bahama Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 witam serdecznie ! wybrałem sie dzisiaj na oględziny motocykla Honda CBR600 F4i 2002 rok (motocykl sprowadzony z Włoch) krótki opis ogledzin : gosc wytargał motocykl z garazu kluczyk start i motocykl bez najmniejszego problemu zapalił , wiadomo ssanie itp ; poczekałem az motocykl sie zagrzeje, a w miedzy czasie zaczałem go dokładnie oglądać .. stan wizualny idealny full oryginał , dwa kluczyki komplet narzędzi itp, stan techniczny - łozyska kół sprawdzony, głowka ramy, ograniczniki , silnik dokładnie osłuchany brak jakich kolwiek szmerów od strony rozrządu w zakresie 3-6 tyś obr/min , góra silnika również ok, kosz sprzęgłowy cisza.. silnik zagrzał sie porządnie przy 107 stopniach włączył sie wentylator (czy tak ma być ?) postnowiłem sie przejechac; 1,2,3,4 puszczam kierownice wszystko w jak najlepszym porządku ... zatrzymałem sie po czym wrzuciłem jedynke, ruszyłem powoli 10-15km/h odkręciłem manetke dosc gwałtownie i sie zaczeło tzn w zakresie 2 do 3-4 tys obr/min motoyckl nie przyspieszał płynnie.. moze byłem przewrażliwiony ale jak by z przodu silnika słyszałem takie tytyty (zadne stuki itp) takie duszenie .. po przekroczeniu w.w obrotów motocykl zaczał normalnie sie wkręcać bardzo żwawo aż do odcięcia.. podobnie było na drugim biegu.. prosiłbym speców o diagnoze co moze być powodem takiego stanu rzeczy.. czy np zabrudzony filtr powietrza moze powodować takie zachowanie motocykla ? druga sprawa która mnie zaniepokoiła - bieg jałowy silnik pracuje bez obciązenia delikatna przegazowanie (wiem ze nie powinno sie tak robić) do 6 tys obr/min i z tłumika BRĄZOWY dosłownie BRĄZOWY DYMEK nie czarny czy też niebieski .. co o tym sądzicie ? dodam jeszcze iż koncówka wydechu (oryginał) jest osmolona na brązowo .. prosze o pomoc ! z góry dziekuje za odpowiedzi pozdrawiam Panowie no co jest ? nikt nie jest w stanie pomóc ? zasugerować co moze byc nie tak ? brać sprzeta czy nie ? licze na Was !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Wentylator włączył się pewnie prawidłowo, bo taki jest włącznik wstawiony. Powody duszenia mogą być różne(chćby świece). Dymek dlatego pewnie , że sprzęt stoi i jest niejeżdżony. Ale to tylko moje sugestie. P.S. nikt Ci nie napisze kupuj albo nie kupuj. To Twoja decyzja. Jak nie jestes pewien to pojedź z kimś kto się zna. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 14 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 dzieki monter za odpowiedz ! problem w tym iż zielony w temacie nie jestem.. nie potrzebuje specjalisty aby zakupić motocykl :) chciałem się tylko dowiedzieć co ma wpływ na dziwne zachowanie motocykla w dolnym zakresie obrotów oraz dlaczego ta cholera dymi na Brązowo :( z góry dzieki za wszelakie informacje ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Wentylator powinien włączać się przy 105 do max.107st.C. Brązowy dymek albo oznacza że motocykl długo stał, albo filtr powietrza i świece do czyszczenia lub wymiany (świece są irydowe) ewentualnie wymagana synchronizacja. A zachowanie się silnika może być spowodowane synchronizacją lub filtrem i świecami (zresztą jak motocykl długo stał to zanim porządnie się nagrzeje może czasami zdarzać się problem z wkręcaniem na obroty). Takich o2o jak opisałeś to ze świecą szukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marciow Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 gosc wytargał motocykl z garazu kluczyk start i motocykl bez najmniejszego problemu zapalił , wiadomo ssanie itp ; cos chyba pomyliles... ten model nie ma ssania... (wtrysk) (świece są irydowe) ewentualnie wymagana synchronizacja. A zachowanie się silnika może być spowodowane synchronizacją lub filtrem i świecami synchronizacja wtryskow - rzadkosc.... swiece - moga byc irydowe, ale wcale nie musza... brazowy dym (jakikolwiek dym) - wg mnie nie zagrzales go do konca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 14 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 pisząc ssanie miałem na myśli iż motocykl pracował na ssaniu do momentu złapania odpowiedniej temperatury