Skocz do zawartości

Ktm exc 200/250/300


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, aktualnie posiadam yzf 450 z 2005 roku i zamierzam się przesiąść na coś mniejszego. Głównym powodem zmiany jest mój styl jazdy, lubię ostro poszaleć na co pozwala mi 450 ale tez kreca mnie elementy trialowe z czym jest już jest gorzej. Myślalem o 250 w 4t ale nie wyrobie z kasą. I teraz pytanie do Was, jaki motor nada sie najbardziej i do ostrego polatania i do "trialu" jakies skalki, elemenety techniczne itd.. Kiedys mi sie super jezdzilo 125 no ale po 450 jednak bedzie mi brakowalo mocy (chociaz wiem ze mocy tam nie brakuje :) ) Z tego co wiem super sie sprawdza exc 200 no ale czy nie bede zawiedziony z pracy silnika po przesiadce z 4t. Natomiast czy exc 300 nie bedzie za mocne na tego typu "zabawe" . A co z 250... Prosze o odpowiedzi bo naprawde nie wiem co zrobic, najlepiej gdybym mogl przejechac sie jednym z tych motorów no ale nie mam takiej mozliwosci.

Przepraszam za brak polskich znakow, nawyk z gadu-gadu :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że z wyżej wymienionych exceków najlepszym wyborem będzie 200, dysponuje dużą mocą, niską masą, ma usadowiony nisko środek ciężkości i przede wszystkim chyba najmocniejszy a zarazem najbardziej przewidywalny dół z 2paków EXC.

 

4paki do trialu będą raczej za klocowate.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chcesz się bawić w trial itp to czemu EXC a nie SX? Parę kilo mniej akurat w tym wypadku by sie przydalo.

Tyle, że nie ma SX o pojemnościach zgodnych z wymaganiami autora, przede wszystkim brak modelu SX 200, który byłby do tego najlepszy..

Poza tym, fulle mają to do siebie, że z reguły są bardzo agresywne, agresywnie oddają moc i praktycznie tylko z górnych obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Ponadto zestopniowanie skrzyni biegów jest zbyt torowe. Cztery biegi w wolnej jeździe sprawdzają się naprawdę średnio.

Miałem nowe 200 EXC, chyba w 2003 roku. Co prawda jeździłem tym krótko, bo tylko kilka miesięcy. Ale to był super motocykl, naprawdę elastyczny, mocny ale nie zwariowany. Pamiętam, że po przesiadce z EXC 125, a wcześniej z "porąbanych" CR i RM 125 byłem wniebowzięty, jak fajnie tym można jeździć. No i ta lekkość.

Minusy to na pewno hamowanie silnikiem, duża wada przy zjazdach stromych itd. Plus to mała waga i fajna elastyczność.

Jeździłem oczywiście także 250 EXC i 300 EXC. 250 jeszcze szło znieść, ale 300 to już był przerost formy nad treścią. Niemniej jak pojeździłem 380 EXC to dopiero poczułem, co znaczy moc nieokiełznana.

Dla mnie wybór spośród tych modeli to celu, jaki sobie opatrzyłeś jest jasny - 200 lub 250 EXC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czulem ze 200 bedzie najlepszym wyborem, ale boje sie ( nie zrozumcie mnie zle, bo wiem ze to nie jest malo), ze mi braknie troche mocy... dołu tak bardzo nie potrzebuje, zawsze mozna sie podeprzec sprzeglem. znam charakterystykę 2t. A kolejna sprawa PRZEPRASZAM MIŁOŚNIKÓW, nie jestem przekonany co do ktm'a. Kilka lat jezdze na Yamaszce, a gdy przejechalem sie na kumpla exc 125, czulem sie dzwinie. Inny kat nachylenia glowki ramy bardzo zmienia skrecanie (jest jakby za lekkie) i troche dzwine oddawanie mocy. No ale niestety, tylko ktm ma enduro w 2t. gdyby byla wr 250 w 2t to bym sie nie zastanawial. Chyba sie zdecydowalem na exc 250. Teraz kolejne pytanie w ktorym roku byly najlepsze te motory w przedziale 2003-2006. I jakie byly zmiany w tym okresie. Dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz ostro poszaleć i to na niebieskim to kup np. YZF 250. Tylko zacznij odkręcać gaz do końca (nie na prostych) tylko pełna łycha przed, w i po wyjściu z zakrętu. Jak zaczniesz odkręcać to poczujesz adrenalinę.

