tmsa Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Super! sensowna opinia, dzięki i szerokości!Oglądałem dziś KTM 990 SMT ale sie nie umywa i w opiniach jest strasznie paliwożerny(KTM) podobno po miescie 9l bierze,ciągle sie waham BMW GS / MULTI stąd moje czeste pytania, jeszcze raz dzięki. Cytuj DUCATI nie są takie złe :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekL Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 GS vs Multistrada wg mnie to trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie czego tak naprawdę oczekujemy od motocykla. Jeśli na pierwszym planie jest daleka turystyka i komfort jazdy to GS będzie wg mnie lepszym wyborem. Ale jeśli główny ciężar spoczywa na dynamice jazdy i dobrej zabawie a turystyka jest na trochę dalszym planie to lepiej się sprawdzi multi. BMW jest przez 30 lat (tyle czasu produkują już GS - oczywiście kolejne modele się wtedy pojawiały) jest doprowadzone do perfekcji jako sprzęt turystyczny, silnik pracuje z dużą kulturą już od najniższych obrotów. W multistradzie nie da się nie zauważyć, że jej serce pochodzi w prostej linii od superbike - ten motocykl nie lubi się toczyć spacerowo - im bardziej go ciśniesz tym lepiej działa :) Mi akurat na tym zależało, bo przesiadałem się po 10 latach jazdy tylko na motocyklach sportowych, więc chciałem dostać coś łączącego te dwa światy tzn sport i turystykę. No i dostałem :) No i jeszcze jedno - przesiadając się z rzędowej czwórki na v2, trzeba koniecznie wcześniej tego spróbować, bo można być zaskoczonym zupełnie innym charakterem pracy silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmsa Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Miałem przedtem Moto Guzii Breva dwa cylindry- sportowiec to nie był, ale zdecydowanie widze różnice.Ostatnio zainteresowałem sie tematem i mamy jeszcze na rynku KTM 990 SM T, niestety nie jezdziłem ale to dziki superbike do turystyki jak podaje producent, bez takiej zaawansowanej elektroniki jak w Multi i cena 48K PLN bardziej przyjazna, musze się umówić na jazde próbna i zobzczymy różnice z Multistradą, napewno ma mniej mocy :) Cytuj DUCATI nie są takie złe :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 Miałem możliwość przetestowania BMW GS 1150 kontra Multi 1000, rzeczywiście BMW bardziej nadaje się jako "obieżyświat", ale tylko do tego modelu, ponieważ BMW GS 1200 ma tak zaawansowaną elektronikę, że najmniejsza usterka 1 z czujników, powoduje to że trzeba szukać lawety i ASO BMW...Mimo dużo większej masy Beemki, po prostu tego się nie czuje, niski środek ciężkości pomaga w różnych krytycznych sytuacjach,aby za bardzo nie przechylać motocykla... ja jako krótkonogi nie miałem problemów z przejeżdżaniem przez błotko na drodze i głębokie kałuże...ale wiadomo, że względu na masę motocykla nie wolno przesadzać, to nie enduro, poważna gleba wymaga szybkiego oddalenia się od motocykla(sprytnego zeskoku) ponieważ BMW może nieźle połamać...no chyba, że ma się nogi jak Pudzian...Co do Multi, mimo, że motocykl dużo lżejszy, wysoki środek ciężkości nie pomaga w lawirowaniu po błockach, na dodatek, rozmiar i rodzaj bieżnika nadaje się tylko do jazdy po bocznych drogach,lub lżejszy, suchy teren, wjazd w podmokły , cięższy obszar kończył się zawsze wypychaniem motocykla na właściwą drogę, myślę, że z Multi 1200 jest podobnie, tym bardziej, że ma jeszcze szerszą tylną felgę...Co do KTM, to z rozmów z kolegą( nie chciał dać się przejechać...), chłopak wysoki i silny, mający duże doświadczenie motocyklowe, nie nadaje się dla krótkonogich,i słabych kondycyjnie i z małym doświadczeniem, podróże po terenie mają zawsze charakter ostrego endurowania, ale trzeba wiedzieć co się robi, i nie przesadzać z dużą szybkością( nawet 200), którą to łatwo można osiągnąć w terenie...motocykl dość paliwożerny, i narowisty, no i najgorsze - zjadacz opon, przy ostrym traktowaniu 1500-3000 km na komplecie to dużo...W KTM uważać trzeba na sztuki, z dużym przebiegiem, sprawdzać dokładnie, stan motocykla, starsze modele potrafiły pod tym względem nieźle przetrzepać kieszeń...Generalnie gdybym osobiście miał wybierać to Multi, ale po dużych przeróbkach ( wymiana felg, zabezpieczenie spodu, zmiana nieco tego paskudnego przodu), BMW, jak dla moich przyziemnych wymagań, zbyt duży i ciężki motocykl,a i po prostu nie mam też takich aspiracji, i kasy, żeby wybierać się na podróże dookoła świata, a do tego nadaje się doskonale....Na koniec dodam, że sam ma 2 motocykle Ducati, i nieograniczony dostęp( pożyczenie), jeśli tylko istnieje taka potrzeba( a lubię czasem pojeździć po terenie) do DRZ 400 i WR 250... To chyba tyle...Pozdr. J-999 + Paso 750 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekL Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 Jazda MTS 1200 w terenie poza szutrowymi drogami, to wg mnie proszenie się o guza. Za ciężki, za mocny, nie takie koła i opony, szkoda plastików. Domeną tego motocykla są i będą zawsze asfalty - tutaj sprawuje się naprawdę świetnie. Jest naprawdę mocno uniwersalny - jak ktoś ma ochotę, to może nim