Pete Linde Opublikowano 6 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2004 Nie wiem, czy to zasada, brak moich umiejętności, czy pech. Ilekroć biorę się do wymiany oleju mam problem z korkiem spustowym oleju. Niby śuba czesto odkęcana i dobrze nasmarowana, ale zawsze zapie...lona na maxa i nie daje się odkręcić.Problem prześladuje mnie chyba od zawsze, najpierw w samochodach (Citroen AX - skończyło się zjechaniem kantów korka i trzeba było rozwiercać, w garbusach tak zjechałem śrubę, że zakecałem tak lekko że ciągle ciekło - nie pomogła nawet skórzana podkładka :D ). Teraz samochody serwisowane u dealera więc problem powrócił przy motocyklach.Wczoraj odpaliłem jamcie pohulałem troszeczkę z zamiarem rozgrzania oleju do wymiany :mrgreen: . Podjeżdżam do garażu - tam już czekają klucze, nowy filterek, szmatki i olej. I tylko tego pier... korka nie mogę ruszyć. Nasadką ni jak nie podejdę (za mało miejsca), a płaskim lub oczkowym jnuż czuję jak zrywam kanty korka :D .Macie na to jakiś patent? Pete Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jagdtiger Opublikowano 6 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2004 Może odkręć najpierw filtr specjalnym kluczem do filtrów a dopiero wtedy próbuj korek spustowy. Ja zawsze robiłem w tej kolejności i nigdy nie miałem z tym problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pete Linde Opublikowano 6 Lutego 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2004 Myślisz, że kolejność ma znaczenie? Spróbuję, tylko najpierw muszę sprawdzić czy na postoju filtr nie jest zalany olejem - w takim wypadku ta metoda raczej odpada. Dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwierzak Opublikowano 6 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2004 A gdybys spróbował odkręcić śrubę na zimno bez wcześniejszego jeżdżenia.Ja zawsze tak robie i odkręca się bez problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pete Linde Opublikowano 6 Lutego 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2004 jeślisię da to opukaj śrubę młotkiemPopróbuję. Śruba jest umieszczona z boku miski a nie na dole (trochę to dziwne). Podejście z boku blokuje natomiast rura ramy i śruba mocująca stópkę. Miejsca jest mało - taki dziwny patent. na przyszłość nie dokręcaj tak mocno:)hehe - to do Niemca - pierwsza zmiana po przywiezieniu z niemcowa :D . Dziwne jest to co piszesz że nasadkę sie nie podejdzie Jak w punkcie pierwszym I co to przeszkadza że filtr będzie zalany olejem?????? jest to moja pierwsza zmiana w takim motocyklu. Filtr jest dosyć nisko i z jego konstrukcji wnioskuję, że jest cały zalany olejem, tzn. po odkręceniu wieczka filtra olej wycieknie mi przez ten otwór. Generalnie to nic wielkiego ale zapaskudzę motor i wszystko dookoła. Może się mylę, ale wiedzieć będę po pierwszej wymianie. Ogólnie wkur... trochę mija i załatwiłem sobie od kuzyna taki full profesional klucz oczkowy (chyba nazywają to to poligon?). Może da rady. analizując na spokojnie dochodzę do wniosku, że to wina narzędzi z (takich z Castoramy :oops: ) którymi dysponuję. Dzięki i PozdrawiamPete Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pete Linde Opublikowano 6 Lutego 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2004 pod deklem tak? Nie nakręcana pucha tak,Spodziewam się że jest wziernik tak,filtr jest powyżej wziernika tak :D , to pamiętaj że ją się dokręca delikatnie. Niema potrzeby dopier....na maxaOk. dzięki za rady. Bedę próbował tym dobrym kluczem, ale najpierw sobie piwko strzelę, coby większy luz mieć :D Tylko jeszcze dla porządku - najpierw spust, czy najpierw odkręcić wieko filtra i dopiero potem spust? Pete Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 7 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2004 zrywam kanty korka tez to niestety mam ale mam tez nadzije ze po mojej ostatniej probie odkrecania da sie jeszcze ja odkrecic:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 8 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2004 Możesz po założeniu klucza popukać w niego młotkiem w odpowiednią stronę. to działa, a na p[rzyszłość - mniej siły przy dokręcaniu :-). Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2004 No i rodzaj klucza, jezeli nie mozesz podejsc nasadka to musi to byc szesciokrawedziowy oczkowy, nigdy 12 krawedziowy. Adam M.PS. a w ogole to kup sobie nowa srube spustowa, zanim stara da dupy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pete Linde Opublikowano 8 Lutego 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2004 Popukałem tak jak kazaliście :D Następnie nałożyłem klucz oczkowy (ten dobry) i w niego też popukałem :D . Okazało się, że klucz puknięty kilka razy młotkiem wszedł jeszcze trochę na śrubę. Nastepnie wziąłem ok 40 cm pręt i założyłem dzwignię (ręka nie mogłem dać rady w dalsyzm ciągu). No i puściła :D Olej zmieniony.Nakręciłem też kilka kilometrów po zmianie :D Dzięki za pomoc.Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.