Skocz do zawartości

Mz ETZ 251 Problem Z uruchomieniem ;/


binkimoto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem ze swoją ETZ-ką 251 jest to ostatnie wydanie z elektronicznym już zapłonem.problem w tym że iskra jest super,paliwo dostaje się do komory spalania a motocykl nie chce zapalać...kicha strzela w gaźnik....gdzie szukac przyczyny???.Dodam że świeca jest nowa i widzę że część elektryki w okolicach regulatora napięcia nie jest podłączona,nie ma wszystkich bezpieczników powkładanych i nie są do nich kable podłączone...czy w tej nie do końca podłaczonej instalacji też może być przyczyna???a może to ten czujnik halla?Proszę o jakąś pomoc,z góry dziękuje!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co będzie miał iskrę w DMP jak będzie odwrotnie podłaczony czujnik? :banghead:

 

 

Może trochę teorii kolego!! jeśli masz odwrotnie podłączony czujnik wykres (zależy od czujnika) np. sinusoidalny idzie w dół zamiast w górę!!

 

Miałem taki przypadek w DR 750(wystarczyło przemienić kable) więc jeśli się nie znasz proszę zostawić to bez komentarza.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję, ETZ ma czujnik halotronowy - posiada trzy wyprowadzenia: + zasilania, - zasilania (nie mylić z masą gdyż czujniki elektroniczne nie mogą być połączone masą z silnikiem ze względu na pętle masy i zakłócenia) oraz wyjście (sygnał prostokątny). Nie jest w tym przypadku możliwe niewłaściwe połączenie, gdyż iskry w ogóle by nie było. W czujnikach indukcyjnych to się zgodzę że iskra będzie w niewłaściwym miejscu, czujnik wytwarza napięcie na początku i końcu znacznika o różnej polaryzacji.

Sprawdź po prostu ustawienie zapłonu. Strzelanie w gaźnik i odbicie w kopniak świadczy o zbyt dużym kącie wyprzedzenia, słabe przepalanie i strzały w wydech świadczą o opóźnionym zapłonie (występującym po GMP).

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zapłonie elktronicznym ustawiasz tylko czy jest zapłon późny albo wczesny tą płytką z dwiema śrubkami, tam nie ma żadnych przerywaczy jak tam ktoś wcześniej pisał.Ja też tak miałem tyle że ja mam przerywacz ale jak ustawiałem zapłon to też waliła raz tu raz tu,raz jak walneła to ojciec mówi ustaw to bo ci tłumik rozsadzi :D ale ustawiłem i miód malina ustaw tylko na tej płytce jak mówiłem.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...