Skocz do zawartości

VN800 Classic - wymiana swiec zaplonowych ... +olej


marcing
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

niestety z powodu bardzo rzadkiego uzywania mojego VNa oraz trzymaniu go na powietrzu (pod plandeka) stalo sie tak ze gdy moto jest zimny i dodam mu gazu to zaczyna strzelac (przerywac) i w efekcie czesto tez gasnie gdy mu odrazu przytne gaz. wnioskuje ze to z powodu swiec zaplonowych gdyz po dobrym rozgrzaniu moto wszystko wraca do normy. dodam ze wczesniej tak nie bylo (motor zakupiony pol roku temu). Obecnie dorobilem sie garazu wiec warunki zewnetrzne juz mu nie powinny szkodzic.

 

czy ktos moglby poradzic jak najlepiej podejsc do tematu wymiany swiec - co i jak ewentualnie rozkrecic ? bo z tego co sie przygladalem to potrzebuje dlugi klucz do swiec i bez demontarzu zbiornika (ktorego nie mam pojecia jak zdemontowac) to sie nie obejdzie. Jakie swiece najlepiej zastosowac

 

niestety w mechanice motocyklowej (i jezdzie) jestem nowicjuszem, z autem pewnie bym sobie poradzil :)

 

czy moze objawy mojego moto dotyczyc moga czegos innego.

 

kolejne pytanko dot wymiany filtrow i oleju (standartowa wymiana). Jaki dobry olej najlepiej zastosowac ?

 

moto jest z 2002 roku i ma przejechane troche ponad 9000km.

 

z gory dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisać już potrafisz, teraz proponuję naukę czytania: wyszukiwarka jest po prawej u góry, wpisujesz olej i masz zajęcie co najmniej do jutra

co do wymiany świec: szukasz działu dane techniczne i serwisowe, tam serwisówki do swojego motocykla i masz wszystko z obrazkami pokazane jak się za to wziąć

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przerywać przez świece. Warto też przeczyścić gaźnik. Po wyczyszczeniu chodzi zdecydowanie lepiej i równiej.

 

Co do odpalania - zawsze ssanie i dopiero start, no chyba że jest ciepły ;). Najlepiej go nagrzej do temp., by przy przylożenia ręki do cylindra lekko parzył ;) Ja tak zawsze sprawdzam i dopiero heja.

Jak V-ka jest zimna to potrafi sobie kichnąć i prychnąć.

 

Jeśli chodzi o olej - ja zalewam Bel Ray V-Twin. Polecam, moto chodzi cicho i równiutko.

 

Z wymianą świec (szczególnie na pierwszym cylindrze) jest masakra. Ja mam grzechotkę z giętką przedłużką i daję radę. Oczywiście odkręcenie zbiornika paliwa jest konieczne (ale nie cały demontaż).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobierz sobie serwisówkę:

http://pdftown.com/Kawasaki-VN800-1995-200...ice-Manual.html

 

tam znajdziesz wszystko czego Ci trzeba.

 

Czy podczas rozruchu zminego motocykla używasz ssania?

 

tak zawsze odpalam na ssaniu gdy zimny.

dzis napotkalem taki problem iz po odpalaniu motocykla i przejachaniu na nim kilka minut (ok 10-15) postawiem go na jakies 2h (dodam ze temp jest w granicach +7 stopni na dworze, ale i latem mialem aka sytuacje) i potem nie chcial odpalic, musialem przekrecic zaworek przy zbiorniku na pozycje rezerwy (dodam ze w zbiorniku jest dosc paliwa wiec nie powinno byc to konieczne).

czy to moze byc objaw tego ze za rzadko uzywam moto ? oraz tych nieszczesnych swiec ?

 

i pytanko do tego manuala bo widze ze jest on do modelow typu A.. A1 ..A5 ... czy byly jakies znaczne roznice jesli moj model ma konkretny symbol B6 ?

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, miałem vn 800 classic i NIGDY by wymienic swiece nie zdejmowalem zbiornika, czy tez go luzowalem itp. !!!! Swieczke z przedniego cylindra pieknie sie wykreci orginalnym kluczem do swiec, a tylnia - to juz fakt, trzeba zdjac siedzenie i juz. Jeszcze raz powtarzam, ZDEJMOWANIE ZBIORNIKA TO BZDURA :)

Edytowane przez Dex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"niestety w mechanice motocyklowej (i jezdzie) jestem nowicjuszem, z autem pewnie bym sobie poradzil smile.gif"

 

marcinie , czy ty sadzisz ze silnik z motocykla to jakis kosmos jest?

bez przesady ;)

 

moto jak kazde inne jest tylko zwyklym pojazdem wymiana oleju , swiec czy filtrow to zaden problem . jesli w aucie sobie poradzisz to dlaczego w motocyklu mialbys sobie nie poradzic . po drugie - idziesz dosklepu i prosisz o tez rzeczy podajac marke motocykla i rocznik , ew Vin . oni maja serwisowki , katalogi czesci i dostaniesz wszystkie szpeje do tego konkretnego modelu. potem tylko wymiana i smigasz. popros na poczatek moze kogos kto nie boi sie jak ognia motocykli i przyjzyj sie jak to sie robi :P

to nic trudnego

pozdrawiam

 

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam co pisze Dex - nigdy nie zdejmowałem, ani nie luzowałem zbiornika do zdjęcia/wymiany świec, wystarczy oryginalny lub dokupiony klucz do świec do VN-a. Co do świec to wg. Autodaty: NGK - CR8E, DENSO - U22ESR-N, CHAMPION - G59C. Olej 10W40 SG, potrzeba przy wymianie z filtrem 3,2 l.

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...