sosekrolnik Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Witam, mam nie mały problem z moją Yamaha'ą, przeprowadziłem w niej remont silnika (regeneracja głowicy nowy tłok). 1500km przejechanych było super jednak zaczęły sie problemy motor zaczął intensywnie kopcić. Nie mam pojęcia co z tym fantem zrobić. :evil: Proszę o pomoc, wpakowałem w nią niezłą kasę i nie mam zamiaru się łatwo poddać :biggrin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 na jaki kolor kopci ? kto robil remont ? KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 prawie na pewno uszczelka pod głowicą, skoro reszta zdrowa http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Albo i pierscienie....napisz na jaki kolor kopci. A uszczelka moze dymić, ale zalezy w którym miejscu poszła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDragon Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Uszczelniacze zaworowe były wymieniane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sosekrolnik Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Tylko dodam jeszcze że głowice regenerowałem jakiś czas po wymianie tłoka i być może trzeba splanować cylinder? Możliwe że olej dostaje się z kanału olejowego który prowadzi na górną część głowicy? Kopci na biało ewidentny dym olejowy. Remont robiłem sam. Uszczelka pod głowicą nowa. Uszczelniacze wymienione, napisałem że głowica była w regeneracji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 na biało? ubywa oleju? rozgrzej dobrze motocykl może to tylko woda, olej to niebieskawy śmierdzący dym http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 (edytowane) Ok. mam dziś dobry humor wiec powróżę sobie z fusów, ale zaznaczam że sie nie znam, całe szczęście ze nie tylko ja mam ten problem na tym forum i nie czuję sie odosobniony. Uszczelniacze zaworowe raczej nie bo jak prowadnice zdrowe to nie powinno mocno kopcić ewentualnie ciut ciut u samej góry obrotów. Stawiam na to ze moto sie przegrzało kilkakrotnie przy docieraniu, albo świeża choinka styrała pierścienie (o ile był szlif) i pierścienie podziękowały za współpracę. Wiec zalecam, pojeździć tak jeszcze chwile, moze sie odwiesi (a nuż to była jakaś głupota w stylu wywalało odpowietrzeniem olej do filtra) kupić odpowiednio nowo dobrany komplet pierścieni i zmienić, skręcając głowice z użyciem dynamometryka. Można splanować, można dać na uszczelke hylomar celem wykluczenia jakis przecieków przez uszczelkę ale jakos tez w to watpie bo moto by nie miało kompresji bądź by ją traciło choć pewności nie mam. A i jeszcze jedno przy okazji zapytam, bo kilka razy widziałem kopcące moto zaraz po wymianie oleju (mimo odpowietrzenia poza puszka filtra np. xl500), które ustawało jakoś po rozgrzaniu silnika nie potrafię sobie tego wytłumaczyć :P Edytowane 24 Stycznia 2009 przez Lucass Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 (edytowane) rozgrzej dobrze motocykl może to tylko woda XT jest chłodzony powietrzem, przeciek wody tu odpada ;) Stawiałbym tak jak kolega wyżej pisał, ze pierscienie powiedziały dośc. Aha, czy cylinder był wstepnie docierany przez kogos, kto go szlifował czy nie? A zarzuca swiece olejem? Edytowane 24 Stycznia 2009 przez Arni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sosekrolnik Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Nie chce mi się wieżyc że po 1500km padły pierścienie, tłok jest z górnej pułki nie żadna ,,Namura,, raczej nie był mocniej przegrzany, po ściągnięciu głowicy jest zbyt dużo oleju na tłoku który by miał się tam znaleźć przez uszkodzone pierścienie. po ściągnięciu głowicy uszczelka pomiędzy komorą łańcuszka-rozrządu a tłokiem jest mokra od oleju. Na wszelki wypadek rozbiorę cylinder i sprawdzę żywotność pierścieni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Tlok oryginal czy zamiennik ? To samo pierscienie. Jak szlif i skladanie silnika bylo robione, cylek honowany po szlifie ? Co z odma, nie zatkana czasem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sosekrolnik Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Tłok był wsadzony Wossner'a, cylek honowany po szlifie? niezbyt rozumiem to pytanie. Odma może być zatkana, tylko mógł by ktoś wytłumaczyć co to jest? Sorki ale sie uczę... :banghead: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 XT jest chłodzony powietrzem, przeciek wody tu odpada ;) Stawiałbym tak jak kolega wyżej pisał, ze pierscienie powiedziały dośc. Aha, czy cylinder był wstepnie docierany przez kogos, kto go szlifował czy nie? A zarzuca swiece olejem? Mam ttr ;] ale czasem wigloć w tłumiku długo dymi :] Ja nadal jestem za uszczelką ;] http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sosekrolnik Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 (edytowane) Słyszeliście o malowaniu proszkowo uszczelki pod głowice gdy była już zakładana na moto? Chodzi o poprawę jej właściwości. Edytowane 24 Stycznia 2009 przez sosekrolnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 tzn malowanie uzywki ? KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi