Hipolit Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 (edytowane) Witam wszystkich. Jakiś czas temu wymieniłem w swojej HONDZIE tłok, motor odpalił ale zaczął przerywać i nie wkręcać się na obroty. Wymieniłem moduł (bo był od MTX 80), potem dowiedziałem się że brak iskry mógł być spowodowany uszkodzoną cewką zasilającą moduł lub impulsatorem. Że trafiła mi się do kupienia całość to wymieniłem. Iskra się pojawiła i to nawet bardzo dobra, świece też oczywiście wymieniałem. Gaźnik był czyszczony. Kompresja znakomita. No teraz tak: iskra jest, benzyna dochodzi do cylindra bo po pierwszym kopnięciu czy z ssaniem czy bez niego świeca jest zalana. Nie mogę dojść co jest przyczyną że silnik nie chce odpalić, kilka razy mi strzelił i tyle tylko od niego usłyszałem. Teraz nawet nie chce strzelić... -Czy to może być wina na przykład filtra powietrza? Wkład,gąbka jest nowa, kupiłem cały arkusz i z tego wyciąłem. Spróbować wyciąć nowy ?? -Albo czy może to być wina rozregulowanego gaźnika?? Może gdzieś tam jak go czyściłem to przekręciłem jakąś śrubkę niechcący. -Lub czy może to być wina ostawienie iglicy?? I od razu powiedzcie mi jak możecie co zależy od ustawienia iglicy?? -Zawór membranowy ma po trzy, połączone ze sobą listki z obu jego stron czyli 6. Dwa z nich odstają od podstawy ok 0.2-0.5 mm. Jeden na dole po prawej a drugi na górze po lewej. Czy to może być powodem tego że silnik nie chce odpalić ?? Proszę was o pomoc bo jak wam się nie uda mi pomóc to muszę wieść motor do znajomego do Kraśnika a wolałbym to sam zrobić bo mechanik to wiadomo koszty... P.S Nie próbowałem odpalać go na popych bo po wymianie tłoka przejechałem może 500 m. Edytowane 16 Lutego 2009 przez Hipolit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissan556 Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 (edytowane) a aparat zapłonowy który kopiłeś jest taki sam jak ten stary :icon_question: Edytowane 16 Lutego 2009 przez nissan556 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 16 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Identyczny. To były wszystkie cewki na stalowej podstawie(cewki od ładowania i jedna od zasilania modułu) + impulsator i koło zamachowe. Koło wziąłem stare bo miało takie przydatne przy okręcaniu zagłębienia. Ale co do iskry nie mam żadnych zastrzeżeń. A co sądzicie o tej membranie ? może to być wina tych odstających listków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Już w poprzednim temacie kilka osób pisało że zawór membranowy musi być szczelny, listki nie mają prawa odstawać ponieważ mieszanka cofa się do gaźnika. Jeżeli wszystko inne jest ok pozostaje ci wymiana membrany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissan556 Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 podczas pracy silnika te klapki pracują a możne masz cos z gaźnikiem ze ci cały czas zalewa świece może sprawdź poziom paliwa komorze pływakowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 membrama musi być szczelna.......jak rozbierałeś silnik to przecież zapewnie widziałeś że płukanie w silniku z membramą jest tak skonstruowane że nieszczelna membrama=brak podciśnienia w skrzyni korbowej i wracanie sie mieszanki do gaźnika Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 17 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 (edytowane) No to dobra zabieram się za naprawę tej membrany albo wymianę listków. A czy jest materiał z którego można by wyciąć listki do membrany ?? W innym temacie wyczytałem że nie da się wyciąć (nawet jak ma się taki materiał) idealnie takich samych listków, ale że mój znajomy obsługuje maszynę która tnie wodą pod ciśnieniem nawet stal o grubości kilkunastu centymetrów to z tym nie było by problemu, rzuciłby stare listki na skaner i wyciął nowe. Ale z czego ?? A czy jak pojadę do salonu HONDY to będę mógł zamówić same listki czy już całą membranę, nie wiecie może jak to jest ?? No i przede wszystkim czy nieszczelność membrany może powodować zalewanie świecy czy to jest już powód ze strony na przykład gaźnika ?? Edytowane 17 Lutego 2009 przez Hipolit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 No to dobra zabieram się za naprawę tej membrany albo wymianę listków Niepotrzebnie wystarczy ze odkrecisz i odwrocisz listki i pochodza jescze pare tysiecy. A co do reszty mysle ze sprawa tkwi w tym ze ten stojan moze ma w innym miejscu zaploin tzn stator jest w innym miejscu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 17 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 Hehe ;] z tymi listkami to już próbowałem, przed odwróceniem ich odstawały na dole po lewej dwa i na górze po prawej dwa (czyli całkowicie na odwrót niż jest teraz) Potem je odkręciłem przyłożyłem do dużego słoika i spiąłem takimi plastikowymi spinkami, tretytkami, żmijkami różnie to ludzie nazywają(poleżały tak dwa dni) jak myślałem że jest już ok i skręciłem zawór do kupy to listki po 10 min zaczęły znowu odstawać i usterka wróciła do poprzedniej postaci tyle tylko że szczeliny były kilka dziesiątych milimetra mniejsze... Więc te listki już chyba szlak trafił' ... A co do stojanu to ma on identyczne położenie cewki zasilania modułu a impulsator w MTXe jest na zewnątrz koła zamachowego więc jego położenia nawet jak