Piotr Dudek Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Początkujący mechanicy naczytali się na forum,że można samemu wymienić wał korbowy na inny używany i to jest bardzo proste. Zapomnieli tylko o tolerancjach pasowania panewek i zachowaniu odpowiedniego luzu, który nie powinien być mniejszy od 0.014 mm. nissan napisał:Proponuje popuścić śruby z karteru panewki jeżeli ścisły wał to go popuszcza i zarz zacznie się kręcić i zaraz będzie wiadomo co jest grane . Jeżeli tak zrobicie to nic nie zmieni a te panewki trzeba będzie wyrzucić. Adam napisał: W ten sposob Piotrze sam sie wpuscisz w naprawe silnika za darmo. Niestety nie był by to pierwszy silnik zrobiony w ten sposób. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissan556 Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Jak damie to oni nie naprawiają mojego silnika dlatego niech się uczą a tym bardziej ze jest to stara XJ z 90 roku a nie nowa r1 czy jakiś Vtx itp i to oni starca jak zepsują bardziej :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 yo! ja to jakis glupi bylem bo dowiadywalem sie takich rzeczy najpierw na wydartej z blota wu-es-ce, potem na jakis komarach 'pedalakach', CZ-kach, MZ-kach. poznawalem magiczne slowa: mikrometr, srednicowka, honowanie itp. teraz Panowie widze zaczynaja swoja przygode od japonskiego 4 cylindrowca z tolerancjami wymiarow idacymi w tysieczne czesci milimetra... postep ;) a na powaznie - narzedzia potrzebne do prawidlowego wykonania tego czego sie Panowie podjeliscie kosztuja lekko liczac 2-3 tys PLN, konieczna jest ksiazka serwisowa, jej zrozumienie i kilka lat praktyki - zaczac mozna od... wygrzebanej z blota wu-es-ki ;) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Skoro sie uczycie po trochu na tym silniku , to mogliście sprobować czy pasowanie jest dobre jeszcze zanim wszytsko trafiło do srodka silnika, i złozyc tylko połowki z wałem na "sucho" i sprawdzic czy to w ogole pasuje. Teraz musicie rozebrac prawdopodobnie wszytsko jeszcze raz. No i tak jak koledzy tu juz pisali podstawa to klucz dynamometryczny, bo tak na oko to se ne da silnika za bardzo poskładac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissan556 Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Tak postęp idzie do przodu a co nie którzy maja klucz dynamometryczny w reku i już nie mowie tutaj o chłopakach ale o innych warsztatach artystów mechaników :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kleszczu Opublikowano 10 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Witam widze ze podjelismy sie mega trudnego zadania ... no coz do stracenia nic nie mamy ... Po skreceniu silnika ( bez gory ) wal sie obracal leciutko , wiec moze gora zle poskrecana , trzeba byc optymisa :P Pozdro 600 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissan556 Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Czyli nie panewki :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 A mostki co trzymają wałki rozrzadu juz przykreciliscie? Jak sie je za mocno skreci to one też potrafią blokować wałki i moga one sie duzo ciezej obracać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Zadanie nie jest mega trudne, ale warto zadawac pytania i poczytac ZANIM sie silnik zacznie skrecac. Serwisowka jest podstawa, bo tam macie wszystkie tolerancje i momenty dokrecania srub. Gdy sie robi tego typu remont i szuka pomocy na forum to dobrze jest robic zdjecia i je pokazywac przy okazji kazdej operacji jaka sie robi, zaczynajac od zupelnie rozlozonego silnika. Bylo to robione juz poprzednio i dawalo zupelnie dobre wyniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ReBeLlion Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 ja nie wiem Pany w czym Wy wydzicie wielki problem tak jakby to wasz silnik byl rozbierany.. po to jest chyba to forum, a jak ktos nie chce pomagac to nie musi pisac zbednych docinek tak mi sie wydaje, albo sie myle.. w tym kraju to tylko narzekac, wszyscy sa najmadrzejsi itp itd szynszyl to akurat mam gladz cylindra i trzeba to na honownicy obleciec, dasz rade przeciez sie o tym uczyles, jak znasz wszystko a czemu o pasametrze zapomniales. ehh.. pozdro i dzieki w sumie za nic. szerokosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 ja nie wiem Pany w czym Wy wydzicie wielki problem tak jakby to wasz silnik byl rozbierany.. po to jest chyba to forum, a jak ktos nie chce pomagac to nie musi pisac zbednych docinek tak mi sie wydaje, albo sie myle.. w tym kraju to tylko narzekac, wszyscy sa najmadrzejsi itp itd szynszyl to akurat mam gladz cylindra i trzeba to na honownicy obleciec, dasz rade przeciez sie o tym uczyles, jak znasz wszystko a czemu o pasametrze zapomniales. ehh.. pozdro i dzieki w sumie za nic. szerokosci Jak chcesz koniecznie spamować to znajdź sobie inne forum bo w tym dziale spam jest karany. Chcesz sobie poklikać to idź do działu Przy Piwie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kleszczu Opublikowano 11 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 heh panowie spokojnie :buttrock: a wiec tak poskladalem ten rozrzad o ktory sie rozchodzi poluzowalem te mocowania walkow jak jeden z kolegow polecil i wykrecilem napinacz. Wal zaczal lekko chodzic :bigrazz: Mam serwisowke po niemiecku wiec troche z niej zaczailem Ustawilem na znaki wszysko i poskrecalem. Nie wiem jaki ma byc efekt koncowy ale wszystko ladnie lekko chodzi nie ma zadnych oporow. Nie dlugo bede probowal palic maszyne i zobaczymy czy laik (moze nie do konca) moze sobie sam poradzic.... Pozdro 600 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 A jak zlozyles wal korbowy i walki rozrzadu ? Czy pokrywki sa dociagniete wlasciwym momentem ? Czy czopy walu i walkow pokryte smarem litowym ? Czy zbiorniczki pod krzywkami napelnione olejem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 I pamiętaj ze zanim to odpalisz z rozrusznika, obróc kilka razy wałem ręką, zebyś widział czy nie ma nigdzie zadnej kolizji przy rozrządzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Nie kilka razy, tylko wiele razy :) Najbezpieczniej jeszcze jak silnik jest na stole wlac z litr oleju, tak zeby smok przykrylo i krecac nakretka na koncowce walu spowodowac zaciagniecie oleju przez pompe, a potem pchniecie go w gore na panewki walu korbowego i walki rozrzadu. Tyle ze przed cala wymiana walu warto poszukac co bylo przyczyna zatarcia panewki i ja gdyby mnie to spotkalo to przy okazji wymienilbym kilka czesci, jezeli dawno nie byly wymieniane : lancuch rozrzadu z napinaczem, uszczelniacze prowadnic zaworowych ( przy okazji sprawdzilbym zawory ) a pompe oleju dokladnie przejzal i ew doprowadzil do porzadku lub wymienil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.