R.Y.B.A Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 szybkie pyatnie mam poza tematem :D W hondzinie cbr1000f kranik na odkreconym powinien byc strzałka do dołu ? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 aaatam. chciało się mieć japońskie moto to teraz trzeba się męczyć z odpalaniem. :biggrin: Rok temu wyjeżdżałem z PL to odstawiłem HD do wilgotnego garażu, dopilnowałem tylko aby wypalił paliwo z gaźnika, w cylindry wsypałem trochę Mixolu i zakręciłem świece. A zbiorniku 20l było ok.3L paliwa. Fakt że akumulator mi zamarzł ostatnio ale kupiłem nowy, w zeszłym tygodniu odkręciłem kranik, ssanie, pokręciłem kilka sekund rozrusznikiem i sprzęt zapalił lekko dymiąc olejem z cylindrów. Ot, cała sztuka po roku postoju z byle jak przygotowanym sprzętem do rocznego zimowania. Wniosek z tego taki że obrzędy przygotowawcze do zimowania to jedna wielka bzdura i utrudnienie odpalania na wiosnę albo tylko HD są takie fajne że odpalają bez problemów. :biggrin: :buttrock: Ale SHL i WFM miały problemy odpalić, z tego SHL zawsze miewa problemy i tylko zalewanie cylindra paliwem daje efekt a WFM ma 50kkm bez remontu, zapchany tłumik i 8-letnie paliwo w kolorze czerwowno-brazowym więc odpala na pych po takim postoju a później już normalnie, nie dalej jak od 3 kopa. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 (edytowane) Przeczytałeś tekst czy tak tylko sobie gadasz? Po co mam się tutaj produkowac jeszcze raz o świeżym paliwie itp. Tak,ale co ma do zapalania motoru bez rozrusznika stan akumulatora? Moto stało kilka tygodni,a nie lat więc spokojnie powinno palić na tym paliwie co jest w gaźniku,poza tym skad masz pewność ,że paliwo które kupiłeś w CPNie kest prosto z rafinerii? Wiedza przekazana w tym artykule nt. świec,smarowania łańcucha czy ciśnienia w oponach jest delikatnie mówiąc podstawowa... Ja osobiście uważam,że najczęstszą przyczyną ciężkiego odpalania motocykli 'na zimno' jest zły skład mieszanki i brak odpowiedniej kompresji. Edytowane 22 Stycznia 2009 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 No to mało wiesz, sam się wykazałeś brakiem podstawowej wiedzy jak nie odróżniasz paliwa stojącego gaźniku od tego ze stacji bezynowej czy nawet kanistra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 to mnie oświeć:co dzieje sie z paliwem w gaźniku w ciągu kilku tygodni?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 O D P A R O W U J E. Konkretnie mam na myśli jego lekkie frakcje. Gaźnik, w przeciwienstwie do zbiornika paliwa, czy baniaka na stacji benzynowej ma bardzo "sprawne" odpowietrzenie, co w połączeniu ze stosunkowo duzą powierzchnią lustra benzyny w gaźniku ułatwia odparowanie. Nie wspominam już o skraplaniu się wilgoci itp. Miałem kiedyś przypadek XTZ 660, która stała dosłownie 3 tygodnie i nie było siły, by ją odpalić. Świeca nowa, akumulator nowy, a motocykl nie odpalał. Wystarczyło spuścić ten syf z gaźnika, napełnić nowym paliwem ze zbiornika i motocykl zapalił. To tylko jeden przykład, ale co wiosnę miałem około 10 telefonów w stylu "nie mogę zapalić motocykla po zimie" i powód zawsze był taki sam. