Skocz do zawartości

Odpalanie po przerwie


Katsumoto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

aaatam. chciało się mieć japońskie moto to teraz trzeba się męczyć z odpalaniem. :biggrin: Rok temu wyjeżdżałem z PL to odstawiłem HD do wilgotnego garażu, dopilnowałem tylko aby wypalił paliwo z gaźnika, w cylindry wsypałem trochę Mixolu i zakręciłem świece. A zbiorniku 20l było ok.3L paliwa. Fakt że akumulator mi zamarzł ostatnio ale kupiłem nowy, w zeszłym tygodniu odkręciłem kranik, ssanie, pokręciłem kilka sekund rozrusznikiem i sprzęt zapalił lekko dymiąc olejem z cylindrów. Ot, cała sztuka po roku postoju z byle jak przygotowanym sprzętem do rocznego zimowania. Wniosek z tego taki że obrzędy przygotowawcze do zimowania to jedna wielka bzdura i utrudnienie odpalania na wiosnę albo tylko HD są takie fajne że odpalają bez problemów. :biggrin: :buttrock:

 

Ale SHL i WFM miały problemy odpalić, z tego SHL zawsze miewa problemy i tylko zalewanie cylindra paliwem daje efekt a WFM ma 50kkm bez remontu, zapchany tłumik i 8-letnie paliwo w kolorze czerwowno-brazowym więc odpala na pych po takim postoju a później już normalnie, nie dalej jak od 3 kopa. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałeś tekst czy tak tylko sobie gadasz? Po co mam się tutaj produkowac jeszcze raz o świeżym paliwie itp.

Tak,ale co ma do zapalania motoru bez rozrusznika stan akumulatora?

Moto stało kilka tygodni,a nie lat więc spokojnie powinno palić na tym paliwie co jest w gaźniku,poza tym skad masz pewność ,że paliwo które kupiłeś w CPNie kest prosto z rafinerii?

Wiedza przekazana w tym artykule nt. świec,smarowania łańcucha czy ciśnienia w oponach jest delikatnie mówiąc podstawowa...

Ja osobiście uważam,że najczęstszą przyczyną ciężkiego odpalania motocykli 'na zimno' jest zły skład mieszanki i brak odpowiedniej kompresji.

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O D P A R O W U J E. Konkretnie mam na myśli jego lekkie frakcje. Gaźnik, w przeciwienstwie do zbiornika paliwa, czy baniaka na stacji benzynowej ma bardzo "sprawne" odpowietrzenie, co w połączeniu ze stosunkowo duzą powierzchnią lustra benzyny w gaźniku ułatwia odparowanie. Nie wspominam już o skraplaniu się wilgoci itp. Miałem kiedyś przypadek XTZ 660, która stała dosłownie 3 tygodnie i nie było siły, by ją odpalić. Świeca nowa, akumulator nowy, a motocykl nie odpalał. Wystarczyło spuścić ten syf z gaźnika, napełnić nowym paliwem ze zbiornika i motocykl zapalił. To tylko jeden przykład, ale co wiosnę miałem około 10 telefonów w stylu "nie mogę zapalić motocykla po zimie" i powód zawsze był taki sam.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że tak myślisz, ale ja miałem podobne doświadczenia i uwierz mi, że czasami kilka tygodni wystarczy. Oczywiście możesz tego nie brać pod uwagę, ale według mnie spuszczenie starego paliwa trwa na tyle krótko, że można to zrobić i mieć jedną wątpliwośc z głowy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krece juz cebre caly dzien i nic, łapie łąpie i złapać nie moze ! spuscilem bezyne z gaznika, podlaczyłem mocne aku,grzalem gazniki, i caly czas to samo, pojedyncze załapanie, ale na jeden dwa obroty ....

 

a miesiac temu paliła odpalana zaledwie byla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mam taki problem ze swoim moto, chciałem go dzisiaj przepalić ale moto stal dobre kilka tyg w nie ogrzewanym garażu i dziś w ogóle nie chce zagadać, znacie jakieś patenty co zrobić żeby przywrócić go do życia?

 

podać jeszcze jakieś dane?

 

Przy kilkutygodniowym postoju w garażu miałem podobne objawy u DragStara 1100. Aku dobry, z założenia układ paliwowy czysty. Czasem tak długo kręciłem, ze akumulator powoli siadał. Metodą prób i błędów okazało się, że jednorazowe włączenie zapłonu, które uruchamia pompke paliwa (słychać takie charakterystyczne terkotanie) to za mało, a silnik mimo kręcenia nie był w stanie zaciągnąć paliwa. (nie wiem czemu, ale jak juz zaciągnął wszystko było idealnie). Receptą okazało się, po dłuższym postoju, kilkukrotne włączenie i wyłączenie zapłonu. Wyglądało to tak: Przekręcam stacyjke, włączam zapłon, gdy pompka przestanie pracować wyłączam zapłon i stacyjke, i tak kilka razy, nawet do momentu,kiedy pompka paliwa po włączeniu zapłonu nie zaterkocze. Moto już zawsze odpalało od pierwszego razu, niezależnie od pogody i czasu postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy kilkutygodniowym postoju w garażu miałem podobne objawy u DragStara 1100. Aku dobry, z założenia układ paliwowy czysty. Czasem tak długo kręciłem, ze akumulator powoli siadał. Metodą prób i błędów okazało się, że jednorazowe włączenie zapłonu, które uruchamia pompke paliwa (słychać takie charakterystyczne terkotanie) to za mało, a silnik mimo kręcenia nie był w stanie zaciągnąć paliwa. (nie wiem czemu, ale jak juz zaciągnął wszystko było idealnie). Receptą okazało się, po dłuższym postoju, kilkukrotne włączenie i wyłączenie zapłonu. Wyglądało to tak: Przekręcam stacyjke, włączam zapłon, gdy pompka przestanie pracować wyłączam zapłon i stacyjke, i tak kilka razy, nawet do momentu,kiedy pompka paliwa po włączeniu zapłonu nie zaterkocze. Moto już zawsze odpalało od pierwszego razu, niezależnie od pogody i czasu postoju.

 

no u mnie okazała się świeca, z która miałem problem wykręcić no ale to już wyjaśniłem wcześniej :) teraz chłopcy się wypowiadają o swoich przemyśleniach na temat odpalania moto po dłuższej przerwie hehe :)

Mika Ahola

1974 - 2012

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krece juz cebre caly dzien i nic, łapie łąpie i złapać nie moze ! spuscilem bezyne z gaznika, podlaczyłem mocne aku,grzalem gazniki, i caly czas to samo, pojedyncze załapanie, ale na jeden dwa obroty ....

 

a miesiac temu paliła odpalana zaledwie byla

 

 

Tez tak miałem z RF600R. pomogło włączenie zapłonu i odczekanie kilku minut aby pompa zapodała paliwko. Oczywiście wcześniej było osuszanie gaźników ze starego paliwa. Otwórz wlew paliwa na wszelki wypadek co by nie było podciśnienia w nim. No i zajrzyj do serwisówki w dział z problemami. Tam znajdziesz radę. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...