kuba3ma Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Witam! Mam taki problem że w Punto 1.2 '99 mojej Panny padł akumulator.Ma on 12V, 32Ah, 520A przy rozruchu,sprawdziłem ładowanie i jest ok.Mam w zamian włożyć aku 12V, 32Ah, 320A przy rozruchu.Pojedzie to na dłuższą metę czy nie bardzo da rade tak kombinować?? Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Sciagnij ksiażke do tego auta i sprawdź jaki akum powinien być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 W każdym sklepie motoryzacyjnym mają katalog doboru akumulatorów.Więc nie widzę problemu,mówisz do czego ci potrzeba i to dostaniesz.A ten o którym piszesz możesz założyć,i też będzie działał. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 (edytowane) Jeżeli jest to wersja bez klimy to aku w serwisówce jak podaje to jest 40Ah/200A ps.masz na mysli punto 1? Edytowane 11 Stycznia 2009 przez Boczi013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Tak przy okazji się zapytam. Ford Courier obecnie mam aku 74 Ah o ile dobrze pamiętam. Czy mogę wsadzić mocniejsze np. 88 Ah i czy to coś zmieni. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Moze i głupie pytanie po co ci wieksze aku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HooLooVoo Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Możesz włożyć mocniejsze aku o ile Ci się zmieści. Plus większego aku jest taki że łatwiej kręcić Ci będzie silnik, czyli da radę odpalić przy większych mrozach. Minus to że dłużej trzeba go ładować - jak będziesz jeździć po mieście i na krótkich dystansach to będziesz czasem musiał aku podładować prostownikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 To akurat w największym stopniu zależy od wydajności pradowej aletrnatora który powinien sobie poradzić z takim akumulatorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Jak auto słabo kreci to najpierw sprawdzasz przewody i rozrusznik potem akumulator;] Zresztą wiekszy akum nie pomoze w zapalaniu zakatowanego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Silnik ma 80k przebiegu. Ciężkie odpalanie to poprostu jego domena. Powoduje to kilka rzeczy o których zdążyłem się dowiedzieć. Jest to między innymi słabo kręcący rozrusznik, cofające się paliwo z wężyków i coś tam jeszcze. Ludzie kombinują, przestawiają zapłon i inne takie, ale to nie zawsze pomaga ;) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żunio Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Alternator i akumulator są tak dobrane do pojazdu żeby akumulator był optymalnie doładowany a jego wymiana powinna być o takim samym amperażu.To tak jak byś jeździł na benzynie94 oktowej a wlewał 86 oktanów.Mozna też wlać paliwo lotnicze tylko po co i z jakim skutkiem dla silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mauy86 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 (edytowane) Silnik ma 80k przebiegu. Ciężkie odpalanie to poprostu jego domena. Powoduje to kilka rzeczy o których zdążyłem się dowiedzieć. Jest to między innymi słabo kręcący rozrusznik, cofające się paliwo z wężyków i coś tam jeszcze. Ludzie kombinują, przestawiają zapłon i inne takie, ale to nie zawsze pomaga ;) Pozdrawiam mialem taki sam probelem ze auto ciezko krecilo. rozbieralem i skaladalem rozrusznik, wymienilem na inny i to samo az do momentu jak kupilem akumulator z mocniejszym pradem startowym - problem znikl jak reka odjac wiec do autora tematu - nie wkladaj aku z mniejszym pradem startowym bo go zakatrupisz szybko a dwa to bedzie Ci samochod slabo krecil z tego co keidys tam czytalem w jakiejs gazecie to im wiekszy prad startowy tym lepiej i nie ma to zadnego wplywu przy zachowaniu tych samych parametrow np 12V, 32Ah, 320A i 12V, 32Ah, 520A pozdrawiam mauy 86 Edytowane 22 Stycznia 2009 przez mauy86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafkawasaki Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Witam! Mam taki problem że w Punto 1.2 '99 mojej Panny padł akumulator.Ma on 12V, 32Ah, 520A przy rozruchu,sprawdziłem ładowanie i jest ok.Mam w zamian włożyć aku 12V, 32Ah, 320A przy rozruchu.Pojedzie to na dłuższą metę czy nie bardzo da rade tak kombinować?? Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam przy takiej pojemności silnika 320 A w zupełności wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.