bym chciał to nie zmienie. Bo jak by była możliwość regulacji to zniwelowałbym już dawno lewe obroty, trochę za sztywne że tak powiem zrobili to rozwiązanie konstruktorzy z HONDY ale co poradzić. Nawet nie ma tam miejsca żeby to samemu przerobić. A de się jakoś sprawdzić czy iskra jest w odpowiednim momencie względem położenia tłoka ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissan556 Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 A próbowałeś sie bawić w taki śmieszny zabieg jak zmniejszanie lub zwiększanie przerwy na swiecy mi czasami pomagało to określić jakaś usterkę gaźnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 17 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 No nie próbowałem ale spróbuje. Tylko w jaki sposób może mi to pomóc w określeniu usterki ze strony gaźnika ?? A czy jest materiał z którego można by wyciąć listki do membrany ?? W innym temacie wyczytałem że nie da się wyciąć (nawet jak ma się taki materiał) idealnie takich samych listków, ale że mój znajomy obsługuje maszynę która tnie wodą pod ciśnieniem nawet stal o grubości kilkunastu centymetrów to z tym nie było by problemu, rzuciłby stare listki na skaner i wyciął nowe. Ale z czego ?? A czy jak pojadę do salonu HONDY to będę mógł zamówić same listki czy już całą membranę, nie wiecie może jak to jest ?? No i przede wszystkim czy nieszczelność membrany może powodować zalewanie świecy czy to jest już powód ze strony na przykład gaźnika ?? Przypominam pytanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissan556 Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 iskra będzie minimalnie opóźniona luz przyspieszona przy simsonie i dt 125 wielu przypadkach sie to sprawdzało warto pokombinowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
88kamyczek Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Membrana nie powodowałaby zalewania świecy...objawem nieszczelnej membrany byłaby nierówna praca silnika. W jakimś stadium na pewno brakiem pracy silnika, ale do czego zmierzam.... Jaka by były zużyte to twój silnik powinien zagadać chodź na moment. U ciebie jest ciągłe zalewanie. Wydaje mi się że w twojej skrzyni korbowej zalega sporo benzyny, bądź oleju. Ja na twoim miejscu zdjął zbiornik, gaźnik, wyjął membranę, ustawił tłok w GMP i zapalniczką spróbował wypalić tą benzynę co zalega w SK. Uważaj bo może mocno dmuchać płomień. Przerwę na świecy ustaw 0,5mm. Załóż membranę i gaźnik bez benzyny. Nie zakładaj gumy od airboxa na gaźnik. Otwórz ssanie. Otwórz przepustnice, pryśnij samostartu, zamknij i kopaj. Sprawdzisz czy zacznie gadać bez benzyny na samostarcie. Jak zacznie to dobrze tylko żeby nie za długo, samostarty nie mają dużo właściwości smarującej... :] Wracając do iglicy i wkrętu od mieszanki. Oczywiście że te elementy wpływają na zalewanie. W iglicy masz chyba 5 ustawień położenia to ustaw na środkowy (trzeci). Skład mieszanki na pierwsze odpalenie możesz ustawić na pół obrotu wykręcenia śrubki, ale później nie zapomnij wykręcić na minimum 1 i 1/2 bo zatrzesz go. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Najpierw pomęcz gaźnik, obniż iglicę, wkręć śrubę powietrza do oporu i wYkręć np. o 2 obroty żeby miał dużo powietrza do przepalenia wahy, jak zagada to dobrze :) Ale nie zaczynaj ze ssaniem bo wtedy na pewno zalejesz. U mnie też były takie jazdy ale wymieniłem świece tak jak Ty i było ok a szansa że kupiłeś nową uszkodzoną jest malutka. P.S Czy używasz świeżej benzyny ? Bo stara, odleżana, z wodą to wiesz ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 No nareszcie jakieś konkretne odpowiedzi i naprawdę sensowne :notworthy: Wydaje mi się że w twojej skrzyni korbowej zalega sporo benzyny, bądź oleju. I to się kurcze by zgadzało. Jak wsadzałem tłok w cylinder to na olej do mieszanki i trochę go pewnie ściekło do skrzyni, a z benzyną to samo, jak padał mi iskrownik to próbowałem odpalać i dawałem kilka razu małego kielicha i trochę się pewnie tego nazbierało tam... No i zawór pamiętam że kiedyś przed odwróceniem listków palił z takimi więc teraz tez jakoś tam załapać z powinien, no i zalewanie świecy tez mi się nie zgadzało. Po jutrze zabieram się za zrobienie tego co mi doradziłeś Kamyk. Wracając do iglicy i wkrętu od mieszanki. Oczywiście że te elementy wpływają na zalewanie. W iglicy masz chyba 5 ustawień położenia to ustaw na środkowy (trzeci). Skład mieszanki na pierwsze odpalenie możesz ustawić na pół obrotu wykręcenia śrubki, ale później nie zapomnij wykręcić na minimum 1 i 1/2 bo zatrzesz go. Dobra iglice ustawie na środek. A chodzi ci o skład mieszanki paliwowo powietrznej tak? i to jest ta śrubka najbliżej gumy od airboxa tak? Czyli mam ją wkręcić na maksa i następnie wykręcić pół obroty a jak silnik zacznie normalnie pracować i wypali te syfy ze skrzyni korbowej to wykręcić ją jeszcze jeden pełen obrót albo i trochę więcej tak?? Chcę się upewnić czy wszystko dobrze zrozumiałem. i zrobić to jak należy. U mnie też były takie jazdy ale wymieniłem świece tak jak Ty i było ok a szansa że kupiłeś nową uszkodzoną jest malutka. Mam trzy świece o odpowiedniej dla tego silnika ciepłocie i na każdej ta sama sytuacja... A co do benzyny to na pewno jest świeża i nie z wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.