Rider666 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 Pewnie moj temat niektórzy uznają za głupi , jednak zainteresowanych prosze o sensowne odpowiedzi, a nie typu "kup w sklepie gotowy" . :bigrazz: Otóż chciał bym zrobic tlumik przelotowy, cały materiał na tłumik mam ,z nierdzewki i ładną koncówke , i tu mam takie pytanie , co zrobic aby tłumik nie chodził za głośno i i ładnie (mruczał) (basował) ? moze inaczej : Od czego zalezy dzwięk w tego typu tłumikach ? ( długosc , srednice, wytłumienie ?) a chce miec przelot, bo mam załozone wieksze dysze,i stozek w airboxie. :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=106189&hl= Tutaj kolega już coś kleił z tłumikami to pewnie Ci pomoże.Proponuję priva mu zapodać. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aivars Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Ja sie podlacze pod temat. Ma ktos moze jakies programy, badz same wzory, ktore sluza do obliczania wydechu w 4t? Niech ktos dokladnie wytlumaczy roznice miedzy tlumikiem 'z przegrodami' i na 'pelnym przelocie'. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Ja sie podlacze pod temat. Ma ktos moze jakies programy, badz same wzory, ktore sluza do obliczania wydechu w 4t? Niech ktos dokladnie wytlumaczy roznice miedzy tlumikiem 'z przegrodami' i na 'pelnym przelocie'. Ciężko poszukać... http://forum.motocyklistow.pl/TUNING-UKLAD...GO-t106189.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Pewnie moj temat niektórzy uznają za głupi , jednak zainteresowanych prosze o sensowne odpowiedzi, a nie typu "kup w sklepie gotowy" . :bigrazz: Otóż chciał bym zrobic tlumik przelotowy, cały materiał na tłumik mam ,z nierdzewki i ładną koncówke , i tu mam takie pytanie , co zrobic aby tłumik nie chodził za głośno i i ładnie (mruczał) (basował) ? moze inaczej : Od czego zalezy dzwięk w tego typu tłumikach ? ( długosc , srednice, wytłumienie ?) a chce miec przelot, bo mam załozone wieksze dysze,i stozek w airboxie. :buttrock: http://moto.allegro.pl/item503067964_ducat...wasaki_bmw.html Tu masz toroche info ,więcej odpowiedzi możesz uzyskać jak do mnie zadzwonisz. Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 A czy taka samoróbka nie narobi więcej złego niż dobrego? Pytam z ciekawości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 A powiedz mi czym oprócz ceny różnią się jakieś LeoVince czy jakieś inne od tych co sam możesz zrobić z fabrycznych.Ja w swoim nie zauważyłem niczego złego.Wszystkie sportowe auta lub motocykle na w MotoGP też jest na przelotach.Nie spróbujesz to się nie przekonasz. Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aivars Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Ciężko poszukać... http://forum.motocyklistow.pl/TUNING-UKLAD...GO-t106189.html pozdro :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 A powiedz mi czym oprócz ceny różnią się jakieś LeoVince czy jakieś inne od tych co sam możesz zrobić z fabrycznych.Ja w swoim nie zauważyłem niczego złego.Wszystkie sportowe auta lub motocykle na w MotoGP też jest na przelotach.Nie spróbujesz to się nie przekonasz. No właśnie i o to jest pytanie. Bo zawsze się zastanawiałem jaka jest różnica :smile: Nie umiem odpowiedziedź na to pytanie. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mor Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 No właśnie i o to jest pytanie. Bo zawsze się zastanawiałem jaka jest różnica :smile: Nie umiem odpowiedziedź na to pytanie. ? Czymś się jednak różnią, bo wydają inny dźwięk i dają nieco inną zmianę osiągów. Można porównać wykresy z hamowni układów różnych firm (chodzi o wykresy ze stron producentów, ale również wykresy użytkowników podczas strojenia). Podobno Arata to górna półka pod względem osiągów, choć wygląd trąci koszmarkiem. Jakby projektowanie układu wydechowego nie było skomplikowanym procesem, to każdy pospawał by sobie rurkę z Obi czy innej Castorami (nie dyskryminując kilientów Praktikera) za parę złociszy (ktoś bardziej ambitny z jakiejś kwasówki) i tyle. Po cholerę wywalać grube siano na badania nad zjawiskami zachodzącymi w wydechu. Dobry pan Kazio ze spawarką i kłopot rozwiązany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 http://edzio35.wrzuta.pl/katalog/aWZxHmpuE..._suzuki_i_hondy Takie mogę mieć przelotowe z możliwością wyprubowania i ewentualnego zwrotu w przypadku niezadowolenia. Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Czymś się jednak różnią, bo wydają inny dźwięk i dają nieco inną zmianę osiągów. Można porównać wykresy z hamowni układów różnych firm (chodzi o wykresy ze stron producentów, ale również wykresy użytkowników podczas strojenia). Podobno Arata to górna półka pod względem osiągów, choć wygląd trąci koszmarkiem. Jakby projektowanie układu wydechowego nie było skomplikowanym procesem, to każdy pospawał by sobie rurkę z Obi czy innej Castorami (nie dyskryminując kilientów Praktikera) za parę złociszy (ktoś bardziej ambitny z jakiejś kwasówki) i tyle. Po cholerę wywalać grube siano na badania nad zjawiskami zachodzącymi w wydechu. Dobry pan Kazio ze spawarką i kłopot rozwiązany... Chcialbym delikatnie zwrocic uwage ze pytanie kolegi dotyczylo samego tlumika a nie kompletnego ukladu wydechowgo.Twoje uwagi sa troche nie na miejscu. Jezeli chodzi o sam tlumik przelotowy to nawet pobierzna analiza wykaze ze niewiele, lub wcale sie one nie roznia pomiedzy danymi firmami czy tez do poszczegolnych modeli. Ostatnio fason troche sie zmienil,ale np. owalna seria tlumikow przelotowych Yoshimury RS3 do ich pelnych systemow wydechowych, niczym absolutnie sie nia roznila w zaleznosci od modelu.R1,zx10,Zx14,Hayabusa maja dokladnie taki sam tlumik.Kolektor wydechowy oczywiscie rozny ale sam tlumik juz nie.W przypadku sprzetow wiekszej pojemnosci srednica przelotu wynosci 2.25 cala czyli 57mm a dlugosc tlumika 18 cali (450mm) chyba ze nie bylo na to miejsca to wtedy 16 cali.Lub jak jest miejsce to 20 cali jak np. Zuki TLR1000.I cala filozofia.Historie ze tlumiki przelotowe spedzaja cale dnie na hamowni gdzie inzynierowi ewaluuja zmiany itd. mozna wlozyc do ksiazek z bajkami. W przypadku Yoshimury silniki mniejszej pojemnosci maja przelot srednicy 2 cale,czyli 51mm.I tyle,te dwa tlumiki i ich wariacje materialowe ( tytan,nierdzewka, carbo fiber,taki kominek lub inny) pokrywaja cala game Yoshimury RS3. Jezeli chodzi zas o przelotowe tlumiki dedykowane do fabrycznego kolektora wydechoego to caly pic polega na tym jak to zamontowac,( zacisk,trzy sruby jak np suzuki,itd) i poniewaz srednica fabrycznego kolektora rzadko kiedy wynosi te jak np u Yoshimury 51 lub 57 mm,zapewnic plynne,bez stopni przejscie . I tez historie o calych dniach na hamowni mozna wlozyc miedzy bajki. Tak na marginesie to najbadziej efektywna koncowka mocy jest megafon,aczkolwiek trudno to nazwac tlumikiem,130 DB. :biggrin: :biggrin: Dluzszy tlumik,wieksza srednica przelotu i bardziej ciasno,twardo napakowane wypelnienie ( wata szklana odporna na wysokie temperatury i o dlugim wlosie) da nizszy,bassowy dzwiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rider666 Opublikowano 23 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 w koncu jakies konkrety i wymiary :notworthy: a jeszcze takie pytanko mam , czy rura idąca z kolektora do tłumika ,powinna miec jednakową srednice na całej długosci ? bo moj kolektor był kombinowany i jest tak: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...9abd6693c6.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacer Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 rzeczywiscie niezle nakombinowane ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 w koncu jakies konkrety i wymiary :notworthy: a jeszcze takie pytanko mam , czy rura idąca z kolektora do tłumika ,powinna miec jednakową srednice na całej długosci ? bo moj kolektor był kombinowany i jest tak: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...9abd6693c6.html Widać, że klepane na kowadle :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.