maruda Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Chcę sie podzielić dzisiejszym sukcesem, jaki odniosłem w walce z silnym dymieniem na biało z wydechu motoroweru. Jest to Rieju z silnikiem Minarelli AM6 z 2006 r. Kupiłem go jako uszkodzony, sprzedawca twierdził że pompa paliwa jest nieszczelna, czyli podaje za dużo oleju. Kolor spalin był biało-siny, a ilość tego białego dymu była olbrzymia. Idąc tropem olejowym oczywiście przede wszystkim odłączyłem pompę i podałem do baku mieszankę 1:50. Niestety, dymienie się nie zmniejszyło, więc postanowiłem wymienić simmering na wale od strony sprzęgła. Też nie pomogło. Moje nastepne pomysły to uszczelka między połówkami silnika oraz uszczelka pod głowicą - ale to niestety wymaga czasu na sprowadzenie części. Zatanawiając sie co zrobić, postanowiłem usunąć drobną usterkę mojego Rieju, a mianowicie nieszczelność od strony gaźnika jednej z rurek doprowadzających płyn chodniczy do gaźnika - ciekło przy samym króćcu. Zrobiłem i stał się cud: dymienie ustało !!!! Wiecie co to bylo? Te kropelki Boryga skapujące z dziurki w przewodzie były zasysane przez śrubkę regulacji przepustnicy do gaźnika i dalej do cylindra i tak dymiło !! Nieprawdopodobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Od kiedy gaźnik w Rieju jest chłodzony ?? O co chodzi ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Od kiedy gaźnik w Rieju jest chłodzony ?? O co chodzi ?? Przecież wyraźnie napisał "nieprawdopodobne" :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Od kiedy gaźnik w Rieju jest chłodzony ?? O co chodzi ?? podgrzewany ;) Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_afri Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Od kiedy gaźnik w Rieju jest chłodzony ?? O co chodzi ?? Może ma automatyczne ssanie ? Mnie tylko dziwi że gaźnik coś zasysa przez jakąś śrubkę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 (edytowane) Autora proszę o wytłumaczenie o co ci chodzi jak nie to proszę moderatora o usunięcie niepotrzebnego tematu. :D Edytowane 16 Grudnia 2008 przez mahermnih1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek09 Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 na przyszłość będziesz wiedział od razu że jak biały dym to nie wina oleju :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maruda Opublikowano 16 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Może ma automatyczne ssanie ? Mnie tylko dziwi że gaźnik coś zasysa przez jakąś śrubkę ... ssanie jest ręczne i z drugiej strony gaźnika, więc nie ma nic wspólnego z moją przygodą a woda, jak słusznie zauważył enduromaster, słuzy do podgrzewania a nie chłodzenia gaźnika a że gaźnik potrafi coś zassać przez gniazdo śruby regulacji przepustnicy - też do dziś nie wiedziałem gaźnik to Dell'orto PHBN 17,5, łatwo sprawdzić w internecie jak wygląda z zewnątrz :notworthy: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 doprowadzających płyn chodniczy do gaźnika - ciekło przy samym króćcu Niby staram się być na bieżąco w technice ale jak płyn chłodniczy mógł być doprowadzany do gaźnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maruda Opublikowano 16 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Niby staram się być na bieżąco w technice ale jak płyn chłodniczy mógł być doprowadzany do gaźnika? rurkami gumowymi podłączonymi do tych dwóch mosiężnych króćców na pierwszym planie http://lurix.net/carb.jpg ;) Autora proszę o wytłumaczenie o co ci chodzi jak nie to proszę moderatora o usunięcie niepotrzebnego tematu. :D czy teraz, po dodatkowym komentarzu i wklejeniu linku do zdjęcia, już rozumiesz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 W dellorto jak już by zaciągało to śróba na maksa musiała być wykręcona bo ma strasznie drobny gwint nie wiem jak ci to stało na obrotach może i zaciągało ale to i tak dla mnie śmieszna sprawa dorze że wytłumaczyłeś :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hondziak Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 obadaj jescze raz i sprawdz dokladnie czy ten gaznik cos zasysa moze ma sanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maruda Opublikowano 25 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 obadaj jescze raz i sprawdz dokladnie czy ten gaznik cos zasysa moze ma sanie? mógłbyś rozwinąć, bo nie rozumiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart90dt125 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 gandziorz gaźnik ten ma podgrzewanie dwie rurki idą z głowicy do gaźnika i z gaźnika do głowicy, po to by paliwo podawane miało taką samą temp. jak pracujący silnik. To rozwiązanie zostało zastosowane już laaaata temu. Ja miałem coś takiego w swojej DT 125 z 97 roku. A więc to stare rozwiązanie. ma już prawie 20 lat;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 gandziorz gaźnik ten ma podgrzewanie dwie rurki idą z głowicy do gaźnika i z gaźnika do głowicy, po to by paliwo podawane miało taką samą temp. jak pracujący silnik. To rozwiązanie zostało zastosowane już laaaata temu. Ja miałem coś takiego w swojej DT 125 z 97 roku. A więc to stare rozwiązanie. ma już prawie 20 lat;D Dokładnie, miałem to samo w swojej minarelce. Cytuj www.odszkodowania-wlodarczyk.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.