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 zgoda,ale myślę,że kilka tygodni to jednak zbyt krótko,aby coś się 'zadziało' może masz racje,ja takich doświadczeń po prostu nigdy nie miałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Wiem że tak myślisz, ale ja miałem podobne doświadczenia i uwierz mi, że czasami kilka tygodni wystarczy. Oczywiście możesz tego nie brać pod uwagę, ale według mnie spuszczenie starego paliwa trwa na tyle krótko, że można to zrobić i mieć jedną wątpliwośc z głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.Y.B.A Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 krece juz cebre caly dzien i nic, łapie łąpie i złapać nie moze ! spuscilem bezyne z gaznika, podlaczyłem mocne aku,grzalem gazniki, i caly czas to samo, pojedyncze załapanie, ale na jeden dwa obroty .... a miesiac temu paliła odpalana zaledwie byla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosa409 Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 witam, mam taki problem ze swoim moto, chciałem go dzisiaj przepalić ale moto stal dobre kilka tyg w nie ogrzewanym garażu i dziś w ogóle nie chce zagadać, znacie jakieś patenty co zrobić żeby przywrócić go do życia? podać jeszcze jakieś dane? Przy kilkutygodniowym postoju w garażu miałem podobne objawy u DragStara 1100. Aku dobry, z założenia układ paliwowy czysty. Czasem tak długo kręciłem, ze akumulator powoli siadał. Metodą prób i błędów okazało się, że jednorazowe włączenie zapłonu, które uruchamia pompke paliwa (słychać takie charakterystyczne terkotanie) to za mało, a silnik mimo kręcenia nie był w stanie zaciągnąć paliwa. (nie wiem czemu, ale jak juz zaciągnął wszystko było idealnie). Receptą okazało się, po dłuższym postoju, kilkukrotne włączenie i wyłączenie zapłonu. Wyglądało to tak: Przekręcam stacyjke, włączam zapłon, gdy pompka przestanie pracować wyłączam zapłon i stacyjke, i tak kilka razy, nawet do momentu,kiedy pompka paliwa po włączeniu zapłonu nie zaterkocze. Moto już zawsze odpalało od pierwszego razu, niezależnie od pogody i czasu postoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katsumoto Opublikowano 23 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Przy kilkutygodniowym postoju w garażu miałem podobne objawy u DragStara 1100. Aku dobry, z założenia układ paliwowy czysty. Czasem tak długo kręciłem, ze akumulator powoli siadał. Metodą prób i błędów okazało się, że jednorazowe włączenie zapłonu, które uruchamia pompke paliwa (słychać takie charakterystyczne terkotanie) to za mało, a silnik mimo kręcenia nie był w stanie zaciągnąć paliwa. (nie wiem czemu, ale jak juz zaciągnął wszystko było idealnie). Receptą okazało się, po dłuższym postoju, kilkukrotne włączenie i wyłączenie zapłonu. Wyglądało to tak: Przekręcam stacyjke, włączam zapłon, gdy pompka przestanie pracować wyłączam zapłon i stacyjke, i tak kilka razy, nawet do momentu,kiedy pompka paliwa po włączeniu zapłonu nie zaterkocze. Moto już zawsze odpalało od pierwszego razu, niezależnie od pogody i czasu postoju. no u mnie okazała się świeca, z która miałem problem wykręcić no ale to już wyjaśniłem wcześniej :) teraz chłopcy się wypowiadają o swoich przemyśleniach na temat odpalania moto po dłuższej przerwie hehe :) Cytuj Mika Ahola1974 - 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KingRider Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Jak miałam Gs'a 500 po kilku tygodniach postoju nie chciał odpalić. Trzeba było spuścić paliwo z gaźników i przeczyścić świece- zapalił od pierwszego rozruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 krece juz cebre caly dzien i nic, łapie łąpie i złapać nie moze ! spuscilem bezyne z gaznika, podlaczyłem mocne aku,grzalem gazniki, i caly czas to samo, pojedyncze załapanie, ale na jeden dwa obroty .... a miesiac temu paliła odpalana zaledwie byla Tez tak miałem z RF600R. pomogło włączenie zapłonu i odczekanie kilku minut aby pompa zapodała paliwko. Oczywiście wcześniej było osuszanie gaźników ze starego paliwa. Otwórz wlew paliwa na wszelki wypadek co by nie było podciśnienia w nim. No i zajrzyj do serwisówki w dział z problemami. Tam znajdziesz radę. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.