pojechać z dużym zacięciem sportowym ale również bez problemu wybrać na dłuższą wycieczkę. A w prawdziwy teren to tylko lekkie enduro - ja mam cywilną wr 250 r i jak na mój temperament terenowy jest idealna :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 (...) BMW GS 1200 ma tak zaawansowaną elektronikę, że najmniejsza usterka 1 z czujników, powoduje to że trzeba szukać lawety i ASO BMW... porównaj do nowej multi 1200...jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 porównaj do nowej multi 1200...jszRozumiem że uważasz się eksperta w dziedzinie elektroniki ducati. Szczególnie w układach wtryskowych mitsubishi stosowanych w multi 1200?Rozumiem też że nawinąłeś tysiące kilometrów tym modelem i z własnego doświadczenia czerpiesz wiedze na temat awaryjności.Bo nie podejrzewałbym Cię o ferowanie wyroków w oparciu o zasłyszane historyjki czy przeczytane komentaże w prasie moto. :wink: Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 Bo nie podejrzewałbym Cię o ferowanie wyroków w oparciu o zasłyszane historyjki czy przeczytane komentaże w prasie moto. :wink: źle rozumiesz, to się nazywa nadinterpretacja. po prostu pozwoliłem sobie na zwrócenie uwagi na pewien istotny fakt: ilość elektroniki w pojazdach rośnie, i nie jest to wyłącznie domena bawarskiej fabryki BTW to już nie jest chyba "zasłyszana historyjka"..?jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekL Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 BTW to już nie jest chyba "zasłyszana historyjka"..?jsz To był update oprogramowania który likwidował poszarpywanie przy jeździe ze stałymi prędkościami. Oprócz tego modele z 2010 miały wymianę oprogr ABS który pierwotnie miał bardzo defensywne nastawy, oraz jakieś poprawki związane z bezprzewodowym kluczykiem. Czyli nie były to awarie uniemożliwiające jazdę a poprawki ulepszające :) Takie czasy :)Z resztą nie ma się co czarować - w każdym motocyklu na wtryskach awaria komputera sterującego tymi wtryskami unieruchamia nas bardzo skutecznie niezależnie od tego czy to Honda czy Ducati czy BMW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 Jeszua, porównałem dostępne mi motocykle, zresztą GS 1150 też ma elektronikę, i cokolwiek by siadło laweta też czeka, ale mój kolega robił już długie trasy: Transylwanię, Krym, Nordkapp i nic się nie dzieje...Zresztą gdyby było mnie stać na podróż dookoła świata, wybrałbym starego poczciwego R100 GS, dobrze utrzymany jest naprawdę pancerny, co jak co ale Niemiaszkom pozostały w nim w dalszym ciągu ciągotki BMWSaharowe, też szykowali pod wózek + karabin maszynowy :icon_mrgreen: Ale chyba odbiegłem od tematu...Pozdr. J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmsa Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 (edytowane) zresztą GS 1150 też ma elektronikę, i cokolwiek by siadło laweta też czeka Kumpel w tamtym roku do Albanii GS'm 1150 nie dojechał bo mu sonda Lambda padła i nawet po wymianie nie chodziłała jak trzeba i resety z kompa trzeba było zrobić :banghead: Pytanie do TomkaL czy Twoja Multi ma DES(Ducati Electronical Suspension)? czy tylko DTC(Ducati Traction Control)? Masz S czy T ? Edytowane 20 Lipca 2011 przez tmsa Cytuj DUCATI nie są takie złe :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekL Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 Pytanie do TomkaL czy Twoja Multi ma DES(Ducati Electronical Suspension)? czy tylko DTC(Ducati Traction Control)? Masz S czy T ? Mam Multi 1200 S Touring - czyli z DES, DTC, ABS, seryjnie z kuferkami bocznymi, podgrzewaniem manetek i centralnym stojakiem (czy jak to nazwać) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmsa Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 We Wrocku chcą mi wcisnąć m1200s sport + kufry, manetki za 80K albo m1200s Touring za 76K i bajerują ze tylko sport ma DES a tu tylko o karbony chodzi 4K PLN za karbony to pierdziele nie? Cytuj DUCATI nie są takie złe :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekL Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 We Wrocku chcą mi wcisnąć m1200s sport + kufry, manetki za 80K albo m1200s Touring za 76K i bajerują ze tylko sport ma DES a tu tylko o karbony chodzi 4K PLN za karbony to pierdziele nie? Sport i Touring jesli chodzi o technikę są identyczne. Róznią się tylko karbonami (Sport ma, Touring nie ma) kuferkami, manetkami i stojakiem (Touring ma, Sport nie ma). Mi sie te karbony fabryczne średnio podobały, więc wziąłem cos co praktycznie bardziej wykorzystam (czyli kufry, itd). Uważaj, żeby ci jako Touring nie wcisnęli 1200 ABS, bo ta akurat DES nie ma i jest znacząco tańsza. Pokaż im porównanie modeli na www.ducati.com - to przestaną wciskać kity. Albo kup w Liberty w Poznaniu - handlowiec (p. Adam) jest naprawdę właściwą osobą na właściwym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmsa Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 No to czekamy..... Multistrada 1200 S Touring zamówiona i zaliczkowana, ciekawe kiedy będzie?? Cytuj DUCATI nie są takie złe :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.