Immortal Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 Witam, ostatnio oglądalem kumpla motocykl a dokladnie ramę. motocykl byl po dzwonie czolowym (kierownica skręcona na lewo), dokladniej polecial przez owiewkę i nakryl się (fikołek). Bilans strat to wiadomo przedni zawias, całkiem do wywalenia, pólka dolna 2mm z jednej strony poszla do dolu. Główka ramy (rama aluminium)... i tu właśnie coś dziwnego. Otoż, spawy nie są powyciągane ani pęknięte, farba w zadnym mielscu się nie złuszczyła, po wstępnych oględzinach i mierzeniu ewentualnego przesunięcia, rama wygląda na prostą ale na belce glównej po prawej stronie jakieś 5 cm od spawu łączącego główkę ramy z belką powstało niewielkie wybrzuszenie mateialu (mniejwięcej o powierzchni monety 50 gr i odstającej na 3-5mm). poderzewam że to od uderzenia ale czy może to wpłynąc negatywnie na jazdę?? glówka jak juz pisalem jest prosta, więc... Co o tym myslicie. dziwne prawda. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 myślę że zaraz zostaniesz wyśmiany:( Jak sam sobie odpowiedziałeś, wybrzuszenie powstało najpewniej od dzwona, jak to będzie teraz jeździć, kto to może wiedzieć. Nie wydaje mi się by ta rama się jeszcze nadawała do użytku. Napisz jeszcze jaki to motocykl? Może jakieś foto? Lagi połamały sie? Wybrzuszenie jest po tej samej stronie co odgięta półka? Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Immortal Opublikowano 5 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 wybrzuszenie jest po przeciwnej stronie ruszonej półki, lagi nie złamaly się tylko wygiely jedna dosć konkretnie druga mniej o wiele mniej, dla mnie interesujące jest to że przy takim dzwonku spawy glówki nie puścily. moto to zygzak 600, piszę o tym bo mam taki sam model tylko nowszy od kumpla. a co do wysmiewania, proszę bardzo jezeli są chetni :) wystarczy dokadnie przeczytać temat, mnie to głównie interesuje dziwna sprawa z tym wybrzuszeniem. Widziałem kilka ram głównie aluminiowych po dzwonach i zawsze obrażenia widoczne były na glówce tzn, pekały spawy, naciągaly się aż farba odpryskiwala itp. o to chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 No a w tym przypadku energia uderzenia przeszła dalej i wywaliło bąbla na ramie. Skąd pewność,że główka jest na miejscu? :icon_rolleyes: Podobnie jak w aucie. Dostałem strzała w tył a blacha wybrzuszyła się tylko pod tylną kanapą. Cały tył praktycznie bez śladów uderzenia. Moim zdaniem rama na śmietnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Immortal Opublikowano 5 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 pewnośc...wstepnie mierzona nie ma żadnego przesunięcia. patrzylem na osiowość glówki ramy z osiowością tylniego wahacza. zgadzało się, wiec nie można powiedzieć że glowka ramy poddała się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 Ale tak po prostu patrzyłeś, czy mierzyłeś to za pomocą jakiegoś laserowego przyrządu? Poza tym to że osiowość jest jak twierdzisz zachowana nie oznacza że nie zmienił się np kąt wyprzedzenia główki ramy. Bez dokładnych pomiarów całej ramy i porównaniem z wartościami fabrycznym niestety kolego nie wiesz nic na temat odkształceń tej ramy. Nie będę tu nawet pisał o tym że jakiekolwiek widoczne usterki (odkształcenia pęknięcia itd) dyskwalifikują taką ramę z dalszego użytkowania a może i nawet z naprawy. Ale wiadomo tak mówi teoria a życie życiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 (edytowane) Jak patrzyłeś? Na oko czy na sznuerk? Litości. Z tego co piszesz rama jest na szmelc. Zrób zdjęcie, tak będzie najlepiej. Edytowane 5 Grudnia 2008 przez Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W-max Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 Bez profesjonalnego, laserowego badania np "u Olka" w Bielsku (Olek motocykle) nie możesz powiedziec nic pewnego na temat geometrii ramy. Na pewno niemożesz stwierdzić że jest prosta, jedynie z dużym prawdopodobieństwem, że jest krzywa sądząc po odkształceniu. To że spawy przy główce są ok jeszcze o niczym nie swiadczy, w Kawie mojego kumpla zaczęła pękać rama właśnie jakieś 10-15 cm od główki, więc możliwe że to jest słaby punkt tych konstrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Immortal Opublikowano 8 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Nie mierzylem nic na oko a tym bardziej na sznurek!!! jak juz pisałem to nie mój bol głowy ale ciekawostka. wiadomo, że domowym sposobem idealnie nie zrobisz poiaru geoetrii ramy. W tym przypadku przez główkę ramy zamiast sztycy z półką wstawilem metalowy pręt, toczony tak aby był idealnie osadzony w główce ramy. potem odmierzylem dwa punkty na wahaczu i puścilem laser z poziomicy. wyszło ok. a tak swoją drogą ile takich sprzętów po polskich drogach jeździ... :biggrin: cóż życie trzeba będzie coś z tym robić. a jeżeli chodzi o to wybrzuszenie to pomylka, z drugiej strony jest tez takie profilowanie. jak bede mógł to prześle zdjęcia. chociaż z nich to wiele nie wywnioskuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Niestety coraz więcej :lapad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.