Skocz do zawartości

luz z tylu na kole


piter36
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam.Wczoraj przy czyszczeniu motoru zlapalem za kolo tylne i wyczulem luz kola na boki .Wydaje mi sie ze to na wahaczu bo kolo chozilo z wahaczem i lancuchem.Jest to motor suzuki marauder 800 z 97 roku.chcialem sie dowiedziec czy wystarczy dokrecic czy czeka mnie wymiana jak to dokladnie sprawdzic.Dzieki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej to wyjąć koło z tyłu i sprawdzić czy luz jest na samym wahaczu.Prawdopodobnie wyrobiły się jego tulejki.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie koszty takiej operacji.Jeżdziłem poprzednio VZ 800 i przy przebiegu prawie 50tys żadnego luzu nie było.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walniete lozysko w kole najpierw zaczyna grzechotac podczas jazdy, duzo przedtem niz da sie wyczuc reka jakis luz. Gdyby luz na lozysku kola byl tak duzy ze przy poruszeniu kola go zobaczyles to lozysko juz by nie istnialo, a na moto nie dalo by sie jezdzic.

Tak ze mam prawie pewnosc ze chodzi o lozyska wahacza.

Zeby sie do nich dobrac, trzeba zdjac tylne kolo, odczepic od wahacza amor, odkrecic z jednej strony os wahacza i ja wyjac lub wybic ( co o wiele czesciej sie zdarza ). Potem wyjac wahacz i wybic z niego lozyska iglowe, zakupic nowe i te wcisnac na prasie. Nasmarowac dokladnie lozyska i os wahacza i zlozyc w odwrotnej kolejnosci.

Warto przy okazji sprawdzic lozyska lacznika wahacz amorem, bo tez lubia sie zuzyc przez 11 lat.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ,z luzem na whaczu lepiej nie jeździć bo są potem następstwa.Widzę że jesteś z Konina,więc na pewno znajdzie się warsztat który ci to zrobi,a jeśli nie znajdziesz to podjedź do mnie i to zobaczymy-mieszkam w Turku,i mam podnośnik hydrauliczny, bo trzeba będzie moto podnieść do góry

Edytowane przez zibik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czlowieku, Piotr Dudek udzielil ci wyczerpujacej odpowiedzi w drugim poscie a ty wciaz pytasz o to samo? liczysz ze ktos w koncu powie :"to nic wielkiego, mozesz tak jezdzic"? Na moje mozesz tak jezdzic , mozesz jezdzic z luzami w wahaczu, lozyskach kol i lozyskowaniu glowki ramy oraz gdzie tam sobie chcesz.. To twoj motocykl, twoje zdrowie i bezpieczenstwo..

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...