Skocz do zawartości

Dwa pytania o głowicę i owiewki


Grześ23
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :buttrock:

Pierwsze ważniejsze pytanie dotyczy glowicy yamahy fzr600 3HE ile mozna zeszlifowac z płaszczyzny głowicy, aby nie dochodzilo do "samo zapłonu" (u mnie warsztat zeszlifował 0,6 mm ) dodam że zdrowa fzr600 ma stopień sprężania 11,5:1

 

Drugie mniej ważne jaki wpływ mają owiewki na chłodzenie tylnej części śilnika chodzi mi o wymiane bądz przepływ powietrza.

 

z góry dzieki za każdą odpowieź i szczęśliwego nowego roku życzę :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakład który podczas szlifowania zebrał 0.6 mm zniszczył Twoją głowicę.

Teraz wypada pomierzyć ją na czterech rogach czy zrobili to symetrycznie, czy po porostu przez niechlujstwo te 0.6mm zebrano tylko z jednej strony. Jeżeli wymiar jest taki sam na rogach masz dwa wyjścia :

zamówić dorabianą uszczelkę grubszą o 0.4mm od oryginalnej ale wątpię czy wytrzyma duże obciążenia tego silnika.

Wersja druga to pogłębienie kieszeni pod zawory o 0.4mm w tłokach, praca skomplikowana wymagająca dorobienia spec. uchwytu.

Największy problem będzie z ustawieniem rozrządu bo obniżenie głowicy nawet o 0.2mm powoduje sporą zmianę w czasach otwierania i zamykania zaworów i mimo zwiększenia stopnia sprężania silnik może stracić kilka koni.

Reasumując jak by na to nie patrzał to jesteś w plecy.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki za odpowiedz :notworthy:

 

 

Witam troszkę myślałem nad moim małym problemem z głowicą i wymysliłem że dam dwie uszczelki starą i nową pod cylindry są stalowe a drubośc jednej to 0,25 mm co powinno troszkę rozwiązac mój problem ? nie uważam żeby zawór mógł się spodkac z tłokiem ale jeszcze to sprawdzę. Martwią mnie zmiana w czasach otwierania i zamykania zaworów ale 0,35 mm nie będzie miało aż tak wielkiej zmniany w czasach otwierania i zamykania zaworów a i z drugiej strony nie można tego wyregulowac chyba że za pomocą regulowanych zębatek ? Poprawcie mnie jeśli się mylę . Z góry dzięki za odpowiedz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opcja z tymi podkladkami pod głowicę to jest jakies sensowne wyjście, czy zawór minie się z tłokiem- tego nie wiem, przy FZR 1000 fabrycznie zawór ledwo ledwo mija sie z tłokiem i tam bym się nie odważył zebrać takiej ilości, a jak jest tu- najlepiej byłoby sprawdzić.

Jeśli masz wałki z regulowanymi kołami to możesz to własnie tak zrobić, ale myślę że przy wartości poniżej 0,5mm ten problem nie wystąpi, chodzi tylko o to by ustawić wszystko na znakach. może się co najwyżej zdarzyć tak, że nie będą się one chciały pokryć.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sa podkladki pod cylinder, a nie pod glowice baba i dlatego dla mnie tez ma to sens. Sprawdzenie przez podlozenie warstwy plasteliny na tlok i sprawdzeniu po przekreceniu silnikiem jak glebokie wglebienia zrobia zawory.

Dodaj 0.6 mm na ugiecie walu / opoznienie w zamknieciu zaworow na wysokich obrotach.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem o podkładkach pod cylinder, napisałem pod głowicę :icon_rolleyes:

Magneto, mi też tylko to przychodzi do głowy.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mógłby mi ktoś wytłumaczyć jaki wpływ ma obniżenie głowicy na czasy otwarcia zaworów? jedyne co mi przychodzi na mysl to "poluzowany" łancuszek rozrządu...

pzdr:)

Najprościej było by to dokładnie opisać ale to dobry temat na wykład politechniki a nie forum motocyklistów.

podejdź do tego z praktycznej strony jeżeli chcesz sobie przyswoić takie wiadomości.

Kartka papieru i ołówek. Narysować na niej oś wału korbowego, osie wałków rozrządu i miejsce w którym znajduje się uszczelka głowicy oraz uszczelka cylindra.

Jeżeli przeanalizujesz napęd rozrządu przy normalnym położeniu głowicy i obniżeniu jej o 0.6mm to zrozumiesz że powinno się teoretycznie zastosować łańcuszek krótszy o 1.2mm.

Zmierz średnicę koła zębatego na wałku rozrządu i oblicz jego obwód a potem przelicz o ile stopni przesunie się zębatka jeżeli na obwodzie cofniesz ją o 0.6mm.

W starych konstrukcjach np. Suzuki GS można byłoby wprowadzić korektę ustawienia wałków poprzez obniżenie zębatki pośredniej znajdującej się pomiędzy zębatkami wałków rozrządu.

W przypadku omawianego silnika jedynym wyjściem jest zastosowanie kół zębatych rozrządu firmy Yoshimura.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna wiedziec ile placiles za uszczelke pod glowice do tego modelu? ;)

 

Kupiłem komplet uszczelek za 340 zł ale na allegro znajdziesz komplet za 275 zł troszke przepłaciłem :biggrin: w serwisie yamahy chyba można kupic uszczelke pod głowice myśle że koło 100 zł miłej zabawy z yamaszką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...