Skocz do zawartości

Silnik od komarka


Puzel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Jakiś czas temu dostałem komarka od sąsiada. I tak sobie go remontuje z nudów. Oczywiście nie mam zamiaru nim jeździć, ma odpalać i jeździć, a jak siostra podrośnie to niech się uczy :bigrazz:

 

Strony poświęcone pierdopędom są prowadzone przez małolatów, a mechanika tej dziwnej materii poświęcona jest głównie "tjuningowi". Jako że przygody z mechaniką zaczynałem od rusków, to mam pare pytań odnośnie składania silnika od komarka. Po złożeniu zauważyłem że kopniak nie odbija. Teraz pytanie: czy sprężyne kopniaka jakoś się naciąga? Drugie pytanie, jak działa sprzęgło, bo jak sobie to przymierzałem wg. katalogu części to nie mam pojęcia jak to ma wysprzęglać po złożeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komarek, komarkowi nie rowny ...

 

Ja mialem kiedys takiego z biegami na kierownicy i zapalalo sie go kopniakiem. Z tego co pamietam to sprezyna jest wewnatrz skrzyni biegow, natomiast ogranicznik kopniaka jest od strony sprzegla. Tam na wielowypuscie ustawiasz odpowiedni naciag.

A co do sprzegla to w czym jest problem ? Bez rysunku czy tez rozebrania ustrojstwa to ciezko wytlumaczyc jak dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komar/Romet dziwna sprawa. :biggrin: Tak proste że czasem trudno to zrozumieć, znam z doświadczenia. kopniak musisz naciągnąć po złożeniu karterów i dopiero wtedy zakładasz "odbojnik" na koniec wałka rozrusznika, pod pokrywą sprzęgła to jest. A sprzęgło...hmm....napisz jaki model Komara masz, z ręczną zmianą czy jaki. Pzdr.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzeglo wszystkie komarki i romety mialy takie same (oprocz wersji komara automat), roznily sie szczegolami typu zabierak z kolnierzem lub z pierscieniem zabezpieczajacym. Zasada dzialania jest prosta jak sznurek w kieszeni. Zloz po prostu i sprawdz, bez zbednych dywagacji;) Mozna je sprawdzic poprzez nacisniecie startera przy wcisnietym sprzegle-jesli wysprzegla to noga opadnie ci na dol bez oporu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sprzeglo wszystkie komarki i romety mialy takie same (oprocz wersji komara automat), roznily sie szczegolami typu zabierak z kolnierzem lub z pierscieniem zabezpieczajacym. Zasada dzialania jest prosta jak sznurek w kieszeni. Zloz po prostu i sprawdz, bez zbednych dywagacji;) Mozna je sprawdzic poprzez nacisniecie startera przy wcisnietym sprzegle-jesli wysprzegla to noga opadnie ci na dol bez oporu

 

Święte słowa :icon_mrgreen: Sam mam jeszcze w garażu KOMARA MR2361Sport i wcale nie jest to takie straszne- kompletny remont silnika w kilka godzin :icon_mrgreen:

Przy składaniu połówek jest jeszcze jeden mały szczegół o którym nikt tu nie wspomniał. A mianowicie na samym wałku startera masz zębatkę z której też wystaje coś w rodzaju "sprężyny" i tą właśnie "sprężyną" musisz trafić w specjalny uchwyt w prawym karterze.

Co do sprzęgła to masz rację że nie możęsz pojąć :icon_mrgreen: Poskładałeś i już! Cały mechanizm włączający jest w pokrywie i jak nie masz jej przed oczami to nie zgadniesz jak to działa, a zasada jest prosta jak....

Powodzenia w "zabawie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...