Skocz do zawartości

rozrzad


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Początkujący mechanicy naczytali się na forum,że można samemu wymienić wał korbowy na inny używany i to jest bardzo proste.

Zapomnieli tylko o tolerancjach pasowania panewek i zachowaniu odpowiedniego luzu, który nie powinien być mniejszy od 0.014 mm.

nissan napisał:Proponuje popuścić śruby z karteru panewki jeżeli ścisły wał to go popuszcza i zarz zacznie się kręcić i zaraz będzie wiadomo co jest grane .

Jeżeli tak zrobicie to nic nie zmieni a te panewki trzeba będzie wyrzucić.

Adam napisał:

W ten sposob Piotrze sam sie wpuscisz w naprawe silnika za darmo.

Niestety nie był by to pierwszy silnik zrobiony w ten sposób.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yo!

 

ja to jakis glupi bylem bo dowiadywalem sie takich rzeczy najpierw na wydartej z blota wu-es-ce, potem na jakis komarach 'pedalakach', CZ-kach, MZ-kach. poznawalem magiczne slowa: mikrometr, srednicowka, honowanie itp. teraz Panowie widze zaczynaja swoja przygode od japonskiego 4 cylindrowca z tolerancjami wymiarow idacymi w tysieczne czesci milimetra... postep ;)

 

a na powaznie - narzedzia potrzebne do prawidlowego wykonania tego czego sie Panowie podjeliscie kosztuja lekko liczac 2-3 tys PLN, konieczna jest ksiazka serwisowa, jej zrozumienie i kilka lat praktyki - zaczac mozna od... wygrzebanej z blota wu-es-ki ;)

 

pzdr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro sie uczycie po trochu na tym silniku , to mogliście sprobować czy pasowanie jest dobre jeszcze zanim wszytsko trafiło do srodka silnika, i złozyc tylko połowki z wałem na "sucho" i sprawdzic czy to w ogole pasuje. Teraz musicie rozebrac prawdopodobnie wszytsko jeszcze raz. No i tak jak koledzy tu juz pisali podstawa to klucz dynamometryczny, bo tak na oko to se ne da silnika za bardzo poskładac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadanie nie jest mega trudne, ale warto zadawac pytania i poczytac ZANIM sie silnik zacznie skrecac.

Serwisowka jest podstawa, bo tam macie wszystkie tolerancje i momenty dokrecania srub.

Gdy sie robi tego typu remont i szuka pomocy na forum to dobrze jest robic zdjecia i je pokazywac przy okazji kazdej operacji jaka sie robi, zaczynajac od zupelnie rozlozonego silnika.

Bylo to robione juz poprzednio i dawalo zupelnie dobre wyniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie wiem Pany w czym Wy wydzicie wielki problem tak jakby to wasz silnik byl rozbierany.. po to jest chyba to forum, a jak ktos nie chce pomagac to nie musi pisac zbednych docinek tak mi sie wydaje, albo sie myle.. w tym kraju to tylko narzekac, wszyscy sa najmadrzejsi itp itd szynszyl to akurat mam gladz cylindra i trzeba to na honownicy obleciec, dasz rade przeciez sie o tym uczyles, jak znasz wszystko a czemu o pasametrze zapomniales. ehh.. pozdro i dzieki w sumie za nic. szerokosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie wiem Pany w czym Wy wydzicie wielki problem tak jakby to wasz silnik byl rozbierany.. po to jest chyba to forum, a jak ktos nie chce pomagac to nie musi pisac zbednych docinek tak mi sie wydaje, albo sie myle.. w tym kraju to tylko narzekac, wszyscy sa najmadrzejsi itp itd szynszyl to akurat mam gladz cylindra i trzeba to na honownicy obleciec, dasz rade przeciez sie o tym uczyles, jak znasz wszystko a czemu o pasametrze zapomniales. ehh.. pozdro i dzieki w sumie za nic. szerokosci

Jak chcesz koniecznie spamować to znajdź sobie inne forum bo w tym dziale spam jest karany.

Chcesz sobie poklikać to idź do działu Przy Piwie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh panowie spokojnie :buttrock:

 

a wiec tak poskladalem ten rozrzad o ktory sie rozchodzi poluzowalem te mocowania walkow jak jeden z kolegow polecil i wykrecilem napinacz. Wal zaczal lekko chodzic :bigrazz: Mam serwisowke po niemiecku wiec troche z niej zaczailem Ustawilem na znaki wszysko i poskrecalem. Nie wiem jaki ma byc efekt koncowy ale wszystko ladnie lekko chodzi nie ma zadnych oporow.

Nie dlugo bede probowal palic maszyne i zobaczymy czy laik (moze nie do konca) moze sobie sam poradzic....

 

 

Pozdro 600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kilka razy, tylko wiele razy :)

Najbezpieczniej jeszcze jak silnik jest na stole wlac z litr oleju, tak zeby smok przykrylo i krecac nakretka na koncowce walu spowodowac zaciagniecie oleju przez pompe, a potem pchniecie go w gore na panewki walu korbowego i walki rozrzadu.

Tyle ze przed cala wymiana walu warto poszukac co bylo przyczyna zatarcia panewki i ja gdyby mnie to spotkalo to przy okazji wymienilbym kilka czesci, jezeli dawno nie byly wymieniane : lancuch rozrzadu z napinaczem, uszczelniacze prowadnic zaworowych ( przy okazji sprawdzilbym zawory ) a pompe oleju dokladnie przejzal i ew doprowadzil do porzadku lub wymienil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...