Skocz do zawartości

Zawsze to samo :-(((


Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem, czy to zasada, brak moich umiejętności, czy pech. Ilekroć biorę się do wymiany oleju mam problem z korkiem spustowym oleju. Niby śuba czesto odkęcana i dobrze nasmarowana, ale zawsze zapie...lona na maxa i nie daje się odkręcić.

Problem prześladuje mnie chyba od zawsze, najpierw w samochodach (Citroen AX - skończyło się zjechaniem kantów korka i trzeba było rozwiercać, w garbusach tak zjechałem śrubę, że zakecałem tak lekko że ciągle ciekło - nie pomogła nawet skórzana podkładka :D ). Teraz samochody serwisowane u dealera więc problem powrócił przy motocyklach.

Wczoraj odpaliłem jamcie pohulałem troszeczkę z zamiarem rozgrzania oleju do wymiany :mrgreen: . Podjeżdżam do garażu - tam już czekają klucze, nowy filterek, szmatki i olej. I tylko tego pier... korka nie mogę ruszyć. Nasadką ni jak nie podejdę (za mało miejsca), a płaskim lub oczkowym jnuż czuję jak zrywam kanty korka :D .

Macie na to jakiś patent?

 

Pete

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeślisię da to opukaj śrubę młotkiem

Popróbuję. Śruba jest umieszczona z boku miski a nie na dole (trochę to dziwne). Podejście z boku blokuje natomiast rura ramy i śruba mocująca stópkę. Miejsca jest mało - taki dziwny patent.

 

na przyszłość nie dokręcaj tak mocno:)

hehe - to do Niemca - pierwsza zmiana po przywiezieniu z niemcowa :D .

 

Dziwne jest to co piszesz że nasadkę sie nie podejdzie

Jak w punkcie pierwszym

 

I co to przeszkadza że filtr będzie zalany olejem??????

jest to moja pierwsza zmiana w takim motocyklu. Filtr jest dosyć nisko i z jego konstrukcji wnioskuję, że jest cały zalany olejem, tzn. po odkręceniu wieczka filtra olej wycieknie mi przez ten otwór. Generalnie to nic wielkiego ale zapaskudzę motor i wszystko dookoła. Może się mylę, ale wiedzieć będę po pierwszej wymianie.

 

Ogólnie wkur... trochę mija i załatwiłem sobie od kuzyna taki full profesional klucz oczkowy (chyba nazywają to to poligon?). Może da rady.

analizując na spokojnie dochodzę do wniosku, że to wina narzędzi z (takich z Castoramy :oops: ) którymi dysponuję.

 

Dzięki i Pozdrawiam

Pete

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod deklem tak?  

Nie nakręcana pucha

tak,
Spodziewam się że jest wziernik
tak,
filtr jest powyżej wziernika
tak :D ,

 

to pamiętaj że ją się dokręca delikatnie. Niema potrzeby dopier....na maxa

Ok. dzięki za rady. Bedę próbował tym dobrym kluczem, ale najpierw sobie piwko strzelę, coby większy luz mieć :D Tylko jeszcze dla porządku - najpierw spust, czy najpierw odkręcić wieko filtra i dopiero potem spust?

 

Pete

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popukałem tak jak kazaliście :D Następnie nałożyłem klucz oczkowy (ten dobry) i w niego też popukałem :D . Okazało się, że klucz puknięty kilka razy młotkiem wszedł jeszcze trochę na śrubę. Nastepnie wziąłem ok 40 cm pręt i założyłem dzwignię (ręka nie mogłem dać rady w dalsyzm ciągu). No i puściła :D

Olej zmieniony.

Nakręciłem też kilka kilometrów po zmianie :D

 

Dzięki za pomoc.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...