Skocz do zawartości

jaki smar do elementów tylnego amortyzatora


kiki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siedząc w robocie wymysliłem sobie ze rozbiore całe tylne zawieszenie w swojej VFR i przesmaruje wszystko co sie da. Pytanie jest tylko jedno- zwyczajny smar do łożysk wystarczy (taki niebieski)???

 

Z góry dzieki za pomoc i podrawiam :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrey będzie molibdenowy, taki jak do przegubów w samochodzie. Jest on przystosowany do przenoszenia duzych obciażeń. Ale łożyskowy od biedy też się nada, tylko go nie oszczędzaj :) (spełnia on tez zadanie ochrony przed wilgocią = korozją)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

temat podbijam- jako ze nakretki są samokontrujące(mają blaszki) wiec ich wymianę wykluczam. Ale rodzi sie kolejne pytanie- czy smar na gwincie śruby mocującej el tylnego zawieszenia może pozostać- czy nalezy użyć na tym elemencie kleju do gwitnów. Chodzi o to, iż samarując tulejki i łozyska troche smaru zastało na gwincie - może to i głupie pytanie, ale czy to nie spowoduje odkrecenia nakrętek (takich jak z org balszkami samokontrujacymi)?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest zalecane

 

"jest zalecane" :cool:

 

W mojej serwisówce jest schemat który pokazuje , gdzie i jakich środków używać . Smar do łożysk oraz klej do śrub mocujących tarcze hamulcowe .

W tylnej osi zastosowano nakrętkę z blaszką (jako często odkręcaną ), od nowości nie było śladu kleju . Z przodu poprzestali na nakretce z wkładką plastikowa .

Wstyd się przyznac , ale kiedys w trasie naciągałem łancuch , i jakimś cudem nie dokręciłem koła . I tak zrobiłem jeszcze 400 km . Nakrętka była tam , gdzie miała być :icon_razz:

 

Ale kto wie jak ma być w VFR ? . Kiki , jako stary forumowicz zaopatrzył byś się w serwisówkę ;)

 

PEACE

 

edit : Na niektóre kraje Suzuki przewiduje nakrętkę koronkową i zawleczkę .

Edytowane przez Dariusz L
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no człowiek nie jest bogiem wszystkiego wiedzieć nie moge i rozkminiłem o co biega. Pewnie te nakretki z blaszką moga być odkrecane a te z wkładka z tworzywa powinny być wymieniane. Ja tak dla pewności dziabnoł bym tam klej. Taka moja natura ze zawsze chce cos tam usprawnic. Tyle ze nie jakiś bóg wie mocny tylko najprostszy, od biedy moze być zwykła farba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiki , jako stary forumowicz zaopatrzył byś się w serwisówkę

he he serwisówki mam :) - nawet 2 do tego modelu-ale odbiegamy od tematu. Pytanie dotyczyło smaru na gwincie- a w książkach na ten temat cisza :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...