Skocz do zawartości

klejenie owiewek


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ono jest takie male hm sam nie wiem ma jakies 3 cm moze troszke mniej. Idzie od konca owiewki z przodu w strone sruby mocujacej owiewke przy siedzeniu jezeli dobrze pamietam. Wieczorem wrzuce fotke to zobaczycie. Najgorsze jest to ze podczas jazdy pekniecie moze sie powiekszac wiec chyba lepiej bylo by pospawac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ono jest takie male hm sam nie wiem ma jakies 3 cm moze troszke mniej. Idzie od konca owiewki z przodu w strone sruby mocujacej owiewke przy siedzeniu jezeli dobrze pamietam. Wieczorem wrzuce fotke to zobaczycie. Najgorsze jest to ze podczas jazdy pekniecie moze sie powiekszac wiec chyba lepiej bylo by pospawac.

Czasami wystarczy położenie spawu od wnętrza i nie zachodzi konieczność niszczenia lakieru.

Jeżeli mimo wszystko pęknięcie się powtórzy to niestety należy pospawać z obu stron i polakierować.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wakacje kutafon spawał mi większy bok od cebry. Żadnej magii, zadnego uzpełniania braków czy innych utrudnień.No i ku*wa bede musiał 3 raz jechać do chu*a bo spaw znów puscił a całokształt wyglada tragiczniej niz z pęknieciem..Już se kupiłem cały bok pod kolor w oryginalnym malowaniu ale pojade i zamecze fiuta za to że grama spoiny na pospawanie rantu nie użył tylko "zgrzał" całośc i jeszcze sie ciulowo usmiechał.

Wniosek z tej historii - spawaj u sprawdzonego goscia, bo jak ci spaw peknie pod lakierem do mozna wyjśc z siebie.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wakacje kutafon spawał mi większy bok od cebry. Żadnej magii, zadnego uzpełniania braków czy innych utrudnień.No i ku*wa bede musiał 3 raz jechać do chu*a bo spaw znów puscił a całokształt wyglada tragiczniej niz z pęknieciem..Już se kupiłem cały bok pod kolor w oryginalnym malowaniu ale pojade i zamecze fiuta za to że grama spoiny na pospawanie rantu nie użył tylko "zgrzał" całośc i jeszcze sie ciulowo usmiechał.

Wniosek z tej historii - spawaj u sprawdzonego goscia, bo jak ci spaw peknie pod lakierem do mozna wyjśc z siebie.

Zależy w którym modelu bo np. CBR600F4 2000-2003 ma nie spawalne owiewki.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy w którym modelu bo np. CBR600F4 2000-2003 ma nie spawalne owiewki.

 

Poważnie? :icon_eek: Są z jakiejś nie spajalnej mieszanki tworzywa?

 

To pęknięcie pospawaj i tyle nad czym tutaj dyskutować? Zalepisz matą i znowu pęknie, wszystko pracuje i jest poddawane przeciążeniom także na dłuższą metę torozwiązanie tylko tymczasowe.

 

Chcesz mieć perfekcję z tego co widzę to kup nową owiewkę :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabieg dotyczył boku od CBR1000RR 05'

 

Zależy w którym modelu bo np. CBR600F4 2000-2003 ma nie spawalne owiewki.

W poprzednie wakacje osobiście zawiozłem do pospawania czache od CBR600 F4i 2002 na ul. krakowską we wrocku.Kolo połozył obustronnie konkretną, grubą linie z plastiku, wyglada elegancko do dziś a na na tej cebrze jezdziła karkówka nie pieszcząc sie z nią zbytnio po wrocławskich dziurach.Nic nie pękło.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli sie nie myle to jest to samo co w VFR

 

http://img228.imageshack.us/my.php?image=14213256kv5.jpg

 

http://img362.imageshack.us/my.php?image=86306648wf3.jpg

 

Takie dziadostwo to tylko spawac kawałkiem takiej samej owiewki i to też nie zawsze wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz moze z jakiego materialu ? Ciekawa sprawa chetnie zbadam temat :)

 

ABS recykling i po ponownym grzaniu do spawania sypie się jak popiół.

