Skocz do zawartości

Kąt wyprzedzenia zapłonu nsr 50


jasiek09
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

bo kreska na kole magnesowym może odbiegać od stanu faktycznego nawet kilka stopni kątowych.

Na magnecie jest strzałka wygrawerowana czy jak się to mówi fachowo. W tym miejscu jest magnes od czujnika to nie jest GMP.

Trygonometria kąt płaski ?? Ilość mm przed GMP wsadzając że się tak wyrażę suwmiarkę i przeliczyć na stopnie ?? :D (tylko nie wiem jak)

Tak się przecież ustawia zapłon w starych motocyklach w książkach serwisowych jest podane ile mm np 3 mm dla WSKi 125 o ile się nie mylę

 

A już wiem trzeba znać skok tłoka i rozwiązać równanie 360 stopni to cała długość skoku tłoka a 20 stopni to x milimetrów hehehe

I w tym położeniu magnes na kole magnesowym ma się pokrywać z czujnikiem bingo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brys masz taki piękny motocykl z dwoma przerywaczami mechanicznymi a piszesz bzdury o ustawianiu zapłonu.

Jedyny znany mi przypadek ustawiania zapłonu po GMP to duże silniki benzynowe zapalane z korby (coby mechaniorowi ręki nie urwało) stosowane w dawnych czasach kiedy nie było jeszcze w naszym języku słowa "zapłon" a "zapał" i "przedpał".

Teraz pytanie do dyskutantów-

Jak ustalić rzeczywisty punkt GMP ?

bo kreska na kole magnesowym może odbiegać od stanu faktycznego nawet kilka stopni kątowych.

Czekam na prawidłową odpowiedź. :biggrin:

 

Ehh... Człowiek napisze przypowieść wiejską i już, że głupoty... Owszem, z premedytacją :D

O tej metodzie opóźnienia zapłonu coś mi się o uszy (oczy) obiło, ale nic dokładnie. Mój błąd (brak zainteresowania tematem).

 

To ustalenie rzeczywistego GMP jest dość podchwytliwe. Metoda pewnie jest prosta? :wink: Osobiście ustaliłbym doświadczalnie DMP (trzeba mieć jakiś punkt odniesienia) i przerzucił na drugą stronę koła :cool:

 

 

Na magnecie jest strzałka wygrawerowana czy jak się to mówi fachowo. W tym miejscu jest magnes od czujnika to nie jest GMP.

Trygonometria kąt płaski ?? Ilość mm przed GMP wsadzając że się tak wyrażę suwmiarkę i przeliczyć na stopnie ?? :D (tylko nie wiem jak)

Tak się przecież ustawia zapłon w starych motocyklach w książkach serwisowych jest podane ile mm np 3 mm dla WSKi 125 o ile się nie mylę

 

A już wiem trzeba znać skok tłoka i rozwiązać równanie 360 stopni to cała długość skoku tłoka a 20 stopni to x milimetrów hehehe

I w tym położeniu magnes na kole magnesowym ma się pokrywać z czujnikiem bingo :D

 

Z kreskami to jest różnie. Zwykle spotykam się z dwiema - jedna w GMP do ustawiania rozrządu i druga, przesunięta do zapłonu. Tyle, że my tu (chyba) o 2T mówimy...

Na obliczenie przesunięcia tłoka z kąta był taki wzorek jeśli dobrze kojarzę:

h=r*[(1-cos alfa)+(r/4l)*(1-cos 2*alfa)]

h - przesunięcie tłoka względem GMP

r - promień wału [?], no połowa skoku tłoka

l - długość korbowodu (odległość osi sworzni)

alfa - kąt obrotu wału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie chcę zaśmiecać forum nowym tematem mam nadzieję że jak tu napisze nic złego się nie stanie,sprawa dotyczy tego samego silnika.

musiałem sobie sprawić nowy filtr bo gdy kupiłem moto był tam stożek za 10zł i nie byłem mu ufny, kupiłem stożkowy filtr firmy Polini, z gąbki obudowany puchą jak w linku http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?p...8bece39ed36af3b (niestety nie mogłem znalezc oryginalny), do moto jest założony sportowy wydech leovicne + kit 70cc, po założeniu filtra lepiej przyśpiesza ,lepsza reakcja na gaz ale na ostatnim biegu praktycznie tylko utrzymuje obroty, a na 2-3 biegu gdy już ma spore obroty 7-8 tys dam manetke do końca jest buuuu odejme troche gazu i dalej przyspiesza, wkręciłem śrubkę w gaźniku od regulacji powietrza do końca i odkręciłem ją pół obrotu, silnik zaczął się zbierać na ostatnim biegu już na niższych nie muli ale na starym filtrze było lepiej, jak myślicie wymiana dyszy z 90 na 100 rozwiąże sprawę ?oryginalna dysza była 85.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasiek mam dla Ciebie dobrą radę: zanim włożysz palce do gaźnika to poczytaj trochę materiałów o budowie i zasadzie pracy. Grzebanie na ślepo może się źle skończyć dla silnika.

Zastanów się co ma ta śruba wspólnego z końcówką obrotów ma ostatnim biegu ?

 

Konkurs nadal aktualny : Jak ustalić rzeczywisty punkt GMP ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiem że ta śruba jest od regulacji wzakresie wolnych i średnich obrotów ale nie potrafie wytłumaczyć czemu po jej wkręceniu moto zaczęło ciągnąć na wyższych obrotach. chodzi mi o obroty rzędu od 6tyś na ostatnim biegu

Edytowane przez jasiek09
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mogę edytować więc odpisze tak, może się komuś przyda, problem spowodowany był zbyt słabo nasączonym filtrem powietrza.

Mam też pytanie, dlaczego lampa stroboskopowa gdy jest podłączona do samochodu działa poprawnie a po podłączeniu do moto (2T) pokazuje punkt zapłonu ale wcale nie zgadza się regulacja wyprzedzenia na lampie, od znaku na kole zamachowym T ( czyli gmp) do ostaniego znaku na kole F gdzie widać na oko że jest około 20 stopni różnicy na lampie brakuje skali 60 stopni.... skąd takie kosmiczne wyniki ?

za to bardzo ładnie widać jak moduł opóźnia delikatnie zapłon już od 4 tyś ..:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...