po czym wyłączyło sie :) przepraszam za niedkładne opisanie sytuacji .. ;) co masz na mysli pisząc "nie zagrzałeś go do końca " ? dwa razy motocykl zagrzałem do 107 stopni w celu sprawdzenia poprawnego działania układu chłodzenia .. pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 cos chyba pomyliles... ten model nie ma ssania... (wtrysk) synchronizacja wtryskow - rzadkosc.... swiece - moga byc irydowe, ale wcale nie musza... brazowy dym (jakikolwiek dym) - wg mnie nie zagrzales go do konca... Synchronizacja zalecana co 12000km, po wykonaniu jest różnica. Świece 100% są Irydowe (zalecane przez producenta w service manualu), mogą być rónież Platynowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 14 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 hmm wiele osób pisze o świecach .. co macie na mysli ? chodzi Wam o żywot świec ? zapomniałem dodać ze im dłuzej motocykl chodził tym rzadziej dymek sie pokazywał przy delikatnych przegazówkach .. moze faktycznie to wina iż motocykl mógł jakis czas stac... tego niestety nie wiem pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 zwykłe świece wg manuala powinno wymieniać się co 12kkm, irydowe i platynowe co 24 lub 48kkm, co 12kkm (zależnie od podanych wg manuala informacji) kontrola stanu i rozruszanie świec (niestety w niektórych modelach lubiły zapiekać się i wykręcały się razem z gwintem). Zresztą o świecach można wiele znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekpal Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 moj dymi "na zimno" - jak sie rozgrzeje to nawet przy minutowej odcinie nic sie nie dzieje :biggrin: Nagraj tą minutową odcine i wrzuć na youtuba, wtedy uwierzę ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aivars Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 (edytowane) jak sie rozgrzeje to nawet przy minutowej odcinie nic sie nie dzieje biggrin.gif Drogi Bracie Motonito! Czy nie sadzisz, ze zbyt drastycznie traktujesz swoj motocykl? Czy nie boisz sie, ze kiedys to Twoj motocykl potraktuje Cie podobnie, odmawiajac posluszenstwa w szczerym polu na koncu swiata, a Ty nie bedziesz mial komorki?! NIGDY powyzej 6tys... Ave maneta! :icon_twisted: Edit: sprzet byl niedogrzany, stad ten 'dymek'. Takie moje zdanie Edytowane 15 Grudnia 2008 przez Aivars Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Drogi Bracie Motonito! Czy nie sadzisz, ze zbyt drastycznie traktujesz swoj motocykl? Czy nie boisz sie, ze kiedys to Twoj motocykl potraktuje Cie podobnie, odmawiajac posluszenstwa w szczerym polu na koncu swiata, a Ty nie bedziesz mial komorki?! NIGDY powyzej 6tys... Ave maneta! :icon_twisted: Edit: sprzet byl niedogrzany, stad ten 'dymek'. Takie moje zdanie Nigdy nie kręcisz moto powyżej 6 tys??????????? Tak napisałeś czy ja cie źle zrozumiałem? Tylko wtedy po co robi się silniki które swoją maksymalną moc osiągają powyżej 10 tys obr. a przy 6 dopiero dostają odpowiedni moment (nie maxymalny), czyli zabawa się dopeiro zaczyna a ty zamykasz przepustnice?? coś chyba jest z tobą nie tak.. To tak jak być z dziewczyną i nigdy nie dojść dalj niż jakieś macanko w kącie na imprezie.. chociaż dziewczyan jaet chętana.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Nigdy nie kręcisz moto powyżej 6 tys??????????? Tak napisałeś czy ja cie źle zrozumiałem? Tylko wtedy po co robi się silniki które swoją maksymalną moc osiągają powyżej 10 tys obr. a przy 6 dopiero dostają odpowiedni moment (nie maxymalny), czyli zabawa się dopeiro zaczyna a ty zamykasz przepustnice?? coś chyba jest z tobą nie tak.. To tak jak być z dziewczyną i nigdy nie dojść dalj niż jakieś macanko w kącie na imprezie.. chociaż dziewczyan jaet chętana.. To tak zwana ironia. Bystrzacho - kliknij sobie w podpis kolegi :D Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacer Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 mam male pytanko, co do tego dymienia, czy normalne jest ze na zimno dymi na bialo? pozniej jest juz w porzadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Normalne. Para wodna. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.