 

jesli sie nie myle to jest to samo co w VFR

 

http://img228.imageshack.us/my.php?image=14213256kv5.jpg

 

http://img362.imageshack.us/my.php?image=86306648wf3.jpg

 

Takie dziadostwo to tylko spawac kawałkiem takiej samej owiewki i to też nie zawsze wychodzi.

 

Akurat do tego materiału są u nas do kupienia elektrody PPE.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

...

Akurat do tego materiału są u nas do kupienia elektrody PPE.

 

Piotrze - czy ta spoina PPE napewno trzyma dobrze ?

 

Walcze wlasnie z tym problemem - probowalem roznych spoin i efekty bardzo kiepskie.

 

Napewno jest wazna technika spawania i praktyka, ktorej mi narazie brakuje...

 

Wczoraj testowalem PA6 - jak narazie trzyma najlepiej - ale to nie jest chyba to co powinno byc -

przy uzyciu duzej sily, elementy puszczaja w miejscu spawu :(

 

Spawalem temp okolo 420st C - ale latwo jest przegrzac i spoina po wystygnieciu jest twarda i bardzo krucha.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa pierwsza to użycie tego samego materiału co owiewka.

Druga nie przekraczać temperatury zalecanej dla danego materiału.

trzecia to prawidłowe fazowanie krawędzi przed przystąpieniem do spawania i ostatnia to położenie równego spawu z obu stron pękniętego elementu. Spaw na owiewce powinien przypominać wyglądem spawanie stali elektrodą.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze - Dziekuje za porade....

 

zapytalem czy spoina PPE ktora wczesniej poleciles bedzie najlepsza -

do zespawania PA6+PPE-GF10 (dokladnie tak jak na zdjeciach wyzej)

 

A skoro PPE to ktora dokladnie mozna uzyc?

bo sa rozne rodzaje do wyboru

 

testowalem PP/EPDM i PP/PE - obie nie trzymaly

 

dostepne sa jeszcze PP+E , PP+T2X, PP+ET2X i PP+EM1

 

co wybrac ?

 

ps: napisalem tez do producenta spoin z prosba o dobranie odpowiedniej.

Jak dostane odpowiedz to dam znac - co polecil.

Edytowane przez SIR MASS PL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw typu PA6+PPE-GF10 to mieszanka i na Twoim miejscu szukał bym kawałka owiewki tego typu aby z tego zrobić elektrodę.

PPE potrzebuje temp. ok 200 stopni i powolnego spawania ( dużo wolniejszego niż ABS).

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam!

Z racji, że nie chciałem zaśmiecać forum odświeżę temat.

Przy zimowej pielęgnacji mojej ER5 zauważyłem pękniętą owiewkę. Problem polega na tym, że pęknięcie jest bardzo trudne - mianowicie w punkcie gdzie jest zaczep. Moje pytanie jest takie czy jest szansa, żeby złapał to jakiś klej spawający? Szczerze wątpię bo na tą powierzchnie działają największe siły przy demontażu tym bardziej, że tak jak napisał Piotr - ta powierzchnia nigdy nie będzie zespolona z taką siła jak fabrycznie. Wpadł mi jeszcze taki pomysł, żeby wypełnić tę powierzchnię poxipolem żeby zwiększyć pole styku i tym samym skuteczność (zgodnie ze strzałkami na zdjęciu). Czy może jednak nie bawić się w modelarza tylko zanieść to popołudniem do spawacza i postawić mu piwko. Jednak zanim się za to zabiorę wolę zapytać kogoś kto już miał tego typu doświadczenie.

Załączam link do zdjęć.

 

http://imgur.com/a/08moJ

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez Rako
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...