Minoo Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Witam, aktualnie posiadam yzf 450 z 2005 roku i zamierzam się przesiąść na coś mniejszego. Głównym powodem zmiany jest mój styl jazdy, lubię ostro poszaleć na co pozwala mi 450 ale tez kreca mnie elementy trialowe z czym jest już jest gorzej. Myślalem o 250 w 4t ale nie wyrobie z kasą. I teraz pytanie do Was, jaki motor nada sie najbardziej i do ostrego polatania i do "trialu" jakies skalki, elemenety techniczne itd.. Kiedys mi sie super jezdzilo 125 no ale po 450 jednak bedzie mi brakowalo mocy (chociaz wiem ze mocy tam nie brakuje :) ) Z tego co wiem super sie sprawdza exc 200 no ale czy nie bede zawiedziony z pracy silnika po przesiadce z 4t. Natomiast czy exc 300 nie bedzie za mocne na tego typu "zabawe" . A co z 250... Prosze o odpowiedzi bo naprawde nie wiem co zrobic, najlepiej gdybym mogl przejechac sie jednym z tych motorów no ale nie mam takiej mozliwosci. Przepraszam za brak polskich znakow, nawyk z gadu-gadu :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baklazan22 Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Myślę, że z wyżej wymienionych exceków najlepszym wyborem będzie 200, dysponuje dużą mocą, niską masą, ma usadowiony nisko środek ciężkości i przede wszystkim chyba najmocniejszy a zarazem najbardziej przewidywalny dół z 2paków EXC. 4paki do trialu będą raczej za klocowate. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lepi Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Jesli chcesz się bawić w trial itp to czemu EXC a nie SX? Parę kilo mniej akurat w tym wypadku by sie przydalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baklazan22 Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Jesli chcesz się bawić w trial itp to czemu EXC a nie SX? Parę kilo mniej akurat w tym wypadku by sie przydalo. Tyle, że nie ma SX o pojemnościach zgodnych z wymaganiami autora, przede wszystkim brak modelu SX 200, który byłby do tego najlepszy.. Poza tym, fulle mają to do siebie, że z reguły są bardzo agresywne, agresywnie oddają moc i praktycznie tylko z górnych obrotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 17 Grudnia 2008 Administrator Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Ponadto zestopniowanie skrzyni biegów jest zbyt torowe. Cztery biegi w wolnej jeździe sprawdzają się naprawdę średnio. Miałem nowe 200 EXC, chyba w 2003 roku. Co prawda jeździłem tym krótko, bo tylko kilka miesięcy. Ale to był super motocykl, naprawdę elastyczny, mocny ale nie zwariowany. Pamiętam, że po przesiadce z EXC 125, a wcześniej z "porąbanych" CR i RM 125 byłem wniebowzięty, jak fajnie tym można jeździć. No i ta lekkość. Minusy to na pewno hamowanie silnikiem, duża wada przy zjazdach stromych itd. Plus to mała waga i fajna elastyczność. Jeździłem oczywiście także 250 EXC i 300 EXC. 250 jeszcze szło znieść, ale 300 to już był przerost formy nad treścią. Niemniej jak pojeździłem 380 EXC to dopiero poczułem, co znaczy moc nieokiełznana. Dla mnie wybór spośród tych modeli to celu, jaki sobie opatrzyłeś jest jasny - 200 lub 250 EXC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Minoo Opublikowano 17 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 tak czulem ze 200 bedzie najlepszym wyborem, ale boje sie ( nie zrozumcie mnie zle, bo wiem ze to nie jest malo), ze mi braknie troche mocy... dołu tak bardzo nie potrzebuje, zawsze mozna sie podeprzec sprzeglem. znam charakterystykę 2t. A kolejna sprawa PRZEPRASZAM MIŁOŚNIKÓW, nie jestem przekonany co do ktm'a. Kilka lat jezdze na Yamaszce, a gdy przejechalem sie na kumpla exc 125, czulem sie dzwinie. Inny kat nachylenia glowki ramy bardzo zmienia skrecanie (jest jakby za lekkie) i troche dzwine oddawanie mocy. No ale niestety, tylko ktm ma enduro w 2t. gdyby byla wr 250 w 2t to bym sie nie zastanawial. Chyba sie zdecydowalem na exc 250. Teraz kolejne pytanie w ktorym roku byly najlepsze te motory w przedziale 2003-2006. I jakie byly zmiany w tym okresie. Dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plocho Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 (edytowane) Jak chcesz ostro poszaleć i to na niebieskim to kup np. YZF 250. Tylko zacznij odkręcać gaz do końca (nie na prostych) tylko pełna łycha przed, w i po wyjściu z zakrętu. Jak zaczniesz odkręcać to poczujesz adrenalinę. I nie mów, że większym (np 450ccm) nie da sie "trialować" zachęcam --> pzdr Edytowane 19 Grudnia 2008 przez Plocho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ucek Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 Moje zdanie Minoo już znasz :biggrin: Ile ważysz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Minoo Opublikowano 19 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 (edytowane) Plocho nie powiedzialem ze sie nie da bo wszystko sie da w tym sporcie, ale przyjemniej jest na czyms lzejszym i zwinniejszym itd. zreszta oni maja "nieco" wiecej doswiadczenia wiec... moze Ty nagraj filmik jak jezdzisz na elemantach trialowych ;d chetnie zobacze i podlapie troche techniki :bigrazz: Ucek, wazne okolo 73kg Edytowane 19 Grudnia 2008 przez Minoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 Tak czytam tą dyskusje i coraz bardziej przypomina mi to wymyślanie koła na nowo, skoro szukasz maszyny do trialu (bo crossa już masz) to dlaczego nie kupisz sprzętu spezcjalie do tego zaprojektowanego np. http://www.allegro.pl/item504350559_sherco...s_gas_beta.html żaden EXC w trialu nie podskoczy takiej maszynce a cena jak widać nie wygórowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plocho Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 Plocho nie powiedzialem ze sie nie da bo wszystko sie da w tym sporcie, ale przyjemniej jest na czyms lzejszym i zwinniejszym itd. zreszta oni maja "nieco" wiecej doswiadczenia wiec... moze Ty nagraj filmik jak jezdzisz na elemantach trialowych ;d chetnie zobacze i podlapie troche techniki bigrazz.gif A czy ja powiedziałem, że potrafię jeździć techniką trialową? Pokazałem filmik, świadczący o tym że MOŻNA dużym motocyklem jeździć elementy trialowe. Na zawodach enduro widać że chłopaki nieźle radzą sobie na przeszkodach (kłody, kamienie, kładki itp) a jeżdżą na motocyklach enduro. Zdecyduj lepiej czy wolisz bawić się w trial czy enduro. Oczywiście najlepiej jest mieć motocykl do obydwu dyscyplin. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ucek Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Ucek, wazne okolo 73kg To może być tak Minoo, że ćwiara będzie lepsza.. ja ważę 15 kg mniej i 200cc sprawdza się idealnie. No cóż - idealnie byłoby polatać na obu i zdecydować. Dla mnie ćwiara miała głównie za mało dołu do takiej trialowej jazdy (ale tak szczerze, to jeździłam na niej dawno temu i moja świadomość była wtedy zupełnie inna - obiecuję, że się karnę jakąś 250 w najbliższym czasie, bo sama jestem ciekawa różnicy). Z drugiej strony - Tadek przecież pomykał na ćwiarteczce i sam wiesz, co wyprawiał :buttrock: :notworthy: :clap: Ostatnio karnęłam się też nową 300cc :icon_eek: i na znanej mi (jak zły szelong :icon_mrgreen: ) próbie trialowej konkretnie wyrzuciło mnie kilka razy za tor - nie mam złudzeń, że ogarnę taką moc.. Co do 2 motorków - to up2u. Zrozumiałam, ze chodzi ci o enduraka, którym można jeździć też czysto techniczne-balansowe próby a la trial. Do czegoś takiego 200/250 EXC (najnowsze na jakie cię stać) - to ideał! O samych trialach słyszałam różne opinie - poza tym, że to bardzo fajna zabawa, jednak - czysto stacjonarna (chociaż moja kumpela na trialu pomykała z nami przelotowe traski po 200 km, po górach.. :bigrazz: ). O ich dość dużej awaryjności i o trudności ze zdobyciem części. Ale szczerze - sama czasem kombinuję, żeby sobie takiego łobuza sprawi do zabawy :icon_mrgreen: Póki co - wcześniej sm :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: A jak się przeprowadzę dalej od miasta - na 100% będzie trial. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ReD-GreeN Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 http://pl.youtube.com/watch?v=z4hwFqtX9cI zobacz to KTM w trialu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroman147 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 Siemka Mnie też interesuje taka jazda enduro z elementami technicznymi.Interesował mnie KTM 125exc ale nic takiego mi sie nie trafiło,jezdziłem na 200 exc ale jak dla mnie to diabeł więc kupiłem ktm-a 125sx r2006 i jesztem bardzo zadowolony z tego wyboru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian-kmx Opublikowano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2008 Tyle, że nie ma SX o pojemnościach zgodnych z wymaganiami autora, przede wszystkim brak modelu SX 200, który byłby do tego najlepszy.. Jak to nie ma SX 200 :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.