Skocz do zawartości

Zmiana akumulatora


kuba3ma
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam taki problem że w Punto 1.2 '99 mojej Panny padł akumulator.Ma on 12V, 32Ah, 520A przy rozruchu,sprawdziłem ładowanie i jest ok.Mam w zamian włożyć aku 12V, 32Ah, 320A przy rozruchu.Pojedzie to na dłuższą metę czy nie bardzo da rade tak kombinować??

Dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym sklepie motoryzacyjnym mają katalog doboru akumulatorów.Więc nie widzę problemu,mówisz do czego ci potrzeba i to dostaniesz.A ten o którym piszesz możesz założyć,i też będzie działał.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz włożyć mocniejsze aku o ile Ci się zmieści.

Plus większego aku jest taki że łatwiej kręcić Ci będzie silnik, czyli da radę odpalić przy większych mrozach.

Minus to że dłużej trzeba go ładować - jak będziesz jeździć po mieście i na krótkich dystansach to będziesz czasem musiał aku podładować prostownikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ma 80k przebiegu. Ciężkie odpalanie to poprostu jego domena. Powoduje to kilka rzeczy o których zdążyłem się dowiedzieć. Jest to między innymi słabo kręcący rozrusznik, cofające się paliwo z wężyków i coś tam jeszcze. Ludzie kombinują, przestawiają zapłon i inne takie, ale to nie zawsze pomaga ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator i akumulator są tak dobrane do pojazdu żeby akumulator był optymalnie doładowany a jego wymiana powinna być o takim samym amperażu.To tak jak byś jeździł na benzynie94 oktowej a wlewał 86 oktanów.Mozna też wlać paliwo lotnicze tylko po co i z jakim skutkiem dla silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ma 80k przebiegu. Ciężkie odpalanie to poprostu jego domena. Powoduje to kilka rzeczy o których zdążyłem się dowiedzieć. Jest to między innymi słabo kręcący rozrusznik, cofające się paliwo z wężyków i coś tam jeszcze. Ludzie kombinują, przestawiają zapłon i inne takie, ale to nie zawsze pomaga ;)

 

Pozdrawiam

 

 

mialem taki sam probelem ze auto ciezko krecilo. rozbieralem i skaladalem rozrusznik, wymienilem na inny i to samo az do momentu jak kupilem akumulator z mocniejszym pradem startowym - problem znikl jak reka odjac

wiec do autora tematu - nie wkladaj aku z mniejszym pradem startowym bo go zakatrupisz szybko a dwa to bedzie Ci samochod slabo krecil

z tego co keidys tam czytalem w jakiejs gazecie to im wiekszy prad startowy tym lepiej i nie ma to zadnego wplywu przy zachowaniu tych samych parametrow np 12V, 32Ah, 320A i 12V, 32Ah, 520A

pozdrawiam mauy 86

Edytowane przez mauy86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

Mam taki problem że w Punto 1.2 '99 mojej Panny padł akumulator.Ma on 12V, 32Ah, 520A przy rozruchu,sprawdziłem ładowanie i jest ok.Mam w zamian włożyć aku 12V, 32Ah, 320A przy rozruchu.Pojedzie to na dłuższą metę czy nie bardzo da rade tak kombinować??

Dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam

przy takiej pojemności silnika 320 A w zupełności wystarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...