 

I nie mów, że większym (np 450ccm) nie da sie "trialować" zachęcam -->

 

pzdr

Edytowane przez Plocho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plocho nie powiedzialem ze sie nie da bo wszystko sie da w tym sporcie, ale przyjemniej jest na czyms lzejszym i zwinniejszym itd. zreszta oni maja "nieco" wiecej doswiadczenia wiec... moze Ty nagraj filmik jak jezdzisz na elemantach trialowych ;d chetnie zobacze i podlapie troche techniki :bigrazz:

 

 

Ucek, wazne okolo 73kg

Edytowane przez Minoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam tą dyskusje i coraz bardziej przypomina mi to wymyślanie koła na nowo, skoro szukasz maszyny do trialu (bo crossa już masz) to dlaczego nie kupisz sprzętu spezcjalie do tego zaprojektowanego np. http://www.allegro.pl/item504350559_sherco...s_gas_beta.html żaden EXC w trialu nie podskoczy takiej maszynce a cena jak widać nie wygórowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plocho nie powiedzialem ze sie nie da bo wszystko sie da w tym sporcie, ale przyjemniej jest na czyms lzejszym i zwinniejszym itd. zreszta oni maja "nieco" wiecej doswiadczenia wiec... moze Ty nagraj filmik jak jezdzisz na elemantach trialowych ;d chetnie zobacze i podlapie troche techniki bigrazz.gif

 

A czy ja powiedziałem, że potrafię jeździć techniką trialową? Pokazałem filmik, świadczący o tym że MOŻNA dużym motocyklem jeździć elementy trialowe.

 

Na zawodach enduro widać że chłopaki nieźle radzą sobie na przeszkodach (kłody, kamienie, kładki itp) a jeżdżą na motocyklach enduro.

Zdecyduj lepiej czy wolisz bawić się w trial czy enduro. Oczywiście najlepiej jest mieć motocykl do obydwu dyscyplin.

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ucek, wazne okolo 73kg

 

To może być tak Minoo, że ćwiara będzie lepsza.. ja ważę 15 kg mniej i 200cc sprawdza się idealnie. No cóż - idealnie byłoby polatać na obu i zdecydować.

Dla mnie ćwiara miała głównie za mało dołu do takiej trialowej jazdy (ale tak szczerze, to jeździłam na niej dawno temu i moja świadomość była wtedy zupełnie inna - obiecuję, że się karnę jakąś 250 w najbliższym czasie, bo sama jestem ciekawa różnicy). Z drugiej strony - Tadek przecież pomykał na ćwiarteczce i sam wiesz, co wyprawiał :buttrock: :notworthy: :clap:

Ostatnio karnęłam się też nową 300cc :icon_eek: i na znanej mi (jak zły szelong :icon_mrgreen: ) próbie trialowej konkretnie wyrzuciło mnie kilka razy za tor - nie mam złudzeń, że ogarnę taką moc..

 

Co do 2 motorków - to up2u.

Zrozumiałam, ze chodzi ci o enduraka, którym można jeździć też czysto techniczne-balansowe próby a la trial. Do czegoś takiego 200/250 EXC (najnowsze na jakie cię stać) - to ideał!

O samych trialach słyszałam różne opinie - poza tym, że to bardzo fajna zabawa, jednak - czysto stacjonarna (chociaż moja kumpela na trialu pomykała z nami przelotowe traski po 200 km, po górach.. :bigrazz: ). O ich dość dużej awaryjności i o trudności ze zdobyciem części.

Ale szczerze - sama czasem kombinuję, żeby sobie takiego łobuza sprawi do zabawy :icon_mrgreen: Póki co - wcześniej sm :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: A jak się przeprowadzę dalej od miasta - na 100% będzie trial.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka

Mnie też interesuje taka jazda enduro z elementami technicznymi.Interesował mnie KTM 125exc ale nic takiego mi sie nie trafiło,jezdziłem na 200 exc ale jak dla mnie to diabeł więc kupiłem ktm-a 125sx r2006 i jesztem bardzo zadowolony z tego wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...