Skocz do zawartości

Problem Yamaha XT 600 2kf


sosekrolnik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam nie mały problem z moją Yamaha'ą, przeprowadziłem w niej remont silnika (regeneracja głowicy nowy tłok). 1500km przejechanych było super jednak zaczęły sie problemy motor zaczął intensywnie kopcić. Nie mam pojęcia co z tym fantem zrobić. :evil: Proszę o pomoc, wpakowałem w nią niezłą kasę i nie mam zamiaru się łatwo poddać :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dodam jeszcze że głowice regenerowałem jakiś czas po wymianie tłoka i być może trzeba splanować cylinder? Możliwe że olej dostaje się z kanału olejowego który prowadzi na górną część głowicy?

 

Kopci na biało ewidentny dym olejowy.

Remont robiłem sam.

Uszczelka pod głowicą nowa.

Uszczelniacze wymienione, napisałem że głowica była w regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. mam dziś dobry humor wiec powróżę sobie z fusów, ale zaznaczam że sie nie znam, całe szczęście ze nie tylko ja mam ten problem na tym forum i nie czuję sie odosobniony. Uszczelniacze zaworowe raczej nie bo jak prowadnice zdrowe to nie powinno mocno kopcić ewentualnie ciut ciut u samej góry obrotów.

Stawiam na to ze moto sie przegrzało kilkakrotnie przy docieraniu, albo świeża choinka styrała pierścienie (o ile był szlif) i pierścienie podziękowały za współpracę. Wiec zalecam, pojeździć tak jeszcze chwile, moze sie odwiesi (a nuż to była jakaś głupota w stylu wywalało odpowietrzeniem olej do filtra) kupić odpowiednio nowo dobrany komplet pierścieni i zmienić, skręcając głowice z użyciem dynamometryka. Można splanować, można dać na uszczelke hylomar celem wykluczenia jakis przecieków przez uszczelkę ale jakos tez w to watpie bo moto by nie miało kompresji bądź by ją traciło choć pewności nie mam.

 

 

A i jeszcze jedno przy okazji zapytam, bo kilka razy widziałem kopcące moto zaraz po wymianie oleju (mimo odpowietrzenia poza puszka filtra np. xl500), które ustawało jakoś po rozgrzaniu silnika nie potrafię sobie tego wytłumaczyć :P

Edytowane przez Lucass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozgrzej dobrze motocykl może to tylko woda

 

XT jest chłodzony powietrzem, przeciek wody tu odpada ;) Stawiałbym tak jak kolega wyżej pisał, ze pierscienie powiedziały dośc.

Aha, czy cylinder był wstepnie docierany przez kogos, kto go szlifował czy nie? A zarzuca swiece olejem?

Edytowane przez Arni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się wieżyc że po 1500km padły pierścienie, tłok jest z górnej pułki nie żadna ,,Namura,, raczej nie był mocniej przegrzany, po ściągnięciu głowicy jest zbyt dużo oleju na tłoku który by miał się tam znaleźć przez uszkodzone pierścienie. po ściągnięciu głowicy uszczelka pomiędzy komorą łańcuszka-rozrządu a tłokiem jest mokra od oleju. Na wszelki wypadek rozbiorę cylinder i sprawdzę żywotność pierścieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XT jest chłodzony powietrzem, przeciek wody tu odpada ;) Stawiałbym tak jak kolega wyżej pisał, ze pierscienie powiedziały dośc.

Aha, czy cylinder był wstepnie docierany przez kogos, kto go szlifował czy nie? A zarzuca swiece olejem?

 

 

Mam ttr ;] ale czasem wigloć w tłumiku długo dymi :]

 

Ja nadal jestem za uszczelką ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...