Okazuje się też że czas wykonania usługi zazwyczaj jest krótszy niż robiąc samemu bo majster ma doświadczenie i narzędzia pod ręką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 dzięki za odpowiedź byłem o tym przekonany na 85%. tak więc majstry źle mi założyły zapinkę na łańcuchu. moje tegoroczne doświadczenia z majstrami mówią że jak sam sobie nie zrobisz dobrze to oni też ci spieprzą o dziwo w zeszłym roku byłem korzystałem z usług tego samego zakładu i byłem zadowolony, żadnych reklamacji ani poprawek. co do samego zakuwania łańcucha to jeszcze niektórzy mechanicy (znam takiego osobiście, niestety nie mieszka w okolicy) twierdzą że łańcuch dobrze zakuty to taki co ma zakucie po wewnętrznej stronie (tylko ze względu na estetykę) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Też mam dostep do zakuwarki, ktora ma bolec z koncówka scietą pod odpowiednim koncem. i bolec ten traktuje sie własnie młotkiem. MOzna nią także zakuwac łancuchy rozrządu, wkręcając odpowiednie konwersje koncówek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.