Skocz do zawartości

Mercedes A klasa 1.7 TDI


Boa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Padło tu parę słów o Astrze. Jako, że ujeżdżam Astrę II 1,7 DTI już 9 rok (od nowości), napiszę parę słów:

- autko bardzo ekonomiczne (6l/100 nie udało mi się nigdy przekroczyć, średnio ok. 5l/100 przy prędkościach rzedu 100-130 km/h. Zdarzały się również kilkudziesięciokilometrowe odcinki pokonywane z prędkością rzędu 150 km/h - więcej to autko nie pójdzie) i na 3-4 osobową rodzinę jak ulał,

- usterkowość na przyzwoitym poziomie - przez cały okres eksploatacji, za wyjątkiem płynów, filtrów, paska rozrządu, klocków, itp., wymieniłem: przepływomierz, amortyzatory, alternator, łożysko przedniego koła, rozrusznik (miał wadę fabryczną), dwa razy czujnik obrotów wału korbowego, jedną świecę żarową i co 30-40 tys. km tuleje metalowo-gumowe. Nawet tłumik jest jeszcze fabryczny, co mnie (odpukać) trochę dziwi. A, i ostatnio sterownik silnika był naprawiany. Koszty znośne. Najdroższa usterka - amorki+pasek rozrządu+łożysko - coś koło 700,- zł.

- korozja nie łapie tego autka - karoseria ocynkowana,

- dynamika - dla mnie wystarczająca. Elastyczność na niezłym poziomie.

W sumie - bardzo dobre, ekonomiczne i dość obszerne autko.

Do czasu, kiedy skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że w kraju jest tylu idiotów. (by S. Lem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2002 rok wersja long 150tys przebiegu kupiony z salonu

 

dotychczasowe problemy (minusy)

poza częściami typowo eksploatacyjnymi

- notoryczne przepalenie żarówek (średnio co 3-4miechy jakaś pada ;|) - wymiana żarówki zajmuje z 20 minut - przy założeniu że wiesz jak to zrobić, a jak nie wiesz to z godzine albo wcale :bigrazz: (na początku nie wszędzie chcieli mi to nawet robić )

- tak jak ktoś nadmienił - częstsze wymiany elementów zawieszenia

- zapieczone cośtam(sworznie?) w wycieraczce tylnej

- hamulec ręczny 2 razy się zaciął (nie odpuszczał do końca)

- nie mogę zejść ze spalaniem do podawanych 5,5L (zawsze mam ponad6 :icon_evil: )

- słabe tłumienie - słychać w kabinie mercedesowski disloklekot

- przy większych prędkościach czuć podmuch wyprzedzanych/wymijanych dużych pojazdów...

- mi również ułamała się wspominana dźwignia podnosząca fotel

- ułamała się dźwigienka od otwierania maski - trzeba ciągać za ten drucik :biggrin:

- trzeba trzaskać schowkiem żeby go zamknąć

- (rzadko i niezbyt głośno-trzeba się wsłuchać) dobiegają dziwne stuki z tylnej części samochodu - mam na myśli stukot plastików/siedzeń/czyczegośtam

 

- mocowo auto daje rade, nie zbiera się jak motong;) ale kobiecie w zupełności wystarcza, mi z resztą też :icon_razz:

- (IMO) bardzo dobrze się prowadzi, po tych wywrotkach w pierwszych egzemplarzach nafaszerowali go systemami - na prawdę ciężko go wprowadzić w porządny poślizg. Chwalę ten samochód pod tym względem przy każdej okazji. :notworthy:

- w wersji long - zadziwiająco dużo miejsca z tyłu + dodatkowo brak tego progu po środku (płaska podłoga) sprawia wrażenie że jest bardzo przestronnie - każdy kto pierwszy raz do niego wsiada robi duże oczy.

- wysoko się wsiada - ja uważam to za plus - choć często ludzie nadmieniają o tym jak o czymś negatywnym ( :icon_rolleyes: ?)

- IMO bardzo fajna pozycja za kierownicą - nie lubię leżeć w aucie - choć oczywiście to nie stanowi problemu

- nie podobają mi się "zegary" - pomarańczowe + jakiestakie dziwne:D

- co do plastików to hmm bez rewelacji ale tragedi niema -mogły by być jak w wyższych modelach - mam wersje z srebrzysto-metalicznymi wstawkami (panel i w bokach drzwi) - na pewno nie gorzej niż w japońskich klasowych odpowiednikach

- rewelacyjne nagłośnienie - przy mocnym radio głośniki mogą wiele

- fajna skrzynia biegów (krótki drążek, biegi same wchodzą;D)

- zauważyłem że przy bardzo ostrych zakrętach lewy, przedni słupek bardzo efektywnie zasłania dużą część drogi (skrajne i rzadkie sytuacje) ale wymusza mocne wychylanie głowy;]

- wbrew pozorom pojemny bagażnik - wydaje się że jest mały lecz dzięki jego dużej wysokości i dobrym umiejętnościom upychającym;d można do niego na prawdę bardzo dużo wsadzić :icon_mrgreen: (rodzina - 4 osoby na tydzń nartowania się w nim zabierała bez problemu :biggrin: :biggrin: :biggrin: )

 

nie uważam tego samochodu za niewypał i mimo jego wad rozważał bym jego ponowny zakup

 

sugeruję organoleptyczne obadanie tego auta z jazdą włącznie

Edytowane przez eszte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrafię zrozumieć po kiego grzyba produkują samochody z paskami rozrządu-to automatyczne zaproszenie do szybkiego remontu głowicy :bigrazz:

 

Łańcuch rozrządu pracuje głośniej od paska :wink: Poza tym dzisiaj łańcuchy domagają się wymiany po pewnym przebiegu (Corsa 1.0 - zdarza się, że tak często jak pasek), a nie, jak kiedyś, że starcza do końca żywotu silnika :wink:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy deklarowanych przebiegach-polecam benzyne. DiTD Mazdy to super silnik-ale na trase. Do miasta benzyna lepsza ;)

 

Wyjasnisz dlaczego ? Pomijajac fakt drozszego zakupu diesel'a przy sprzedazy sa one jednak drozsze od benzyny wiec wychodzi na to samo.

 

Padło tu parę słów o Astrze. Jako, że ujeżdżam Astrę II 1,7 DTI już 9 rok (od nowości),

 

Jezdzilem 2 lata lat od przebiegu 23 000 km 1,6 benzyna i poza tym, ze sie turlala nie moge o silniku powiedziec nic zlego, problemow nie bylo. Pozycja ergonomiczna fatalna ( dla mnie ) w zadnym aucie poza MB SL na dlugich trasach nie czulem sie gozej.

 

:crossy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BOA co się zastanawiasz-opylę Ci moją Corollę 1,4 D4D-w maju skończy 3 lata przebieg 65tysi. A ja sobie rok wcześniej kupię... następną Toyotę. Lubię samochody, które ZAWSZE odpalają, zżerają w zimowych korkach 5,2l ropy i tylko zmienia się w nich olej co 15tysi :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BOA co się zastanawiasz-opylę Ci moją Corollę 1,4 D4D-w maju skończy 3 lata przebieg 65tysi.

Chciał bym Jakubie, tym bardziej, że też mieszkamy w Luboniu :D

 

...ale 3-letnie auto to dla nas za duży wydatek :(

Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...